פיטר ת'יל השיק חברה חדשה עם 400 מיליון דולר להשקעות ביוזמות

ת'יל חוזר ליישם את התהליכים והמהלכים שעבדו בהשקעתו בפייסבוק בחברה חדשה - 400 מיליון דולר שיהפכו ל-400 מליארד?
עידן קייסר |

המשקיע המיליארדר, פיטר ת'יל, אשר ידוע בעיקר בשל השקפותיו המנוגדות לשוק ולפי הימורו המוקדם על הרשת החברתית פייסבוק (סימול: FB), השיק חברה להשקעות יזמיות בשם "מית'ריל קפיטל" (Mithril Capital). המשקיע הגדול ביותר של החברה, אשר לה קרן בשווי 402 מיליון דולרים, הוא פיטר ת'יל, אשר מכר בחודש מאי מניות בשווי 640 מיליון דולר בהנפקתה של פייסבוק.

חברת מית'יל, אשר פיטר ת'יל והמשקיע המפורסם אג'אי רויאן (Ajay Royan) יעמדו בשדרת הניהול שלה (ת'יל יהיה יו"ר וועדת ההשקעות של החברה), מבוססת בסאן פרנסיסקו. החברה תחפש הזדמנויות צמיחה - סטראט-אפים אשר גייסו כבר כספים ומחפשים להתרומם מעל רמתם הנוכחית. לפי דבריו של רויאן, החברה תחפש השקעות בצורה גלובאלית, אך היא לא מחפשת חברות לפני הנפקות לציבור או חברות על סף הפיכה לציבוריות. רויאן משער כי השקעותיו הממוצעות יהיו בסכומים צפונה מ-20 מיליון דולרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.