היזם אילון מאסק מתכנן לחבר בין המוח האנושי למחשבים בתוך כארבע שנים

איתן יונסי |

מנכ"ל ומייסד חברת טסלה, אילון מאסק, העומד בראשה של חברת ספייס אקס בנוסף, אישר היום כי הוא מעורב בפעילותה של חברת ניוראלינק (Neuralink), זאת לאחר שבחודש מארס הניו יורק ג'ורנל דיווח כי מאסק השקיע בחברה שתקדם טכנולוגיה בה מחשבים יתחברו למוח האנושי באמצעות השתלת אלקטרודות זעירות. ניוראלניק נרשמה בקליפורניה כחברת מחקר רפואי במהלך חודש יולי האחרון, כשמאסק מתכנן לממן אותה בעיקר מהונו האישי.

מאסק אמר כי ניוראלינק מכוונת להביא לשוק, בתוך כארבע שנים, מוצר שיעזור במקרים של פגיעה מוחית קשה היכולה לנבוע ממספר סיבות כמו שבץ או סרטן. בשנה שעברה אמר מאסק במהלך וועידה כי אינטליגנציה מלאכותית ולמידה ממוחשבת תיצור מחשבים כל כך מתוחכמים ואלוהיים שבני האדם יצטרכו להתקין במוחם את הטכנולוגיה החדשה שהחברה מפתחת, "neural laces", בכדי לעמוד בקצב ההתפתחויות.

מאסק אמר כי הטכנולוגיה עשויה לקחת כ-8 עד 10 שנים עד שתהיה שימושית עבור בני אדם ללא נכות, ומשך הזמן יהיה תלוי במיוחד באישורים רגולטוריים לצד הצלחת המוצר בקרב אנשים עם נכויות.

אילון מאסק מכהן כאמור כמנכ"ל חברת ספייס אקס וחברת טסלה, כאשר  עמד אף בראש חברת סולאר-סיטי אותה הקים יחד עם בן דודו שבקיץ האחרון נרכשה על ידי חברת טסלה בשווי של 2.6 מיליארד דולר. היזם עומד כעת בחזית של מספר פרויקטים מהפכניים והשאלה אם אכן יצליח לנווט את החברות להצלחה. טסלה כאמור עקפה בתחילת החודש את ג'נרל מוטורס והפכה בכך לחברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר מבין יצרניות הרכב האמריקניות. בחודש שעבר טסלה אף הזהירה כי היא צפויה להוציא בין 2-2.5 מיליארד דולר במהלך המחצית הראשונה של 2017, מה שישאיר לה כרית ביטחון נמוכה בתקופה קריטית של ייצור הדגם החדש של החברה, שלדבריה אמור לצאת לדרך בתחילת חודש יולי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

הצרכנים בארה"ב מודאגים: מדד אמון הצרכנים נפל ל-70.4 נקודות

כחצי שעה לאחר פתיחת יום המסחר בוול סטריט התפרסם מדד אמון הצרכנים אשר ירד לרמה של 70.4 נקודות
דניאל קביליו |
כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט התפרסם נתון המאקרו האחרון ליום המסחר הנוכחי אשר היה בסימן שלילי. מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר ירד לרמה של -70.4 נקודות ירידה של 2% ביחס לחודש אוקטובר. המדדים לא נשארו אדישים ועברו מעליות לירידות, אך לאחר מכן חזרו להסחר בצד הירוק. כאמור, מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר ירד לרמה של 70.4 נקודות לאחר שבחודש אוקטובר הציג קריאה של 72.4 נקודות. הוועד המנהל ייחס את הירידה המדוברת לחשש הצרכנים מהאבטלה הגבוהה וירידה בהכנסה הפנויה. הכלכלנים צפו כי הנתון של החודש הנוכחי יעלה לרמה של 72.9 נק'. "הצרכנים אשר נסקרו לגבי ה-6 חודשים הקרובים הביעו חשש משוק העבודה ומההכנסות אשר צפויות לרדת" אמר לין פראקנו דירקטור לנתוני מאקרו בחבר המנהלים "למרות זאת נראה שהצרכנים חשים אמון בקשר לכלכלה המקומית".