אלון מאסק: "המשאית החדשה של טסלה תעיף לכם את הראש"
לאחר עיכוב של יותר משבועיים - השקת המשאית החדשה ביום חמישי הקרוב
לאחר ציפייה ארוכה, היזם אלון מאסק הודיע אמש על כך שהמשאית החדשה של טסלה תוצג ביום חמישי הקרוב, וזאת לאחר שבעיות בתהליך הייצור עיכבו את השקתה בשבועיים.
מעט מאוד ידוע על המשאית החדשה אותה צפוי להשיק מאסק, אך על פי ההשערות וכמיטב המסורת של טסלה, הציפיות הן למשאית בעיצוב עתידי, שתהיה חדשנית הן בחזותה והן בתכונותיה הידידויות לסביבה. השקת המשאית תוכננה במקור להתקיים ב-26 באוקטובר, אך מאסק החליט לעכב את ההשקה הרשמית ביותר משבועיים, לאחר שטסלה נאלצה להתמודד עם בעיות ייצור סוללות למודל 3 של החברה.
נזכיר כי טסלה דיווחה בשבוע שעבר על תוצואתיה הכספיות לרבעון, בו רשמה את ההפסד הגדול בתולדותיה. במהלך הרבעון השלישי טסלה רשמה קשיים בהליכי הייצור ההמוני של הרכב החשמלי מהדגם החדש סדן Model 3., כאשר החברה צופה כעת ייצור של 8,000 יחידות בשבוע מהדגם החדש לקראת סוף הרבעון הראשון של 2018. מדובר בעיכוב מהותי יחסית לצפי הקודם של החברה - לספק את אותה הכמות השבועית כבר בסוף 2017. בתוך כך, בהודעה למשקיעים טסלה מסרה כי קו הייצור של Model 3 מתמודד עם האתגרים.בשורה התחתונה, טסלה רשמה הפסד של 2.92 דולרים למניה (GAAP) בעוד שציפיות השוק היו להפסד של 2.29 דולרים למניה. ההפסד החריג הגיע נוכח עלייה בהוצאות הייצור של הדגם החדש. בשורה העליונה, ההכנסות הסתכמו ב-2.98 מיליארד דולר - מעל התחזיות המוקדמות של האנליסטים להכנסות של 2.95 מיליארד דולר. עם זאת, טסלה מתכננת להפחית ב-10% את קצב ייצור הדגמים S ו-X ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי. נזכיר כי טסלה פיטרה מספר אנשי פיתוח של הרכבים החשמליים מהדגמים S ו-X לאחר שדיווחה כי אלו לא עמדו בבדיקה שערכה. מנגד, אותם עובדים טוענים כי כלל לא נערכה בדיקה שכזו. כך או כך, מדובר בסיפור לא נעים יחד עם הירידה מכמויות הייצור.Tesla Semi Truck unveil to be webcast live on Thursday at 8pm! This will blow your mind clear out of your skull and into an alternate dimension. Just need to find my portal gun ...
— Elon Musk (@elonmusk) November 12, 2017
- 3.נויה 13/11/2017 16:02הגב לתגובה זומשוגעת עליך נשמה אני כבר נרגשת ומצפה.בוא אלי נשמה טובה
- 2.אני מעדיפה שאתה תעיף לי את התחתונים (ל"ת)נעה 13/11/2017 14:34הגב לתגובה זו
- חחח, גדולה את (ל"ת)שפוי 14/11/2017 09:57הגב לתגובה זו
- 1.בדרך לפשיטת רגל 13/11/2017 12:32הגב לתגובה זוהחברה חייה על מענקי ממשל לתעשייה ירוקה, אלא שכל תעשיית הרכב הופכת לירוקה. טסלה בתכלס מפסידה על רכב שהיא מוכרת
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
