מייסדי גול
צילום: יח"צ

JANVEST סוגרת קרן חדשה בשווי 65 מ' ד' ומשנה את שמה ל-JOULE

הקרן מתכננת להשקיע ב-12-15 חברות בשלבי הסיד או פרה-סיד. מאז פברואר 20 ביצעה 8 השקעות בחברות שונות
דניאל ליברמן |

קרן ההון סיכון ופרייבט אקוויטי JANVEST סוגרת קרן רביעית בסך 65 מיליון דולר ומיתוג מחדש תחת השם JOULE VENTURES.

על פי קרן ההון סיכון, הקרן הרביעית מיועדת לביצוע השקעות בשלבי פרה-סיד וסיד, במטרה להוביל סבב ההשקעה. הקרן מתכננת להשקיע ב-12 עד 15 חברות, אותן היא ממשיכה ללוות באמצעות השקעות המשך. המשקיעים בקרן כולם משקיעים אמריקאים, פמלי אופיס ומוסדיים מגוונים מחברות ביטוח ועד תאגידים פיננסיים. 

הקרן משקיעה בחברות המוקמות על ידי ישראלים, בין אם מקום מושבם בישראל או ארה"ב ומתמקדת בחברות בתחומי הסייבר, תוכנה לארגונים המבוססת על טכנולוגיה עמוקה, תשתיות ענן, DevOps, בינה מלאכותית ולמידת מכונה. 

הקרן החלה לפעול בפברואר 2020 ומאז ביצעה שמונה השקעות וביניהן Mirato - פלטפורמת ניהול ריסק צד ג' למוסדות פיננסיים המבוססת על בינה מלאכותית, Rupert -  פתרון לניהול נתח נתונים וגם Arnica הפועלת בתחום DevSecOps. 

מייסדי הקרן הם בריאן רוזנצוויג, שותף-מנהל הממוקם באטלנטה, ודניאל פרנקנשטיין, שותף-מנהל הממוקם בניו יורק. לקרן הצטרפה כשותפה-מנהלת דפנה וינוקור בירן.

 Joule Ventures רשמה שישה אקזיטים דרך כל הקרנות שהיא מנהלת והובילה את סבבי הסיד של BioCatch, חברת הביומטריה ההתנהגותית שגייסה יותר מ-200 מיליון דולר, ושל Coralogix, שגייסה יותר מ-100 מיליון דולר.

"בשנת 2019 לפני פרוץ הקורונה כבר הבחנו שהאקו-סיסטם בישראל מתפתח ושסבבי גיוס סיד שהקרן רוצה להוביל גדלו משמעותית", אומרת דפנה וינוקור בירן, "אם בעבר התאפשר להוביל סיבוב פרה-סיד או סיד עם צ׳ק של עד חצי מיליון דולר, נכנסנו לתקופה בה דרוש צ'ק של 1-3 מיליון דולר כדי להוביל את הסבב. 

בריאן רוזנצוויג, שותף-מייסד בקרן Joule: "יזמים בימיהם הראשונים נכנסים לתחום היזמות בדרך כלל עם רשת קשרים שאינה מפותחת מספיק. לכן סיוע כמעט באופן יום יומי הוא קריטי להשגת הצלחה מהירה ופתיחת השוק האמריקאי דרך הכרויות ללקוחות ראשונים." 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".