הדמיית פרויקט נופים במודיעין
צילום: באדיבות חברת שפיר

מודיעין בדרך להכפיל את עצמה - יתווספו 43 אלף יחידות דיור

אושרה להפקדה תכנית מתאר למודיעין מכבים-רעות שצפויה להגדיל את אוכלוסיית העיר ל-240 אלף תושבים. וגם: מרכז רפואי אזורי, מרכז אקדמי ומרכז עסקים חדש  
מורן ישעיהו | (8)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, החליטה על הפקדת תכנית מתאר למודיעין מכבים-רעות הכוללת תוספת של 43,000 יחידות דיור, וצפויה להכפיל את אוכלוסיית העיר להיקף של 240 אלף תושבים. 

התכנית חלה על כל מרחב התכנון של העיר, בשטח של 50 אלף דונם. בנוסף למגורים, התכנית מציעה הקמת מרכז עסקים חדש (מע"ר) בחלק הצפון-מעריב של העיר שישלב מגורים, תעסוקה ומסחר שיתחבר אל השכונות הקיימות. בצמוד למרכז העסקים, התכנית מציעה הקמת מרכז רפואי ומרכז אקדמי חדשים. עוד במסגרת התכנית מוצעת הארכת שלוחה תת קרקעית של הרכבת ממרכז העיר אל מרכז העסקים העירוני בחדש ואל המרכז רפואי האזורי והמרכז להשכלה גבוהה.

 

כמו כן, התכנית שמה דגש על השטחים הפתוחים הרבים הקיימים בשטח המוניציפלי של העיר וכוללת הנחיות לשמירתם ולשמירת המסדרון האקולוגי הארצי הכלול בהם. התכנית כוללת שיפור הנגישות אליהם באמצעות הקמת טיילת נופית היקפית.

 

התכנית הוכנה על ידי עיריית מודיעין מכבים-רעות בהובלת אדר' נעמה מליס.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    גד 29/08/2019 11:06
    הגב לתגובה זו
    מה עם הגדלת כבישי הגישה לעיר..?? איך אפשר להגדיל ב43 יח דיור על 2 מסלולים ב443??
  • 6.
    ע 28/08/2019 19:14
    הגב לתגובה זו
    תכנון נכון של כבישים עבור תחבורה ציבורית נוחה! עיר מסכנה שבה כל משפחה צריכה להחזיק שני רכבים כדי לשרוד. חייבים לפתח שם תחבוֿרה ציבורית נוחה. וכמו כן הרבה הייטק, זה המתכון.
  • 5.
    עודף דירות בדרך לשוק, הסקירה "היצע ענק" חשפה את זה (ל"ת)
    חפשו בגוגל ותקראו 28/08/2019 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יהשע 28/08/2019 15:50
    הגב לתגובה זו
    כבר היום התקווה היחידה בעיר הינה הכביש (והרכבת) לתל-אביב.... אבוי למסכנים שיגורו פה
  • 3.
    עיר מעולה עיריה זבל 28/08/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
    עיר מעולה עיריה מחורבנת.
  • 2.
    נתראה ב 2070 (ל"ת)
    אזרח 28/08/2019 13:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה אסון לעיר מודיעין ובושה לראש העיר שהורס אותה (ל"ת)
    חרפה 28/08/2019 13:16
    הגב לתגובה זו
  • ביבס דואג לחברים שלו!!! (ל"ת)
    הורסים את העיר 29/08/2019 11:18
    הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.