
נעילה שלילית בוול-סטריט; מניות השבבים נפלו, הנפט קפץ ב-3.6%
המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, כאשר מניות הטכנולוגיה הובילו את המגמה השלילית על רקע חששות מחודשים סביב שוק הבינה המלאכותית. מדד הנאסד"ק ירד בכ-0.9%, ה-S&P 500 איבד כ-0.5% לאחר שיאים שנקבעו יום קודם לכן, והדאו ג’ונס, שפתח בעליות, סיים בירידות קלות. ברקע לירידות עמד דיווח לפיו OpenAI לא עמדה ביעדי צמיחה פנימיים במספר המשתמשים ובהכנסות, מה שהעלה ספקות לגבי יכולתה להמשיך ולממן השקעות רחבות בתשתיות מחשוב. החששות הללו הקרינו מיד על מניות הקשורות לאקוסיסטם של AI, ובהן אורקל וקורוויב, שנחלשו במסחר.
הדיווח הגיע בעיתוי רגיש, כאשר המשקיעים ממתינים לפרסום דוחות של ענקיות הטכנולוגיה - אלפאבית, מיקרוסופט, אמזון ומטא - שצפויות לדווח מחר, ואפל שתצטרף בחמישי. החברות הללו מהוות חלק משמעותי מהשוק, והמסרים שלהן לגבי השקעות ב-AI צפויים להשפיע על הסנטימנט.
במקביל, שוק הנפט הושפע מהודעת איחוד האמירויות כי בכוונתה לפרוש מארגון אופ"ק - צעד שמוסיף אי־ודאות לשוק האנרגיה, במיוחד על רקע המתיחות הגוברת באזור המפרץ הפרסי. מחירי הנפט נותרו גבוהים, כאשר ברנט נסחר סביב 104 דולר לחבית ונפט מסוג WTI סביב 100 דולר. במקביל, השוק ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בין ארה"ב לאיראן, כששיבושים בתנועת מכליות במצרי הורמוז ממשיכים להכביד על היצע האנרגיה.
לצד זאת, תשומת הלב מופנית גם לבנק הפדרלי, שפתח את ישיבתו בת היומיים. ההערכות הן כי הריבית תישאר ללא שינוי, אך המשקיעים ממתינים להתייחסות של יו"ר הפד, ג'רום פאוול, במיוחד לאור סיום כהונתו המתקרב והשלכות אפשריות על המדיניות המוניטרית.
בגזרת שוק הקריפטו - המגמה שלילית כשהביט ויתר המטבעות נסחרים בירידות - הביטקוין סביב 76.6 אלף דולר לאחר ירידה של כ-1.3% ביממה האחרונה, אתריום נחלש בכ-1.7% ו-XRP מאבד כ-1.9%. התנועה הזו מגיעה אחרי חודש חיובי יחסית שבו הביטקוין עלה בכ-13%, אבל מתחילת השנה הוא עדיין בירידה של כ-12%, נתון שממחיש עד כמה המגמה הכללית עדיין לא התייצבה. במקביל, התנודתיות עולה והתנועות נעשות חדות יותר, כששוק הקריפטו מגיב בעיקר למה שקורה בשווקים הרחבים, ובמיוחד למניות הטכנולוגיה. הקשר לנאסד"ק ממשיך להיות הדוק, וכשהחוזים על המדד נחלשים והראלי במניות השבבים נעצר אחרי רצף עליות חריג, גם הקריפטו מאבד מומנטום. השוק נמצא כרגע במעין מצב המתנה, כשמשקיעים מחכים לטריגר ברור, בין אם דרך נתוני מאקרו, החלטת הריבית או דוחות של ענקיות הטכנולוגיה. בינתיים, חלק מהכסף נשאר מחוץ לשוק, מה שמוביל למסחר מדשדש יחסית, עם תגובות מהירות לאירועים אבל בלי כיוון מגובש.
למה מניית ארסקה צונחת היום ב-50%? שיעורי תגובה גבוהים בתרופה החדשה לא מנעו ירידה חדה במניה; מקרה מוות בניסוי, נתונים לא מאומתים וסכסוך פטנטים מול Revolution מכבידים על הסנטימנט
UPS United Parcel Service Inc. : התוצאות מעל הציפיות - אז למה המניה יורדת 4% - החברה עקפה את התחזיות ברבעון הראשון, אבל הרווחיות נשחקה והפעילות עם אמזון ממשיכה להתכווץ; התחזית השנתית נותרה ללא שינוי והנהלת החברה מצביעה על התאוששות בהמשך השנה, אבל השוק מגיב בזהירות
מאקרו
מימושים בשבבים: המניות שעלו הכי הרבה מובילות את הירידות - לאחר ראלי של כ-50% ורצף שיאים במדד SOX, דיווח על קושי אפשרי במימון תשתיות מחשוב מכביד על אנבידיה, AMD ושחקניות נוספות - כשהשוק ממתין לדוחות ענקיות הטכנולוגיה שיקבעו את הכיוון
מאות עובדי גוגל דורשים: אל תשתפו פעולה עם הפנטגון בפרויקטי AI מסווגים - יותר מ-560 עובדים, בהם גם בכירים, חתמו על מכתב לפיצ'אי נגד שימוש בבינה מלאכותית לצרכים צבאיים ומעקב - על רקע דיווחים על הסכם מתקרב עם משרד ההגנה והעימות בין הממשל לאנתרופיק
- וול סטריט מחכה למדד שיכריע: הפד רק מאיים או בדרך להעלות ריבית?
- טראמפ מודה - וול סטריט הובילה לחתימה על ההסכם
טאיוואן מחמירה ענישה: מהנדס ב-SMC נשלח ל-10 שנות מאסר בגין ריגול תעשייתי בית משפט בניו טייפה גזר עונשי מאסר ממושכים וקנסות כבדים בגין גניבת ידע טכנולוגי הקשור לייצור שבבים מתקדמים; לראשונה, המדינה הפעילה את חוק הביטחון הלאומי בתיק מסוג זה, מתוך תפיסה כי סודות הייצור של TSMC הם נכס אסטרטגי המגן על הכלכלה והמעמד הגיאופוליטי של האי
סין עוצרת את מטא: רכישת Manus ב-2 מיליארד דולר נחסמה בייג׳ינג ביטלה את רכישת סטארטאפ ה-AI הסיני על ידי מטא, אחרי חודשים של בדיקה סביב השקעות זרות ויצוא טכנולוגיה. המסר רחב יותר מהעסקה עצמה: סין כבר לא מוכנה לראות טכנולוגיות AI מקומיות עוברות למערב דרך מבני חברות בסינגפור או בארה"ב
OpenAI רוצה טלפון AI וזה מקפיץ את קוואלקום דיווח על שיתוף פעולה בין OpenAI לקוואלקום בפיתוח מעבדים לטלפון חדש מקפיץ את מניית קוואלקום בכ-11%. הייצור ההמוני מתוכנן רק ל-2028, אבל בוול סטריט כבר רואים אפשרות לשוק חדש סביב מכשירי AI
סאן פארמה רוכשת את אורגנון ב-12 מיליארד דולר - הודו עוברת מרכישות נקודתיות לעסקאות ענק החברות ההודיות עולות מדרגה: מרכישות קטנות נקודתיות לעסקאות ענק שמייצרות פלטפורמות פעילות רחבות - והפעם סאן פארמה רוכשת את אורגון האמריקאית כששתי המניות מזנקות
פחות אוכל נזרק לפח: AI מצמצם בזבוז מזון וחוסך מיליונים באוויר איירבוס משיקה פתרון חדש לניהול קייטרינג בזמן אמת שמפחית בזבוז מזון, מקטין משקל מטוסים ומשפר רווחיות בענף עם שולי רווח נמוכים
- הנפט יורד מתחת ל-80 דולר, אסיה עולה: השווקים מהמרים על התקדמות בין ארה"ב לאיראן
- הבעיה החדשה של אמזון: כמעט כולם כבר מנויים לפריים
מניות במרכז
אמזון Amazon.com Inc. 2.9% משיקה סוכן AI ומרחיבה שירותים לעסקים- Quick החדש מבצע פעולות אוטומטיות בין מערכות שונות, לצד ארבעה שירותי AI נוספים; במקביל גוברת הדאגה בשוק ה-SaaS עם ירידות חדות במניות הענף
ראמבוס Rambus Inc 8.51% צנחה לאחר שהיא פרסמה תוצאות רבעוניות בהתאם לציפיות האנליסטים, אך הנתונים לא הספיקו כדי לתמוך בראלי האחרון במניה. חברת השבבים הציגה תחזית להכנסות של כ-199 מיליון דולר ברבעון השני, מעט מעל התחזיות, מה שלא מצליח להרשים את המשקיעים.
ספוטיפיי Spotify 2.74% צנחה למרות דוחות חזקים לרבעון הראשון, עם רווח מתואם של כ-3.45 אירו למניה שעוקף את תחזיות האנליסטים. עם זאת, הפוקוס של השוק עובר קדימה, כשהחברה מציגה תחזית לרבעון השני עם רווח תפעולי של כ-630 מיליון אירו, מתחת לצפי שעמד על כ-684 מיליון אירו. הפער הזה מעלה סימני שאלה לגבי קצב הצמיחה, במיוחד על רקע תחרות גוברת והמשך השקעות בתוכן ובפלטפורמה. הירידה במניה חדה משמעותית מהירידה המתונה בסקטור שירותי התקשורת ומהמדד הרחב, מה שממחיש כי מדובר בלחץ נקודתי סביב התחזית, ולא רק בתנועה כללית של השוק. קראו עוד - ספוטיפיי מאכזבת בתחזית למשתמשים חדשים - המניה נופלת 13%
קורנינג Corning Inc 11.13% ירדה לאחר שהיא הציגה דוחות רבעוניים שעוקפים את תחזיות האנליסטים, אבל התחזית לרבעון הבא אכזבה את המשקיעים. המניה הגיעה ליום המסחר אחרי עלייה חדה מתחילת השנה, הרבה מעל ביצועי המדד הרחב, והתגובה משקפת שינוי בציפיות קדימה.
שרווין ויליאמס Sherwin-Williams Co 2.23% עלתה למרות שההנהלה מזהירה שהביקוש מצד צרכנים פרטיים לפרויקטים ביתיים נותר חלש. החברה מציינת כי אין כמעט התאוששות ברוב שווקי הקצה השנה, אבל המניה עדיין מגיבה בעלייה מתונה.
ג'טבלו איירווייז JetBlue Airways Corp. 10.72% ירדה לאחר שהיא מדווחת על הפסד רחב מהצפוי ברבעון הראשון. החברה מציינת כי היא מקטינה קיבולת בתקופות של ביקוש נמוך, על רקע עלייה במחירי הדלק שמכבידה על הפעילות.
קימברלי קלארק Kimberly-Clark Corp 1.07% עלתה לאחר שהיא מציגה רווחים והכנסות גבוהים יותר ברבעון הראשון. החברה מצביעה על ביקוש צרכני חזק, ומציינת כי היא ממשיכה לצבור תנופה למרות חוסר הוודאות המאקרו כלכלית.
שברון Chevron Corp. -2.22% צפויה לפרסם דוחות בקרוב, כאשר התוצאות של BP נתפסות כאינדיקציה חיובית לסביבה העסקית של חברות האנרגיה הגדולות, על רקע העלייה במחירי הנפט.
אקסון מובייל Exxon Mobil Corp. -2.08% צפויה גם היא לפרסם דוחות, כאשר העלייה במחירי הנפט והתוצאות של חברות מקבילות מחזקות את ההערכה לסביבה תומכת יותר בטווח הקצר עבור הסקטור.
ג'ובי אוויאיישן Joby Aviation 6.5% החלה בטיסות ניסוי של מוניות מעופפות בניו יורק - צעד נוסף לקראת הפעלה מסחרית- החברה ביצעה טיסות ניסוי בין JFK למנהטן באמצעות כלי טיס חשמליים, מציגה קיצור משמעותי בזמני נסיעה; המניה מגיבה בעלייה קלה למרות תנודתיות גבוהה, והפעילות מתקיימת לצד התקדמות רגולטורית והיערכות להשקה מסחרית ב-2026
אורקל Oracle Corp 0.41% ירדה, כשברקע החשש מהקשר שלה עם OpenAI ומהיכולת של החברה לעמוד בהתחייבויות ההשקעה שלה בתחום הענן. יחד איתה גם CoreWeave נחלשת, והסיפור כאן רחב יותר מאירוע נקודתי. הדיווחים על כך ש-OpenAI פספסה יעדים פנימיים של משתמשים והכנסות מעלים סימני שאלה לגבי קצב הצמיחה של כל האקוסיסטם סביב AI, והחשש הזה מחלחל ישירות לשחקניות התשתית שמספקות את כוח המחשוב - ירידות באורקל: הסיבה - האכזבות סביב OpenAI; גם סופטבנק וקורוויב נחלשות
דווקא בסקטור האנרגיה התמונה הפוכה. BP BP Plc 2.17% נסחרה בעלייה אחרי פרסום תוצאות חזקות לרבעון הראשון, עם זינוק ברווחים שנשען על העלייה במחירי הנפט. התוצאות האלו מגיעות רגע לפני הדוחות של שברון ואקסון מוביל בהמשך השבוע, והן עשויות לרמוז על סביבה עסקית תומכת יותר לחברות האנרגיה, לפחות בטווח הקצר.
ג'נרל מוטורס General Motors -0.36% עלתה אחרי דוחות חזקים לרבעון הראשון, עם רווח תפעולי של כ-4.3 מיליארד דולר מעל הציפיות להכנסות של כ-43.6 מיליארד דולר, והעלאת תחזית לשנה כולה. לצד זאת, החברה מציגה ירידה של כמעט 10% במסירות בארה"ב, נתון שמעלה סימני שאלה לגבי הביקוש המקומי, במיוחד על רקע העלייה במחירי האנרגיה. המניה אמנם נחלשת מתחילת השנה, אבל במבט של שנה אחורה היא עדיין מציגה עלייה חדה, כך שהדוחות הנוכחיים משקפים שילוב של רווחיות חזקה לצד לחץ בצד המכירות - ג'נרל מוטורס עקפה את הציפיות והעלתה תחזית - למרות ירידה במכירות
בגזרת הקמעונאות, בד באת' אנד ביונד Bed Bath & Beyond 4.77% נפלה ב-11% לאחר שקפצה קודם לכן. החברה הצליחה להציג הפסד מצומצם יותר לעומת התקופה המקבילה וגם לעקוף את תחזיות ההכנסות של וול סטריט. מעבר לכך, מדובר בפעם הראשונה מזה 19 רבעונים שהיא מציגה צמיחה משמעותית בהכנסות, נתון שמסביר את התגובה החדה במניה.
קוקה קולה The Coca-Cola Co. -0.68% נסחרה בעליות אחרי דוחות חזקים מהצפוי. החברה מדווחת על רווח מתואם של 86 סנט למניה, מעל הצפי שעמד על 81 סנט, והכנסות של 12.5 מיליארד דולר, צמיחה של 12% שגם היא מעל התחזיות. זה קורה אחרי תקופה שבה המניה נחלשה בכ-7% מאז פברואר, בין היתר בגלל עייפות צרכנים מעליות מחירים ומעבר למוצרים ללא סוכר. הנהלת החברה שומרת על התחזית קדימה ומדברת על צמיחה אורגנית של 4% עד 5% ב-2026 ועל גידול של 8% עד 9% ברווח המתואם למניה, כשהדוח הנוכחי הוא גם הראשון תחת המנכ"ל החדש הנריקה בראון. קראו עוד - קוקה־קולה עקפה את התחזיות: הכנסות של 12.5 מיליארד דולר ורווח למניה מעל הציפיות
טי-מובייל T-Mobile US 0.2% מגיעה לפרסום דוחות הרבעון הראשון עם ציפיות יחסית יציבות, לרווח מתואם של כ-2 דולר למניה והכנסות של כ-23 מיליארד דולר, לצד תוספת של כ-393 אלף מנויי סלולר בתשלום חודשי. אבל בפועל, הפוקוס של השוק כבר זז מעבר למספרים. הדיווחים על מיזוג אפשרי עם דויטשה טלקום מכניסים אי־ודאות לגבי מבנה החברה והכיוון האסטרטגי שלה, גם אם מדובר בשלב מוקדם מאוד. במקביל, המניה נחלשת מתחילת השנה על רקע חשש מהחרפת התחרות מול ורייזון ו-AT&T, שכבר הציגו תוצאות חזקות. המשקיעים ינסו להבין דרך הדוחות האם החברה מצליחה לשמור על קצב גיוס מנויים מבלי להיגרר למלחמת מחירים שתפגע בשולי הרווח, במיוחד בסביבה שבה כל מבצע שיווקי יכול להשפיע משמעותית על הרווחיות - טי-מובייל לפני הדוחות: הציפיות גבוהות - ובמה השוק יתמקד?
ישראליות בוול סטריט
אינוביז Innoviz Technologies -3% מודיעה על כניסתה לשוק הביטחוני ושוק ביטחון המולדת, עם התאמת פתרונות ה-LiDAR שלה – InnovizSMART ו-InnovizTwo Ultra Long-Range – לשימושים בתחום זה. החברה מציינת כי החיישנים, שפותחו במקור לתעשיית הרכב, מציעים טווח זיהוי של עד קילומטר, עמידות לתנאי סביבה קשים ואמינות בתקן רכב, מה שמאפשר שימוש גם ביישומי אבטחה, גבולות ותשתיות רגישות. לפי החברה, הביקוש מצד ממשלות וגופי ביטחון עולה, והכניסה לשוק אינה דורשת השקעות נוספות, תוך הסתמכות על אותה פלטפורמה טכנולוגית המשמשת את פעילותה האוטומוטיבית. קראו עוד - אינוביז נכנסת לשוק הביטחוני: מרחיבה פעילות מעבר לרכב האוטונומי
טאואר Tower Semiconductor 7.34% תייצר שבבים עבור אקסירו בארה"ב - המניה נפלה בוול סטריט בעקבות האכזבות מהתוצאות של OpenAI. גם נובה וקמטק איבדו גובה.
באופנהיימר סבורים שמובילאיי Mobileye -3.09% תזנק קרוב ל-200% - הייתכן? אתמול פרסם בית ההשקעות אופנהיימר, שנמצא בצד האגרסיבי של סקאלת האנליסטים, שהוא שומר על מחיר יעד של 27 דולר למובילאיי Mobileye -3.09% תחת "תשואת יתר" כשהוא מצביע על מסחור הנהיגה האוטונומית והתחזקות הביקושים כמנועים המרכזיים לפוטנציאל אפסייד של קרוב לפי שלושה.
- 2.וכמובן הארביטראז כמו כל יום מורידים (ל"ת)אנונימי 28/04/2026 18:04הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 28/04/2026 18:03הגב לתגובה זוהדולר מגדר!!! לעזאזל איתכם מוסדיים. לעזאזל. רובכם לא פתחתם מסלול מגודר חוטפים שנתיים משני כיוונים. בהשתלמות בפנסיה.