משה לחמני איידיאו
צילום: יח"צ

הכנסות שיכון ובינוי נחתכו 22% בעקבות חוסר ודאות בניגריה ועיכובים באזרבייג'אן

צבר ההזמנות של החברה בתחום הקבלנות והתשתיות גדל בכ-16% בשנה לכ-13 מיליארד שקל
לירן סהר |
נושאים בכתבה שיכון ובינוי

שיכון ובינוי -1.98% מסכמת את הרבעון השני של 2015 עם הכנסות של כ-1.13 מיליארד שקל, ירידה של 22% לעומת 1.43 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מירידה בהכנסות החברה בעולם, בעיקר עקב האטה בפרויקטים בניגריה ובאזרביג'אן.  ההאטה בניגריה נובעת מחוסר הוודאות הקיימת בקשר להשקעות עתידיות בתחום התשתיות לאחר תהליך הבחירות שהתקיים במדינה זו ב-2015, באזרבייג'אן- עיכובים שמקורם בקצת עבודתו של קבלן המשנה במדינה. כמו כן נרשמה ירידה בהכנסות בעקבות סיום עבודות בטנזניה ואוגנדה. לעומת זאת, נרשמה עלייה בהכנסה בטוגו כתוצאה מזכייה בפרויקט כבישים שם.

הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון השני על 90 מיליון שקל, ירידה של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח התפעולי ברבעון נבע בעיקרו מאירועים בעלי אופי חד פעמי. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני ב-37.2 מיליון שקל, בדומה לרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון של החברה ברבעון, הצטמצמו ב-66% על רקע רווחים מעסקאות הגנה על שערי מטבע.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-182 מיליון שקל, זאת לעומת כ-216 מיליון שקל אשתקד. הירידה בשיעור של כ-16% ברווח הגולמי נובעת בין היתר מירידה ברווח הגולמי בניגריה, כתוצאה מירידה בהיקף הפעילות, ומירידה ברווח הגולמי באוגנדה (בעיקר בשל סיום שני פרויקטים גדולים במדינה אשתקד).

הקבוצה הודיעה על דיבידנד של 20 מיליון שקל. נתוני הרווח הנקי לרבעון ולמחצית אינם כוללים רווח של 130 מיליון שקל מהנפקת מניות חברת הבת של איידיאו בבורסה בפרנקפורט שצפויה לרשום הקבוצה בתוצאות הרבעון השלישי של השנה.

במהלך תקופת הדו"ח ואחריו דיווחה החברה על זכיה בחוזי ביצוע חדשים בארה"ב, באפריקה ובישראל. בארה"ב, החברה זכתה בפרויקט להקמת כביש אגרה בטקסס בהיקף של כמיליארד דולר. באפריקה, דיווחה החברה על  הגדלת פרויקטים ועל זכייה בחוזים חדשים . ולאחר תאריך המאזן זכתה הקבוצה בחוזה להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, בהיקף של 3.1 מיליארד שקל לתקופה של 6 שנים, יחד עם חברה בינלאומית נוספת מתחום התשתיות.

נכון לסוף חודש יוני עמד צבר ההזמנות של הקבוצה בתחום הקבלנות והתשתיות על כ-13 מיליארד שקל, המהווה עלייה של כ- 16% לעומת צבר ההזמנות שרשמה הקבוצה בסוף דצמבר 2014. צבר הזמנות זה לא כולל פרויקטים שהחברה זכתה בהם, אך טרם הגיעו לסגירה פיננסית ביום המאזן, לרבות כבישי אגרה בטקסס ובקולומביה ופרויקט אשלים להקמת תחנת כוח תרמו סולארית בנגב בהיקף 1.5 מיליארד שקל (חלק הקבוצה).

יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני: "גם בימים בהם השווקים מראים על תנודתיות, שיכון ובינוי יודעת לספק למשקיעים שלה רווחיות ותשואה לאורך זמן. בתקופה האחרונה השלמנו מספר מהלכים משמעותיים כמו הנפקת ADO Properties בפרנקפורט, סגירה פיננסית בפרויקט אשלים בנגב והתחלנו בביצוע של מגה פרויקט - הקו האדום של הרכבת הקלה בהיקף של מעל ל-3.1 מיליארד שקל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מנכ"ל שיכון ובינוי, עפר קוטלר: "הקבוצה מסכמת מחצית ראשונה חזקה, שבה זכינו בפרויקטים לטווח ארוך, לרבות: כביש אגרה ביוסטון שמהווה את פרויקט הכניסה שלנו לארצות הברית; זכייה במכרז הרכבת הקלה בתל אביב; סגירה פיננסית של פרויקט אשלים שנחשב לגדול ביותר בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת; זכייה בפרויקט התחנה המרכזית הישנה בתל אביב לבניית יותר מ- 200 מ"ר וכן הנפקה מוצלחת של ADO בברלין וחנוכת מרכז ההדרכה לשוטרים. כל אלה מהווים יישום של האסטרטגיה שלנו לטווח ארוך ולהגדלת נתח הפעילות הבינלאומית של הקבוצה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה