הרכב תיק השקעות חו"ל - אוגוסט 2012
הסנטימנט בשווקים מוסיף להיות חיובי ומונע מציפיות המשקיעים כי הפוליטיקאים יעשו כל שביכולתם בכדי לא לאפשר לגוש האירו להתפרק בקרוב. הבנק המרכזי באירופה טרם התערב במעשים או פירט כיצד יפעל לפתור את המשבר באירופה, אך עצם הנכונות שלו ושל ראשי הממשלות באירופה לעשות "את הכל" כדי להציל את הגוש, מספיקה בינתיים למשקיעים. בארה"ב התפרסמו נתוני תעסוקה שעקפו את ציפיות השוק ובכך מיתנו את חששות המשקיעים ממיתון אפשרי שם.
שווקים מפותחים
מריו דראגי, יו"ר הבנק המרכזי באירופה, ממשיך לשמור את "התחמושת" (רכישה ישירה של אג"ח, הורדת ריבית ו/או פעולה יצירתית אחרת שתוביל להוזלת עליות המימון של ספרד ואיטליה). למרות האכזבה ממנות שלא סיפק עד כה תוכנית מוצקה, הוא (בינתיים) מצליח "לקנות" זמן. להערכתנו, דראגי מקווה לקבל גיבוי בהמשך לתוכנית רחבה שתכלול קניית אג"ח של ממשלת ספרד וממשלת איטליה, ייתכן שבהמשך גם אג"ח חברות. כמו כן, נבחנת אפשרות של נתינת הלוואות מעודפות במטרה להוזיל את עלויות המימון שלהן ולתרום לצמיחה.
אין ספק שפתרון אמיתי למשבר החובות באירופה חייב לכלול בתוכו שינויים במבנה ההוצאות וגביית מיסים במדינות הבעייתיות, כמו גם יצירת תנאים לחידוש הצמיחה שם, השאלה שנשאלת היא, האם הפוליטיקאים יעמדו בלוחות הזמנים הפעם ויצליחו לעשות את השינוי המיוחל. אנו ממשיכים להחזיק משקל חסר באירופה (בהתאם למדד ה-MSCI World). כשבתוך היבשת נותנים משקל עודף לגרמניה ושבדיה.
הכלכלה היפנית תמשיך להתמודד עם ההאטה בצמיחה העולמית וכן עם התחזקות הין, כך שלא יהיה מנוס מהמשך ההתערבות ממשלתית הן במטבע והן במתן תמריצים והגדלת תוכנית רכישות של ני"ע. אנו ממליצים להחזיק את יפן במשקל חסר (בהתאם למדד ה-MSCI World). כשאת החשיפה לשוק המניות ביפן אנו ממליצים לעשות על ידי נטרול המטבע.
ארה"ב נמצאת פחות מ-100 ימים לבחירות במדינה, וכל יום שעובר מקטין את הסיכוי להתערבותו של הפד. בן ברננקי מפחד להיתפש כאחד שניסה להטות את מערכת הבחירות לטובת הממשל הקיים, לכן ממשיך להימנע מלהפעיל תוכנית רכישות בפעם השלישית כשרק התדרדרות קיצונית במצב השווקים או בנתוני התעסוקה ישנו את דעתו. בינתיים, נתוני התעסוקה הפתיעו לטובה עם תוספת של 160 אלף משרות חדשות כשהצפי היה תוספת של 100 אלף משרות חדשות בלבד. אנו מותירים את המלצתנו על החזקה במשקל שוק (בהתאם למדד ה-MSCI World).
אנו מעריכים כי קדנה תצליח לחפות על החולשה בביקושים לסחורות מסין ע"י שיפור בסחר עם ארה"ב. המדינה תמשיך ליהנות מזרם ההשקעות היותה מדורגת AAA ונתפשת כמקום בטוח, מה גם שמחיר הנפט מוסיף להיסחר סביב רמות של 90 ד'. אנו מותירים את המלצתנו לקנדה למשקל שוק (בהתאם למדד ה-MSCI World)
הסיכוי להורדת ריבית נוספת באוסטרליה (הריבית עומדת על 3.5%) ירד משמעותית אחרי שמדד המחירים לצרכן עלה ברבעון האחרון ב-0.5%. בנוסף, מחירי הבתים עלו ב-0.5% ברבעון השני של 2012 כאשר זוהי העלייה הראשונה מזה 5 רבעונים. נציין שמאז ההורדה האחרונה בריבית בחודש יוני התחזק הדולר האוסטרלי בכ-7.5%. אנו מותירים את המלצתנו לאוסטרליה והפסיפיק למשקל חסר (בהתאם למדד ה-MSCI World).
שווקים מתעוררים
ברזיל ממשיכה לסבול מירידה בצמיחה בסין שמורידה את הביקוש לסחורות. הממשלה בתגובה מורידה שוב את הריבית במדינה שעומדת על 8% ואנו מעריכים בי זו לא תהיה ההורדה האחרונה השנה. העלייה האחרונה במחירי הגרעינים (סויה, תירס) צפויה לתרום לשיפור הייצוא במדינה (כ-50% מהייצוא של ברזיל מגיע מסקטור החקלאות).
מדד מנהלי הרכש של יולי בסין עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז חודש פברואר לרמה של 49.5. מחירי הבתים עלו ב-25 מתוך 70 ערים בחודש יוני, זה הנתון החזק ביותר בשנה האחרונה. נראה שההקלות המוניטאריות כולל שתי הורדות ריבית בחודשיים האחרונים עשו את שלהן. התמ"ג עלה ב-7.6% ברבעון השני והתחזיות לתמ"ג לרבעון השלישי נעות בטווח של 7.4%-8%. אנו ממליצים על החזקה במשקל שוק ונותנים משקל יתר לברזיל (בהתאם למדד ה MSCI World).
- 1.frech 07/08/2012 21:10הגב לתגובה זולא חבל על הזמן שלך ושלנו, מקווה שלאלו שמשלמים אתה נותן משהוא יותר קונקרטי
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
