
הנאסד״ק טיפס ב-0.2%; קמטק נפלה ב-5.8%, קומפיוג׳ן ב-6%
המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה מעורבת, כאשר המשקיעים ניסו לעכל שילוב של התפתחויות גיאו־פוליטיות, חדשות מהסקטור הטכנולוגי וציפייה לאירועים מרכזיים בהמשך השבוע. מדד דאו ג׳ונס ירד בכ-0.1%, בעוד מדדי S&P 500 ונאסד״ק עלו בכ-0.1% ו-0.2% בהתאמה, לאחר שסגרו את השבוע שעבר בשיאים.
ברקע למסחר עמדו דיווחים על הצעה מצד איראן לפתוח מחדש את מצר הורמוז, אחד מצירי השינוע המרכזיים לנפט בעולם, כחלק מהסדר אפשרי לסיום הלחימה. לפי הדיווחים, טהראן אותתה כי תהיה מוכנה לדון במהלך ביניים שיכלול חידוש התנועה במצר, אך סוגיית הגרעין תידחה - נקודה שנותרה קו אדום מבחינת ארה״ב.
במקביל, השיבושים בשרשרת האספקה נמשכו. התנועה במצר הורמוז נותרה כמעט אפסית, מה שהמשיך להפעיל לחץ על שוקי האנרגיה. מחירי הנפט עלו במהלך היום, כאשר ברנט נסחר מעל 100 דולר לחבית ואף התקרב ל-108 דולר, ונפט אמריקאי חצה את רמת ה-96 דולר. העלייה במחירים חיזקה את החשש ללחצים אינפלציוניים.
גם הסקטור הטכנולוגי תרם לתנודתיות. מניית מיקרוסופט ירדה לאחר שהחברה הודיעה כי שיתוף הפעולה הבלעדי שלה עם OpenAI יסתיים, כולל הסכם חלוקת ההכנסות בין הצדדים. ההתפתחות הגיעה על רקע שבוע עמוס בדוחות של חברות הטכנולוגיה הגדולות. המשקיעים התמקדו לקראת פרסום התוצאות של חברות שבע המופלאות, בהן אלפאבית, אמזון, מטא, אפל ומיקרוסופט. החברות הללו, ששוויין המצרפי עומד על כ-16 טריליון דולר, מהוות כרבע ממדד S&P 500, ולכן לתוצאותיהן צפויה השפעה משמעותית על כיוון השוק.
לצד זאת, תשומת הלב מופנית גם לפדרל ריזרב, שצפוי השבוע לפתוח את ישיבת הריבית בת היומיים. ההערכות בשוק הן כי הבנק המרכזי ישאיר את הריבית ללא שינוי, בין היתר בשל חוסר הוודאות סביב ההתפתחויות במזרח התיכון והשלכותיהן האפשריות על האינפלציה, כאשר מדובר באחת ההחלטות האחרונות בכהונתו של היו״ר ג׳רום פאוול.למה מניות הביטחון יורדות דווקא בזמן מלחמה? המניות הביטחוניות בארה״ב ובישראל נחלשות דווקא בזמן הסלמה צבאית - כשהציפיות כבר מגולמות במחיר, התקציבים מוטלים בספק והפוליטיקה מתחילה להכביד על הסקטור
מיקרוסופט Microsoft Corp 0.13% מאבדת בלעדיות: ההסכם החדש עם OpenAI פותח את שוק ה-AI לתחרות רחבה יותר- ענקית הטכנולוגיה כבר לא מחזיקה בגישה בלעדית למודלים של OpenAI, שיכולה כעת לשתף פעולה גם עם AWS וגוגל; מבנה ההכנסות בין הצדדים משתנה, Azure שומרת על עדיפות אך לא בלעדיות, וברקע גוברים חששות המשקיעים מפגיעה בקצב הצמיחה
- וול סטריט מחכה למדד שיכריע: הפד רק מאיים או בדרך להעלות ריבית?
- טראמפ מודה - וול סטריט הובילה לחתימה על ההסכם
קוואלקום מזנקת אבל לא כל מניית שבבים היא הזדמנות קניה עכשיו. זיו סגל סבור שאם אתם אמיצים אז "קנו את מדד השבבים ותעשו שורט על אנבידיה, ברודקום, טרדיין, ואמטק" - לחצו לקריאת הטור השבועי של הניתוח הטכני על ה-S&P והסקטורים
מאקרו
מאות עובדי גוגל דורשים: אל תשתפו פעולה עם הפנטגון בפרויקטי AI מסווגים - יותר מ-560 עובדים, בהם גם בכירים, חתמו על מכתב לפיצ'אי נגד שימוש בבינה מלאכותית לצרכים צבאיים ומעקב - על רקע דיווחים על הסכם מתקרב עם משרד ההגנה והעימות בין הממשל לאנתרופיק
טאיוואן מחמירה ענישה: מהנדס ב-SMC נשלח ל-10 שנות מאסר בגין ריגול תעשייתי בית משפט בניו טייפה גזר עונשי מאסר ממושכים וקנסות כבדים בגין גניבת ידע טכנולוגי הקשור לייצור שבבים מתקדמים; לראשונה, המדינה הפעילה את חוק הביטחון הלאומי בתיק מסוג זה, מתוך תפיסה כי סודות הייצור של TSMC הם נכס אסטרטגי המגן על הכלכלה והמעמד הגיאופוליטי של האי
סין עוצרת את מטא: רכישת Manus ב-2 מיליארד דולר נחסמה בייג׳ינג ביטלה את רכישת סטארטאפ ה-AI הסיני על ידי מטא, אחרי חודשים של בדיקה סביב השקעות זרות ויצוא טכנולוגיה. המסר רחב יותר מהעסקה עצמה: סין כבר לא מוכנה לראות טכנולוגיות AI מקומיות עוברות למערב דרך מבני חברות בסינגפור או בארה"ב
OpenAI רוצה טלפון AI וזה מקפיץ את קוואלקום דיווח על שיתוף פעולה בין OpenAI לקוואלקום בפיתוח מעבדים לטלפון חדש מקפיץ את מניית קוואלקום בכ-11%. הייצור ההמוני מתוכנן רק ל-2028, אבל בוול סטריט כבר רואים אפשרות לשוק חדש סביב מכשירי AI
- הנפט יורד מתחת ל-80 דולר, אסיה עולה: השווקים מהמרים על התקדמות בין ארה"ב לאיראן
- הבעיה החדשה של אמזון: כמעט כולם כבר מנויים לפריים
סאן פארמה רוכשת את אורגנון ב-12 מיליארד דולר - הודו עוברת מרכישות נקודתיות לעסקאות ענק החברות ההודיות עולות מדרגה: מרכישות קטנות נקודתיות לעסקאות ענק שמייצרות פלטפורמות פעילות רחבות - והפעם סאן פארמה רוכשת את אורגון האמריקאית כששתי המניות מזנקות
פחות אוכל נזרק לפח: AI מצמצם בזבוז מזון וחוסך מיליונים באוויר איירבוס משיקה פתרון חדש לניהול קייטרינג בזמן אמת שמפחית בזבוז מזון, מקטין משקל מטוסים ומשפר רווחיות בענף עם שולי רווח נמוכים
מניות במרכז
ג'ובי אוויאיישן Joby Aviation 6.5% החלה בטיסות ניסוי של מוניות מעופפות בניו יורק - צעד נוסף לקראת הפעלה מסחרית- החברה ביצעה טיסות ניסוי בין JFK למנהטן באמצעות כלי טיס חשמליים, מציגה קיצור משמעותי בזמני נסיעה; המניה מגיבה בעלייה קלה למרות תנודתיות גבוהה, והפעילות מתקיימת לצד התקדמות רגולטורית והיערכות להשקה מסחרית ב-2026
קוואלקום QUALCOMM INC 6.17% עלתה קלות, לאחר שזינקה ב-10% בתחילת המסחר, אחרי דיווח של אנליסט שרשרת האספקה מינג-צ’י קו, לפיו OpenAI משתפת פעולה עם החברה בפיתוח מעבדים לסמארטפונים, כאשר היעד הוא ייצור המוני כבר ב-2028. מדובר בכיוון חדש יחסית עבור OpenAI, ואם אכן יתממש, הוא עשוי להציב את קוואלקום בעמדה מעניינת בשוק החומרה העתידי. במקביל, אפל AAPL, שמייצרת את האייפון, דווקא נחלשת בכ-1.2%, ככל הנראה על רקע אותו דיווח שמעלה שאלות לגבי תחרות עתידית אפשרית בשוק המכשירים החכמים.
אינטל Intel Corp 10.64% ממשיכה לרכז עניין והוסיפה עוד כ-2% בהמשך ישיר לזינוק החד של כ-24% ביום שישי. העליות מגיעות אחרי דוחות רבעון ראשון חזקים שהפתיעו לטובה את השוק והובילו את המניה לרמת סגירה שלא נראתה מאז אוגוסט 2000. נראה שהמשקיעים מתחילים להאמין מחדש בסיפור ההתאוששות של החברה, לפחות בטווח הקצר, אחרי תקופה ארוכה של ביצועים חלשים יחסית למתחרות.
אדידס Adidas AG -1.71% רשמה עלייה מתונה של כ-1%, אבל הסיפור שמאחורי התנועה הזו מגיע דווקא מעולם הספורט. הרץ הקנייתי סבסטיאן סאווה זוכה במרתון לונדון והופך לרץ התחרותי הראשון שמסיים את המרחק בפחות משעתיים, כשהוא נועל נעלי אדידס. למרות שהדגם עצמו עדיין לא זמין באופן רחב, החשיפה וההישג מושכים תשומת לב למותג ומספקים דחיפה תדמיתית שמחלחלת גם לשוק ההון.
אורגנון Organon 0.07% זינקה בכ-17% לרמה של כ-13 דולר למניה, אחרי שחברת סאן פארמה ההודית מגיעה להסכם לרכישתה לפי מחיר של 14 דולר למניה, בעסקת מזומן שמגלמת שווי פעילות של כ-11.75 מיליארד דולר. הפער בין מחיר השוק למחיר העסקה משקף את הסיכון הנתפס עד להשלמתה, אבל הכיוון ברור, השוק מתמחר את העסקה כאירוע מרכזי עבור החברה.
אקס-אנרג’י X-Energy הוסיפה כ-16%, בהמשך לזינוק של כ-27% ביום המסחר הראשון שלה ביום שישי. החברה, שמפתחת כורים גרעיניים ונהנית מתמיכה של אמזון, ממשיכה לרכז עניין סביב תחום האנרגיה הגרעינית המתקדמת, תחום שמושך יותר ויותר תשומת לב מצד משקיעים שמחפשים פתרונות אנרגיה לטווח ארוך.
ברקע לכל אלה, השוק נערך לעונת הדוחות הקרובה. שורה ארוכה של חברות, בהן דומינוס פיצה DPZ, ורייזון VZ, קדנס דיזיין CDNS, סלסטיקה CLS, פאבליק סטורג' PSA, ניוקור NUE, רמבוס RMBS, סנמינה SANM, לנדינגקלאב LC, יוניברסל הלת' סרביסס UHS, סימפסון מנופקטורינג SSD וונטאס VTR, צפויות לפרסם תוצאות בשבוע הקרוב. המשקל של הדוחות האלה, לצד נתוני המאקרו והחלטת הפד, צפוי להכתיב את הטון בימים הקרובים.
ישראליות בוול סטריט
טאואר Tower Semiconductor 7.34% זינקה - תייצר שבבים עבור אקסירו בארה"ב - השבבים החדשים מיועדים למערכות רדאר מהדור הבא ועוברים כעת לייצור סדרתי. המהלך מתבצע על רקע מדיניות הממשל האמריקאי לעידוד עצמאות תעשייתית וצמצום התלות בייצור שבבים מחוץ לאמריקה
באופנהיימר סבורים שמובילאיי Mobileye -3.09% תזנק קרוב ל-200% - הייתכן? בית ההשקעות נמצא בצד האגרסיבי של סקאלת האנליסטים כשהוא שומר על מחיר יעד של 27 דולר למובילאיי Mobileye -3.09% תחת "תשואת יתר" כשהוא מצביע על מסחור הנהיגה האוטונומית והתחזקות הביקושים כמנועים המרכזיים לפוטנציאל אפסייד של קרוב לפי שלושה
- 3.בושה איך מכסחים את הדואליות (ל"ת)אנונימי 27/04/2026 20:42הגב לתגובה זו
- 2.וכמובן את הארביטראז מורידים כל יום (ל"ת)אנונימי 27/04/2026 18:06הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 27/04/2026 16:40הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים