
נעילה מעורבת בוול-סטריט; טבע זינקה ב-12%, פייבר עם 18%
המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, כאשר הירידות שנרשמו מוקדם יותר התמתנו לקראת הסגירה. הנאסד״ק וה-S&P 500 נסחרים סמוך לרמת האפס והדאו ג׳ונס סיים בירידה של כ-0.6%, לאחר שהמדדים נסוגו מהשיאים שנקבעו יום קודם. במוקד עמדת החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, שהותיר את הריבית ללא שינוי בטווח של 3.5%–3.75%. ההחלטה עצמה הייתה צפויה, אך ההצבעה החריגה - 8 מול 4 -- משכה תשומת לב, לאחר שארבעה חברים התנגדו, לראשונה מאז 1992. במקביל, יו"ר הפד ג׳רום פאוול אותת כי יישאר כחבר מועצה גם לאחר סיום כהונתו.
המשקיעים הפנו את תשומת הלב גם לעונת הדוחות, ובמיוחד לארבע מענקיות הטכנולוגיה - אלפאבית, אמזון, מטא ומיקרוסופט - שצפויות לפרסם תוצאות לאחר סגירת המסחר. בשוק מחפשים אינדיקציות לכך שהשקעות הענק בתחום הבינה המלאכותית מתחילות לייצר צמיחה בהכנסות.
במקביל, מחירי הנפט זינקו בחדות על רקע התפתחויות גיאופוליטיות, לאחר הצהרות מצד הנשיא דונלד טראמפ על המשך המצור על איראן במצרי הורמוז. מחיר הנפט מסוג ברנט עלה מעל 111 דולר לחבית, וה-WTI חצה את רף 106 הדולרים, מה שמגביר את הלחצים האינפלציוניים בשוק.
השילוב בין החלטת הפד, המתיחות הגיאופוליטית והציפייה לדוחות יצר יום מסחר תנודתי. המשקיעים מנסים להעריך האם שוק המניות, ובפרט מניות הטכנולוגיה, יוכלו להמשיך להוביל גם בסביבה של ריבית גבוהה ואי־ודאות גוברת.
ארבע ענקיות הטכנולוגיה יפרסמו את הדוחות שלהן כמעט במקביל אחרי סגירת המסחר, ואם הקצב יהיה דומה לרבעונים קודמים, כל הנתונים יגיעו לשוק בתוך פרק זמן קצר מאוד. המשמעות היא שהמשקיעים יקבלו בבת אחת תמונת מצב רחבה על לב הכלכלה הטכנולוגית, מה שמעלה את הסיכוי לתגובה מהירה וחזקה, לכאן או לכאן, לאחר הפרסום.
במיקרוסופט Microsoft Corp -3.18% הפוקוס חוזר לאז'ור, ובעיקר לקצב הצמיחה שלו אחרי האכזבה ברבעון הקודם. אז, האטה יחסית בענן הספיקה כדי למחוק כ-357 מיליארד דולר משווי החברה ביום אחד, מה שמחדד עד כמה השוק רגיש לנתון הזה. הפעם הציפיות הן לצמיחה של כ-38%, אבל מעבר למספר עצמו המשקיעים ינסו להבין מהיכן מגיע הביקוש, כמה ממנו קשור ישירות לשירותי AI, ועד כמה העלייה בהכנסות מצליחה לקזז את ההשקעות הכבדות בתשתיות.
באלפאבית - גוגל Alphabet -4.99% המוקד הוא גוגל קלאוד והיכולת שלה להתבסס כחלופה אמיתית לאנבידיה דרך שבבי ה-TPU הפנימיים. ההכנסות מענן צפויות לצמוח לכ-18.4 מיליארד דולר, קצב שממשיך להיות גבוה מהפעילות המסורתית, אבל השוק מחפש כאן יותר ממספרים. השאלה היא האם היתרון הטכנולוגי מתורגם לביקוש יציב, ועד כמה ההשקעות בתשתיות ובשבבים מצליחות לשפר את מבנה העלויות בטווח הארוך מבחן ה-AI של גוגל: אלפבית מגיעה לפרסום הדוחות עם השקעות עתק במוקד
במטא Meta Platforms -2.32% הסיפור נשאר דומה, אבל הלחץ גדל. מצד אחד, ה-AI ממשיך לתמוך בשיפור במערכות הפרסום ובהגדלת המעורבות, והצפי הוא לעלייה של כ-31% בהכנסות לכ-56 מיליארד דולר. מצד שני, הוצאות ההון מזנקות, והתזרים החופשי צפוי לרדת לרמות שלא נראו כמעט ארבע שנים. המשקיעים ינסו להבין עד כמה השיפור בפרסום הוא מבני, ועד כמה הוא תלוי בהמשך ההשקעות הכבדות - לקראת הדוחות מטא: הפרסום חזק אבל השאלה כמה תעלה מהפכת ה-AI
- וול סטריט מחכה למדד שיכריע: הפד רק מאיים או בדרך להעלות ריבית?
- טראמפ מודה - וול סטריט הובילה לחתימה על ההסכם
באמזון Amazon.com Inc. -4.75% הפוקוס מתרכז ב-AWS, שנשאר מנוע הרווח המרכזי של הקבוצה. אחרי תקופה חזקה במניה, הציפיות הן לצמיחה של כ-26% בענן, בין היתר על רקע עסקאות גדולות עם שחקנים כמו Anthropic, מטא ואורקל. אבל גם כאן השאלה דומה, האם הביקוש לשירותי AI בענן מצליח להאיץ את הצמיחה בקצב שמצדיק את ההשקעות, או שמדובר בשלב שבו ההוצאות עדיין מקדימות את ההכנסות.
החשיבות של הדוחות האלו חורגת הרבה מעבר לכל חברה בפני עצמה. בשוק מדגישים שהתוצאות והתחזיות שיגיעו מהחברות האלו יכולות להשפיע ישירות על כיוון המדדים כולו, פשוט כי המשקל שלהן במדדים וההשפעה שלהן על הסנטימנט כל כך גדולים. לכן גם תנודה יחסית קטנה בתחזיות יכולה לייצר תנועה רחבה בשוק.
OpenAI מאכזבת והשוק יורד האם זה סימן להתפוצצות הבועה או הזדמנות? האם השוק מתעלם לחלוטין מהמלחמה באירן, או שהחולשה מסתתרת ברוחב השוק? לקראת החלטת הריבית - האם זוהי מסיבת העיתונאים האחרונה? הוול סטריט ג'ורנל מדווח על אי עמידה ביעדים של OpenAI והשוק הגיב בירידות - מה המשמעות האמיתית של הנתונים?
- בנק אוף אמריקה צופה שלוש העלאות ריבית בארה"ב ב-2026
- גטי אימג'ס מזנקת ב-90%: ההסכם עם OpenAI משנה את סיפור ה-AI של החברה
מאקרו
פאוול לא עוזב: יישאר בפד גם אחרי סיום כהונתו כיו"ר - היו"ר היוצא מאותת כי ישאר כחבר מועצה, בזמן שמינוי קווין וורש מתקדם - ומזהיר מפני לחצים פוליטיים על עצמאות הבנק המרכזי
מימושים בשבבים: המניות שעלו הכי הרבה מובילות את הירידות - לאחר ראלי של כ-50% ורצף שיאים במדד SOX, דיווח על קושי אפשרי במימון תשתיות מחשוב מכביד על אנבידיה, AMD ושחקניות נוספות - כשהשוק ממתין לדוחות ענקיות הטכנולוגיה שיקבעו את הכיוון
מאות עובדי גוגל דורשים: אל תשתפו פעולה עם הפנטגון בפרויקטי AI מסווגים - יותר מ-560 עובדים, בהם גם בכירים, חתמו על מכתב לפיצ'אי נגד שימוש בבינה מלאכותית לצרכים צבאיים ומעקב - על רקע דיווחים על הסכם מתקרב עם משרד ההגנה והעימות בין הממשל לאנתרופיק
טאיוואן מחמירה ענישה: מהנדס ב-SMC נשלח ל-10 שנות מאסר בגין ריגול תעשייתי בית משפט בניו טייפה גזר עונשי מאסר ממושכים וקנסות כבדים בגין גניבת ידע טכנולוגי הקשור לייצור שבבים מתקדמים; לראשונה, המדינה הפעילה את חוק הביטחון הלאומי בתיק מסוג זה, מתוך תפיסה כי סודות הייצור של TSMC הם נכס אסטרטגי המגן על הכלכלה והמעמד הגיאופוליטי של האי
סין עוצרת את מטא: רכישת Manus ב-2 מיליארד דולר נחסמה בייג׳ינג ביטלה את רכישת סטארטאפ ה-AI הסיני על ידי מטא, אחרי חודשים של בדיקה סביב השקעות זרות ויצוא טכנולוגיה. המסר רחב יותר מהעסקה עצמה: סין כבר לא מוכנה לראות טכנולוגיות AI מקומיות עוברות למערב דרך מבני חברות בסינגפור או בארה"ב
OpenAI רוצה טלפון AI וזה מקפיץ את קוואלקום דיווח על שיתוף פעולה בין OpenAI לקוואלקום בפיתוח מעבדים לטלפון חדש מקפיץ את מניית קוואלקום בכ-11%. הייצור ההמוני מתוכנן רק ל-2028, אבל בוול סטריט כבר רואים אפשרות לשוק חדש סביב מכשירי AI
מניות במרכז
סטארבקס Starbucks Corp -0.5% מפתיעה: הצמיחה חוזרת והחברה מעלה תחזיות - החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, נהנית מעלייה בתדירות הביקורים ובהוצאה ללקוח בארה״ב - אך ממשיכה להתמודד עם חולשה בסין ולחצים על הרווחיות
בגלל אלפאבית: אינטל Intel Corp 5.19% מזנקת ב-10% לשיא חדש- המשקיעים מתמחרים מחדש את פעילות הייצור של החברה, על רקע אפשרות לשימוש בטכנולוגיית EMIB בשבבי AI והמשך שיפור בביצועים
סיגייט Seagate Technology 2.22% מזנקת, אחרי שהחברה עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הפיסקלי השלישי הן בשורת הרווח והן בהכנסות. מעבר לכך, התחזית שסיפקה קדימה משדרת לשוק שהביקוש לפתרונות אחסון נתונים נשאר חזק, מה שמחזק את הנרטיב הרחב יותר סביב עלייה בצריכת נתונים, בין היתר על רקע בינה מלאכותית. המומנטום הזה מקרין גם על חברות נוספות בתחום, כאשר מיקרון טכנולוג'י MU עולה בכ-3.7%, סנדיסק מוסיפה כ-5.5%, ווסטרן דיגיטל WDC קופצת בכ-9%.
מנגד, רובינהוד Robinhood -2.26% יורדת אחרי דוחות חלשים לרבעון הראשון. הפלטפורמה המקוונת ממשיכה להיפגע מהחולשה המתמשכת בשוק הקריפטו, כאשר הירידה בביטקוין ובמטבעות נוספים פוגעת ישירות בהכנסות ממסחר במטבעות דיגיטליים. זה מחדד שוב עד כמה המודל העסקי של החברה רגיש לתנודתיות בשווקים הספקולטיביים יותר.
סטארבקס Starbucks Corp -0.5% דווקא מגיבה בחיוב ועולה לאחר שדיווחה על צמיחה ברווחים לראשונה מאז 2023. הנתונים מצביעים על כך שתהליכי ההתייעלות וההתארגנות מחדש של הרשת מתחילים לחלחל לדוחות, כשההכנסות ברבעון הפיסקלי השני גם עוקפות את תחזיות השוק. המשקיעים רואים בכך סימן לכך שהחברה מצליחה לייצב את הפעילות אחרי תקופה מאתגרת.
בוקינג Booking Holdings -2.33% יורדת למרות שעקפה את תחזיות הרווח לרבעון הראשון. הסיבה לירידה מגיעה מהעדכון כלפי מטה בתחזית השנתית להכנסות ולהיקף ההזמנות, בעיקר על רקע השפעות המלחמה באיראן על תחום התיירות. זה מדגיש עד כמה הסקטור רגיש לאירועים גיאופוליטיים, גם כשביצועי העבר נראים טובים - בוקינג חותכת תחזית: המלחמה פוגעת בביקושים - והמניה מגיבה בירידות
בלום אנרג'י Bloom Energy 5.15% מזנקת אחרי שדיווחה על תוצאות שיא ברבעון הראשון ואף העלתה את התחזית לשנה כולה. החברה נהנית מעלייה בביקוש לחשמל, בין היתר בעקבות הצמיחה המהירה בתחום הבינה המלאכותית שדורש תשתיות אנרגיה משמעותיות. השוק מתמחר כאן סיפור צמיחה שמתחבר למגמות רחבות יותר.
בראון-פורמן (BF.B ) יורדת לאחר שחברת האלכוהול הצרפתית פרנו ריקארד הודיעה כי הפסיקה את השיחות לגבי אפשרות למיזוג או שילוב בין החברות, מבלי להגיע להסכמות. עבור המשקיעים, מדובר באכזבה מסוימת לאחר ציפיות למהלך אסטרטגי שיכול היה לייצר ערך.
אנאקספי סמיקונדקטורס Nuveen Select Tax Free Income -0.21% עולה לאחר שהחברה ההולנדית מדווחת על יותר מהכפלה של הרווח ברבעון הראשון, לצד תחזית חזקה להמשך השנה. מדובר באחד הסיפורים הבולטים הבוקר, כשהשוק מתמקד בשיפור בביצועים לצד ביטחון מצד ההנהלה לגבי הביקוש קדימה.
טי-מובייל T-Mobile US -0.89% עולה אחרי שעקפה את תחזיות האנליסטים גם ברווח וגם בהכנסות לרבעון הראשון, ואף הציגה תוספת מנויים גבוהה מהצפוי במסלולים בתשלום חודשי. הנתונים מחזקים את מעמדה בשוק הסלולר האמריקאי.
ויזה Visa -0.2% עולה לאחר שעקפה את תחזיות הרווח לרבעון הפיסקלי השני. למרות החששות מהשפעות אפשריות של המלחמה באיראן על האינפלציה, נתוני החברה מצביעים על כך שהצרכן האמריקאי ממשיך להוציא כסף, מה שתומך בפעילות הליבה שלה.
טסלה Tesla 1.14% נסחרת בעלייה מתונה, ונראית תקועה יחסית במקום בזמן שהמשקיעים ממתינים להתפתחויות סביב פעילות הבינה המלאכותית של החברה. מתחילת השנה המניה יורדת בכ-16%, וכ-13% מאז פרסום דוחות הרבעון הרביעי בינואר, אז הציגה החברה תוצאות סבירות אך הדגישה השקעות כבדות, תחילה כ-20 מיליארד דולר ובהמשך כ-25 מיליארד דולר, בתשתיות ובציוד לטובת פרויקטים כמו רובוטקסי ורובוטים. נכון לעכשיו, התחומים הללו עדיין לא מייצרים תרומה משמעותית להכנסות ולרווח, מה שמותיר את המשקיעים במצב של ציפייה להתקדמות ממשית. החברה כבר מפעילה שירותי רובוטקסי בארבע ערים ומתכננת להתרחב לעוד ערים עד סוף השנה, אך במקביל בחרה שלא לחשוף את הדור השלישי של רובוט האופטימוס, בין היתר מחשש להעתקות מצד מתחרים. אלון מאסק אף רמז כי הגרסה הבאה של הרובוט תהיה "מיוחדת", אך בשלב הזה השוק מסתפק ברמיזות וממתין לחדשות קונקרטיות יותר.
קלוויסטה פארמסוטיקלס KALV בולטת כשהיא מזנקת, לאחר שהחברה האיטלקית קיאזי פארמצ'אוטיצ'י הסכימה לרכוש אותה בעסקה שמוערכת בכ-1.9 מיליארד דולר. העסקה מרחיבה את פעילות הרוכשת בתחום האימונולוגיה הנדירה, והקפיצה במניה משקפת את פרמיית הרכישה ואת האמון של השוק בהשלמת המהלך.
או-איי גלאס Owens-Illinois Inc -1.19% נופלת אחרי שהחברה עדכנה כלפי מטה את תחזית הרווח השנתית, בעיקר על רקע עלייה בעלויות האנרגיה בעולם. ההשפעה של המתיחות במזרח התיכון מחלחלת כאן ישירות לשורת ההוצאות, ומדגישה את הרגישות של חברות תעשייתיות למחירי אנרגיה.
רש סטריט אינטראקטיב RSI מזנקת בכ-17% לאחר שדיווחה על הכנסות ברבעון הראשון מעל לציפיות האנליסטים ואף העלתה את התחזית לשנה כולה. התגובה החיובית מצביעה על כך שהשוק נותן משקל משמעותי לשיפור בפעילות לצד עדכון התחזיות קדימה.
ויטה קוקו COCO עולה בכ-15% אחרי שהחברה העלתה את תחזית המכירות השנתית. מדובר במהלך שמעיד על ביקוש חזק מהצפוי למוצרי החברה, והמשקיעים מגיבים בהתאם לשיפור בתמונה העסקית.
טרדיין Teradyne Inc. יורדת בכ-6% לאחר שסיפקה תחזית שלא מצליחה להצדיק את העליות האחרונות במניה. למרות הסנטימנט החיובי בענף השבבים, כאן השוק מאותת שהוא מצפה ליותר, במיוחד אחרי ראלי קודם.
הומנה HUM נסחרת בירידה קלה של כ-1%, זאת למרות שאישרה מחדש את תחזית הרווח השנתית ואף הציגה רווח רבעוני מעל הציפיות. התגובה המתונה יחסית מרמזת שהציפיות כבר היו גבוהות, והעדכון לא מספק טריגר חיובי נוסף.
ישראליות בוול סטריט
טבע טבע 1.76% הכתה את הציפיות והמניה מזנקת: הכנסות של 4 מיליארד דולר ורווח של 0.53 דולר למניה - טבע דיווחה על תוצאות מעל הציפיות, כשהיא מציגה הכנסות של כ-4 מיליארד דולר ורווח מתואם של 0.53 דולר למניה, גבוה מהתחזיות שעמדו סביב 0.47 דולר. גם בשורת ההכנסות החברה עקפה את הקונצנזוס, עם 3.98 מיליארד דולר מול צפי של כ-3.8 מיליארד דולר. זה מתורגם לתגובה חיובית בשוק - המניה מזנקת בוול סטריט. אבל התמונה מורכבת יותר כאשר הצמיחה הכוללת נותרת מוגבלת יחסית, בין היתר בשל שחיקה בפעילות הגנרית. במונחי דולר מדובר בעלייה של כ-2%, אך במטבעות מקומיים דווקא נרשמת ירידה של כ-3%, נתון שממחיש שהלחצים עדיין קיימים. במקביל, טבע מודיעה על רכישה חדשה של חברת ביוטק: תשלם סכום ראשוני של 700 מיליון דולר עבור Emalex, המפתחת טיפול ראשון מסוגו לתסמונת טורט שנמצא בשלבים רגולטוריים מתקדמים. קראו עוד - טבע מתרחבת לטיפול לטורט, רוכשת את אמלקס בעד 900 מיליון דולר
פייבר Fiverr International -4.24% חברת שירותי הפרילנס הישראלית מזנקת בכ-15% אחרי דוחות שמצליחים לעקוף את ציפיות האנליסטים בעיקר בצד הרווח, ומגיעים אחרי תקופה חלשה שבה המניה איבדה מעל 50% מערכה. החברה מדווחת על הכנסות של 105.5 מיליון דולר, ירידה קלה של 1.6% לעומת אשתקד אך מעל התחזיות, לצד זינוק חד ברווח הנקי ל-8.6 מיליון דולר ורווח מתואם של 0.64 דולר למניה, מעל הצפי. השיפור ברווחיות נמשך גם ב-EBITDA, שעולה ל-22.6 מיליון דולר עם מרווח של 21.4%, על רקע שינוי בתמהיל הפעילות והתמקדות בפרויקטים מורכבים ורווחיים יותר. במקביל, הדוח מציג גם את האתגרים, מספר הלקוחות הפעילים יורד בכ-18% ל-2.9 מיליון, ותזרים המזומנים נחלש, בין היתר בשל השקעות בתהליך התאמה לעידן ה-AI. בפייבר מדגישים מעבר ממודל מרקטפלייס פשוט לפלטפורמה רחבה יותר שמבוססת על עבודות בעלות ערך גבוה, כשהשוק בשלב הזה מתמקד בשיפור ברווחיות וביכולת של החברה להתאים את המודל העסקי למציאות החדשה - פייבר מזנקת 9% - ההכנסות ירדו אך עקפו את הצפי
ורוניס Varonis Systems -2.01% מזנקת חברת הסייבר הישראלית פותחת את השנה עם צמיחה חזקה בשורה העליונה ומדווחת על הכנסות של 173.1 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 27% לעומת התקופה המקבילה, תוך שהיא נהנית מהאצה בביקוש לפתרונות אבטחת מידע על רקע אימוץ הולך וגובר של כלי בינה מלאכותית בארגונים. ההכנסות החוזרות ממוצרי SaaS ממשיכות להתרחב, עם ARR שמגיע ל-683.2 מיליון דולר ועלייה של 29% ל-522.6 מיליון דולר בנטרול המרות של לקוחות קיימים. במקביל, החברה מעלה את התחזית השנתית וצופה כעת צמיחה של 27% עד 32% ב-ARR ממוצרי SaaS, לרמה של 814 עד 845 מיליון דולר, לצד תחזית הכנסות שנתית של 731 עד 737 מיליון דולר. לצד הצמיחה, הדוח מציג גם לחץ על הרווחיות, כאשר התזרים החופשי יורד ל-49 מיליון דולר ושיעור הרווח הגולמי נשחק ל-77.9%, בעוד החברה רושמת הפסד תפעולי קל של 1.4 מיליון דולר. עם יתרת מזומנים של כ-900 מיליון דולר, ורוניס נכנסת להמשך השנה עם מאזן חזק, כשהשוק מתמקד ביכולת שלה להמשיך להגדיל את פעילות ה-SaaS ולתרגם את הצמיחה לשיפור בתזרים וברווחיות.
אינוביז נכנסת לשוק הביטחוני: מרחיבה פעילות מעבר לרכב האוטונומי Innoviz Technologies 3.28% הישראלית מביאה את טכנולוגיית הליידאר לשימושים ביטחוניים ואבטחת פנים, עם טווחי גילוי של עד קילומטר, התאמה לתנאי שטח קשים וללא צורך בהשקעה נוספת; המיקוד עובר גם למערכות מבוססות AI פיזי ולדרישות של גופים ממשלתיים וגופי אבטחה בעולם
- 1.אנונימי 29/04/2026 17:27הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים