גרינקורן: "סקטור המדיה החברתית הוא הסקטור החם בוול סטריט"

מומחה המדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ: לינדקאין, פייסבוק וזינגה הן המניות המומלצות ביותר בסקטור המדיה החברתית
מתן בן ברוך |

סקטור המניות של חברות המדיה החברתית עקף בעונת הדו"חות האחרונה את שאר הסקטורים בוול סטריט. חלק ממניות הסקטור הציגו עליות שערים מרשימות במיוחד לאור התוצאות הטובות שהציגו בדו"חות הרבעוניים שלהן. מניות פייסבוק (סימול: FB) ולינקדאין (LNKD) זינקו מאז סוף חודש יוני ב-27% ו-24% בהתאמה כשיש להן עוד פוטנציאל עליות מרשים בעתיד הקרוב כך אמר ג'וזף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.

לדבריו, הסקטור החזק ביותר בוול סטריט הוא חברות המדיה החברתית, שם המשחק הוא צמיחה והחברות האלה מציגות צמיחה מתמשכת בכל הפרמטרים. תחום המדיה החברתית לא מפסיק לצמוח ולכן נראה את המניות האלה בעלייה ברבעונים הקרובים כל עוד הם יציגו גידול במספר המשתמשים והמשך צמיחה בהכנסות.

גרינקורן מעניק למניית לינקדאין המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 240 דולר אליו תגיע לדעתו עד סוף שנת 2014. לגבי הדו"ח האחרון של לינקדאין אמר גרינקורן כי זינוק של 47% בהכנסות ל-534 מיליון דולר וקפיצה של 32% במספר המשתמשים ל-313 מיליון הם מספרים מאוד מרשימים כשלינקדאין צפויה להמשיך ולשפר את התוצאות שלה בעתיד בהתאם להתרחבות פעילות החברה בסין.

לפייסבוק גרינקורן מעניק המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 100 דולר למניה. גרינקורן ציין כי בשנה וחצי האחרונות הניבה פייסבוק תשואה של 300% למשקיעים בה. לדעתו בתחילת שנת 2015 נראה את מניית פייסבוק ברמת מחיר היעד המרוחק כיום כ-36% ממחיר השוק. האפסייד לדעת גרינקורן מגיע מהעובדה שפייסבוק מפתיעה כבר 5 רבעונים ברציפות ועוקפת במובהק את צפיות האנליסטים כולל עם חדירה מהירה ומוצלחת לתחום המובייל שהוא התחום שצומח בקצב המהיר ביותר בכל החברות הקשורות בתחום המדיה החברתית.

מנייה נוספת שגרינקורן ממליץ למשקיעים לעקוב אחריה שהיא מעט יותר ספקולטיבית, היא מניית ענקית המשחקים זינגה (סימול: ZNGA). גרינקורן מעניק למנייה המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 6 דולר למניה,מחיר הגבוה בכ-110% לעומת מחיר השוק הנוכחי של המניה זאת בעקבות השינויים המהותיים שעוברים על הנהלת החברה, קצב הצמיחה שלה והפוטנציאל לעלייה ברווח.

לגבי טוויטר (סימול: TWTR), גרינקורן ממליץ עכשיו "החזק", לדבריו צפוי להיות תיקון במניה אל עבר רמה של כ-37 דולר למניה אז היא תחזור להיות אטרקטיבית כהחזקה לטווח ארוך. גרינקורן מעריך כי מניית טוויטר תעלה ב-2015 למחיר יעד של כ-65 דולר למניה בהנחה שהחברה תמשיך להפתיע לטובה את השוק והאנליסטים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.