הרכב תיק השקעות חו"ל - אוגוסט 2012
הסנטימנט בשווקים מוסיף להיות חיובי ומונע מציפיות המשקיעים כי הפוליטיקאים יעשו כל שביכולתם בכדי לא לאפשר לגוש האירו להתפרק בקרוב. הבנק המרכזי באירופה טרם התערב במעשים או פירט כיצד יפעל לפתור את המשבר באירופה, אך עצם הנכונות שלו ושל ראשי הממשלות באירופה לעשות "את הכל" כדי להציל את הגוש, מספיקה בינתיים למשקיעים. בארה"ב התפרסמו נתוני תעסוקה שעקפו את ציפיות השוק ובכך מיתנו את חששות המשקיעים ממיתון אפשרי שם.
שווקים מפותחים
מריו דראגי, יו"ר הבנק המרכזי באירופה, ממשיך לשמור את "התחמושת" (רכישה ישירה של אג"ח, הורדת ריבית ו/או פעולה יצירתית אחרת שתוביל להוזלת עליות המימון של ספרד ואיטליה). למרות האכזבה ממנות שלא סיפק עד כה תוכנית מוצקה, הוא (בינתיים) מצליח "לקנות" זמן. להערכתנו, דראגי מקווה לקבל גיבוי בהמשך לתוכנית רחבה שתכלול קניית אג"ח של ממשלת ספרד וממשלת איטליה, ייתכן שבהמשך גם אג"ח חברות. כמו כן, נבחנת אפשרות של נתינת הלוואות מעודפות במטרה להוזיל את עלויות המימון שלהן ולתרום לצמיחה.
אין ספק שפתרון אמיתי למשבר החובות באירופה חייב לכלול בתוכו שינויים במבנה ההוצאות וגביית מיסים במדינות הבעייתיות, כמו גם יצירת תנאים לחידוש הצמיחה שם, השאלה שנשאלת היא, האם הפוליטיקאים יעמדו בלוחות הזמנים הפעם ויצליחו לעשות את השינוי המיוחל. אנו ממשיכים להחזיק משקל חסר באירופה (בהתאם למדד ה-MSCI World). כשבתוך היבשת נותנים משקל עודף לגרמניה ושבדיה.
הכלכלה היפנית תמשיך להתמודד עם ההאטה בצמיחה העולמית וכן עם התחזקות הין, כך שלא יהיה מנוס מהמשך ההתערבות ממשלתית הן במטבע והן במתן תמריצים והגדלת תוכנית רכישות של ני"ע. אנו ממליצים להחזיק את יפן במשקל חסר (בהתאם למדד ה-MSCI World). כשאת החשיפה לשוק המניות ביפן אנו ממליצים לעשות על ידי נטרול המטבע.
ארה"ב נמצאת פחות מ-100 ימים לבחירות במדינה, וכל יום שעובר מקטין את הסיכוי להתערבותו של הפד. בן ברננקי מפחד להיתפש כאחד שניסה להטות את מערכת הבחירות לטובת הממשל הקיים, לכן ממשיך להימנע מלהפעיל תוכנית רכישות בפעם השלישית כשרק התדרדרות קיצונית במצב השווקים או בנתוני התעסוקה ישנו את דעתו. בינתיים, נתוני התעסוקה הפתיעו לטובה עם תוספת של 160 אלף משרות חדשות כשהצפי היה תוספת של 100 אלף משרות חדשות בלבד. אנו מותירים את המלצתנו על החזקה במשקל שוק (בהתאם למדד ה-MSCI World).
אנו מעריכים כי קדנה תצליח לחפות על החולשה בביקושים לסחורות מסין ע"י שיפור בסחר עם ארה"ב. המדינה תמשיך ליהנות מזרם ההשקעות היותה מדורגת AAA ונתפשת כמקום בטוח, מה גם שמחיר הנפט מוסיף להיסחר סביב רמות של 90 ד'. אנו מותירים את המלצתנו לקנדה למשקל שוק (בהתאם למדד ה-MSCI World)
הסיכוי להורדת ריבית נוספת באוסטרליה (הריבית עומדת על 3.5%) ירד משמעותית אחרי שמדד המחירים לצרכן עלה ברבעון האחרון ב-0.5%. בנוסף, מחירי הבתים עלו ב-0.5% ברבעון השני של 2012 כאשר זוהי העלייה הראשונה מזה 5 רבעונים. נציין שמאז ההורדה האחרונה בריבית בחודש יוני התחזק הדולר האוסטרלי בכ-7.5%. אנו מותירים את המלצתנו לאוסטרליה והפסיפיק למשקל חסר (בהתאם למדד ה-MSCI World).
שווקים מתעוררים
ברזיל ממשיכה לסבול מירידה בצמיחה בסין שמורידה את הביקוש לסחורות. הממשלה בתגובה מורידה שוב את הריבית במדינה שעומדת על 8% ואנו מעריכים בי זו לא תהיה ההורדה האחרונה השנה. העלייה האחרונה במחירי הגרעינים (סויה, תירס) צפויה לתרום לשיפור הייצוא במדינה (כ-50% מהייצוא של ברזיל מגיע מסקטור החקלאות).
מדד מנהלי הרכש של יולי בסין עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז חודש פברואר לרמה של 49.5. מחירי הבתים עלו ב-25 מתוך 70 ערים בחודש יוני, זה הנתון החזק ביותר בשנה האחרונה. נראה שההקלות המוניטאריות כולל שתי הורדות ריבית בחודשיים האחרונים עשו את שלהן. התמ"ג עלה ב-7.6% ברבעון השני והתחזיות לתמ"ג לרבעון השלישי נעות בטווח של 7.4%-8%. אנו ממליצים על החזקה במשקל שוק ונותנים משקל יתר לברזיל (בהתאם למדד ה MSCI World).
- 1.frech 07/08/2012 21:10הגב לתגובה זולא חבל על הזמן שלך ושלנו, מקווה שלאלו שמשלמים אתה נותן משהוא יותר קונקרטי
איור: דפדפן אטלס של OpenAIF‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי
עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת
קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול
במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.
פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.
תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.
על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35
חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- מנפט ל-AI: איך המפרציות ממציאות את עצמן מחדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

איור: דפדפן אטלס של OpenAIF‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי
עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת
קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול
במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.
פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.
תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.
על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35
חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- מנפט ל-AI: איך המפרציות ממציאות את עצמן מחדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

