חל"ת במלחמה - כל מה שצריך לדעת
גל גדול של הוצאת עובדים לחל"ת בפתח, כשההערכות הן שכמות העובדים שתצא לחל"ת עלולה להגיע למאות אלפים, כתלות במשך המלחמה. על פי ההערכות כבר עכשיו יש קרוב ל-100 אלף עובדים בחל"ת, כשבימים האחרונים התחילו החברות הגדולות במשק להוציא את העובדים לחל"ת. מדובר בעיקר ברשתות האופנה, בתי הקפה והמסעדות שההכנסות שלהן צנחו על רקע המלחמה, אבל נראה שמחשבה על חל"ת נמצאת במחשבה של כמעט כל בעל עסק בתקופה הזו. המענקים שהמדינה תספק בגין המלחמה (למען המשכיות עסקית) הם חשובים וצריך לזכור שהמדינה לא עשתה את זה בשום מלחמה בעבר, אבל הם לא כאלו שיוציאו את החברות מהבוץ, הם יפחיתו מעט את הפסדים, אבל לא באופן דרמטי מדי. ולכן, החברות והעסקים נאלצות לחתוך בהוצאות.
האם מגיע לכם כסף בחל"ת?
הוצאות השכר הן המרכיב המרכזי בעסקים וככל שהעסק מוטה יותר שכר, כך בזמן של ירידה בפעילות, יש הכרח לחסוך בהוצאות האלו. הרעיון הכי נכון לבעלי העסקים הוא הוצאה לחל"ת - חופשה ללא תשלום. מדובר על חופשה שבה המעסיק לא משלם שכר, אבל יש לזה תנאים.
להבדיל מתקופת הקורונה, החל"ת הפעם לא מסובסד באופן מידי ומלא על ידי המדינה. עם זאת, תחת תנאים מסוימים, המעסיקים יכולים להוציא עובדים לחל"ת והעובדים יכולים לקבל דמי אבטלה. איך זה עובד?
חל"ת חייב להיות בהסכמה של העובדים, אם עובד לא מעוניין והמעסיק לא מאפשר לו להמשיך לעבוד, זה הופך בעצם להליך של פיטורים שכולל שימוע, מתן הודעה מוקדמת וכמובן שאת כל הפיצויים שמגיעים לעובד בדומה להליך של פיטורים.
אם העובד מסכים לחל"ת, אז השאלה לכמה זמן החל"ת. בעבר חל"ת היה רק ביוזמת העובד, והחל מתקופת הקורונה התאשר גם למעסיקים ליזום חל"ת. אז גם הוחלט על סבסוד החל"ת, זה כבר לא קיים, אבל מה שכן קיים וזה יכול להיות קרוב לזה מבחינה כספית (תלוי בשכר של העובד לפני ההוצאה לחל"ת) הוא שאם החל"ת עולה על 30 יום מגיע לעובד דמי אבטלה מביטוח לאומי, כאשר על רקע המלחמה האוצר שנינה את התנאים לתקופת המלחמה כשמספיק שהחל"ת יהיה ל-14 ימים. התנאי הוא שבתקופה הזו העובד לא עבד אצל המעביד. דמי האבטלה יינתנו רק אחרי שהעובד יינצל את כל ימי החופש שלו.
- גל חל"ת בעקבות המלחמה מול איראן: כמעט שלוש מאות אלף עובדים נעדרו מהעבודה ביוני
- מודל החל"ת התעדכן גם למי שנעדר 11 ימים בלבד במהלך "עם כלביא"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חל"ת בזמן מלחמת חרבות ברזל
עוד שינויים בחל"ת על רקע המלחמה (סוג של הקלות למעסיקים ולשכירים) - הסרת תנאי קיזוז ימי חופשה צבורים מדמי האבטלה; ביטול ימי המתנה (ללא קיזוז חמישה ימי אבטלה)הפחתה כאמור לעיל של תקופת החל"ת המינימלית מ-30 ל-14 יום; תקופת האכשרה המינימלית תקטן ל-6 חודשים מתוך 18 חודשים;
תקופת החל"ת היא תקופה שבה נמשכים היחסים של מעביד-עובד, אבל התקופה הזו לא נחשבת כוותק, ולא צוברים בה ימי חופשה, ימי הבראה וימי מחלה. בתקופה הזו המעביד גם לא מפריש תשלומים לפנסיה - לקרן הפנסיה, ביטוח מנהלים וגם לא לקופת גמל-קרן השתלמות. אם אתם בחל"ת כדאי לכם להפריש באופן עצמאי משלב מסוים כי אחרת הזכויות שלכם נפגעות. בקרן פנסיה רצף של 5 חודשים ללא תשלום פוגע בתנאים.
סיום תקופת החל"ת - החל"ת שהוגדר כמזכה בדמי אבטלה הו לתקופה של מעל 30 יום. עם החזרה לעבודה, המעסיק מחויב להחזיר את המצב לקדמותו. העובד יחזור לאותה העבודה ובאותם התנאים שהיו לפני היציאה לחל"ת. שינוי בתנאים מחייב הסכמה של העובד.
- איך לבחור רכב משפחתי - מדריך
- רכישת דירה - לא רק מחיר; כל הגורמים שיש לבחון לפני עסקה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- איך לבחור רכב משפחתי - מדריך
- 11.כהן מאיר 08/11/2023 13:27הגב לתגובה זואני בחלת מתאריך 8.10 23 עד 31.12.23 מה עושים
- 10.שמרית 04/11/2023 16:24הגב לתגובה זוזו לא העת. יש למנוע מההנהגה החרדית הארורה לבזוז את קופת המדינה.
- 9.אריה 30/10/2023 22:16הגב לתגובה זוההנהגה החרדית בוזזת את קופת המדינה
- 8.ישראלי ימני 30/10/2023 06:29הגב לתגובה זויקוצץ שכר המגזר הציבורי ב-35% כולל פנסיות שחלקו יושב בבית ומקבל שכר (!) למשך השנה הקרובה (לפחות). יקוצצו 35% מהפנסיות התקציביות לצמיתות (ממילא מנופחות שלא לצורך). יקוצץ שכר הח"כים והשרים ב-50% לשנה הקרובה ויבוטלו כל המשרדים המיותרים (אין צורך ביותר מ-15 משרדי ממשלה). החרגות: אנשי כוחות הביטחון בדרגי השטח בלבד! מדובר במגזר חסין מכל שינוי במשק (מיתון, פיחות, קורונה, מלחמה ועוד) ששכרו ממילא מנופח (השכר במגזר הציבורי גבוה מהשכר הממוצע (כבר מעיד על בעיה), לא כולל הטבות ימי חופשה / בחירה / מחלה / מחלת בן משפחה / משמרות וכוננויות פיקטיביות ועוד. אף אחד מהם לא יתפטר! יישאו (מעט ובפעם הראשונה) בנטל וקופת האוצר מעט (אולי) תתאושש. הירידה בהכנסות המדינה ממיסים ממילא תכפה את הנ"ל כצעד ראשון לפני פשיטת רגל...
- 7.בת אל 28/10/2023 00:49הגב לתגובה זוקריאה לכל המגיבים היקרים משמאל ומימין להתאחד למאמץ משותף, לעצור את הביזה הנוראית שמבצעת ההנהגה החרדית בקופת המדינה. הימים הם ימי מלחמה ויש להפנות את הכספים למאמץ המלחמתי ולשיקום המדינה אחרי החורבן שהביא נתניהו.
- 6.שיר 25/10/2023 10:07הגב לתגובה זומה עושים אלו שמקום העבודה שלהם נסגר בהנחיית פיקוד העורף לשבועיים ואז חזר לעבוד? המעסיק צריך לשלם להם מכיסו? הם צריכים לוותר על ימי החופש שלהם לטובת המלחמה? או שהם יכולים גם להגיש חלת ולקבל דמי אבטלה על שבועיים? שבועיים זה חצי שכר ויש אנשים שזה משמעותי להם מאוד !
- 5.נכהצ 23/10/2023 08:07הגב לתגובה זוממשלת הביזה הבייתה!
- 4.עמי 23/10/2023 02:04הגב לתגובה זויש כאלה שיוציאו לחל"ת בצדק ויש את החזירים שישמחו לקפוץ על העגלה לנצל את העובדים ולמלא את הכיסים
- 3.100 23/10/2023 01:12הגב לתגובה זולקבל מהמדינה, בדיוק ברגעי החירום, מסתבר שהיא פזרה הכל על אברכים ורבנים.
- ועל פנסיה תקציבית - 20 מיליארד כל שנה (ל"ת)המגיב 23/10/2023 23:51הגב לתגובה זו
- 2.מוני 22/10/2023 22:12הגב לתגובה זוכולם מריחים מרחוק את חוסר המנהיגות של נתניהו וחוסר היכולת לקבל החלטות. אמנם אנו במצב של מלחמה ולכאורה לא נוח לתקוף את ההנהגה, אך לצערי האיש משדר סביבו תחושה עמוקה של כישלון ותבוסה מחפירה, שפוגעת בכולנו. על נתניהו להתעשת. מחד לעצור את הביזה הנוראית שמבצעת ההנהגה החרדית בקופת המדינה ומאידך לאפשר לכוחות צהל לפעול.
- 1.נתניהו הבוגד בעם ישראל (ל"ת)22/10/2023 21:42הגב לתגובה זו
- דפוק אחד, גם בזמן מלחמה השנאה מעוורת אותך! (ל"ת)דוד 10/11/2023 11:44הגב לתגובה זו

איך לבחור רכב משפחתי - מדריך
לא רק העלות הראשונית, לא רק הבטיחות, עשרות גורמים שצריך לבחון לפני קניית רכב משפחתי - חשוב לדעת
הקדמה: למה זה כל כך מורכב, ולמה זה כל כך חשוב
בחירת רכב משפחתי היא אחת ההחלטות הכלכליות המשמעותיות ביותר שמשפחה ישראלית מקבלת. מעבר להיותה השקעה כספית גדולה, לרוב השנייה בגודלה אחרי דירה, היא משפיעה על כל היבט בחיי המשפחה: מהבטיחות היומיומית של הילדים, דרך התקציב החודשי הזמין, ועד לאיכות החיים הכללית ורמת הלחץ בנסיעות היומיומיות.
השוק הישראלי השנה מציע מגוון עצום של אפשרויות, אולי יותר מתמיד. מצד אחד, יש את המותגים המסורתיים והמוכרים: טויוטה עם הקורולה ההיברידית הנמכרת ביותר, קיה עם הספורטאז' הפופולרית, יונדאי עם קו רחב של קרוסאוברים. מצד שני, נכנסים לשוק מותגים סיניים כמו BYD, MG, Chery, Jaecoo ו-Lynk & Co, שמציעים ערך מפתיע במחירים תחרותיים, למרות ירידה של כ-30% במכירות EVs ב-Q1. ובאמצע? המהפכה החשמלית שמתרחשת לנגד עינינו, עם טסלה שמובילה את המירוץ אבל כבר לא לבד: יונדאי איוניק 5, קיה EV6, פולקסווגן ID.4 ועוד רבים נלחמים על תשומת הלב והארנק של הצרכן הישראלי, כאשר נתח השוק של EVs עומד על מתחת ל-20%.
אבל כאן מתחילה הבעיה האמיתית: איך בוחרים נכון? איך לא נופלים בפח של מחיר ראשוני נמוך שמתגלה כיקר בטווח הארוך? איך מוודאים שהרכב שנראה מרשים באולם התצוגה יתאים לחיים האמיתיים: לפקקים של גוש דן, לנסיעות הארוכות לצפון, להתקנת שלושה כיסאות בטיחות במושב האחורי?
המדריך הזה נבנה כדי לענות על כל השאלות האלה ועוד רבות אחרות. הוא מבוסס על מחקר מעמיק של השוק הישראלי, נתונים מאיגוד יבואני הרכב בישראל, דוחות בטיחות בינלאומיים מ-Euro NCAP ו-IIHS, סקרי אמינות מ-J.D. Power ו-Consumer Reports, וניסיון מצטבר של משפחות ישראליות. המטרה: לתת לכם כלים לקבל החלטה מושכלת, חכמה ומתאימה לצרכים הייחודיים שלכם. למדריכים נוספים של ביפזורטל בתחום הרכב: כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות ; מדריך לקניית רכב: איך לבחור נכון ולחסוך אלפי שקלים
תקציב אמיתי ועלות בעלות כוללת (TCO): המספרים שהמוכרים לא תמיד מראים
מעבר למחיר המדבקה: הבנת העלות האמיתית
כשמסתכלים על מחיר רכב באולם התצוגה, קל להתבלבל. המחיר "על הכביש" שמופיע במודעות ובאתרי האינטרנט הוא רק קצה הקרחון. העלות האמיתית של בעלות על רכב כוללת מרכיבים רבים נוספים שמצטברים לאורך השנים, וההבדל בין דגמים שונים יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים לאורך תקופת הבעלות.

איך לבחור רכב משפחתי - מדריך
לא רק העלות הראשונית, לא רק הבטיחות, עשרות גורמים שצריך לבחון לפני קניית רכב משפחתי - חשוב לדעת
הקדמה: למה זה כל כך מורכב, ולמה זה כל כך חשוב
בחירת רכב משפחתי היא אחת ההחלטות הכלכליות המשמעותיות ביותר שמשפחה ישראלית מקבלת. מעבר להיותה השקעה כספית גדולה, לרוב השנייה בגודלה אחרי דירה, היא משפיעה על כל היבט בחיי המשפחה: מהבטיחות היומיומית של הילדים, דרך התקציב החודשי הזמין, ועד לאיכות החיים הכללית ורמת הלחץ בנסיעות היומיומיות.
השוק הישראלי השנה מציע מגוון עצום של אפשרויות, אולי יותר מתמיד. מצד אחד, יש את המותגים המסורתיים והמוכרים: טויוטה עם הקורולה ההיברידית הנמכרת ביותר, קיה עם הספורטאז' הפופולרית, יונדאי עם קו רחב של קרוסאוברים. מצד שני, נכנסים לשוק מותגים סיניים כמו BYD, MG, Chery, Jaecoo ו-Lynk & Co, שמציעים ערך מפתיע במחירים תחרותיים, למרות ירידה של כ-30% במכירות EVs ב-Q1. ובאמצע? המהפכה החשמלית שמתרחשת לנגד עינינו, עם טסלה שמובילה את המירוץ אבל כבר לא לבד: יונדאי איוניק 5, קיה EV6, פולקסווגן ID.4 ועוד רבים נלחמים על תשומת הלב והארנק של הצרכן הישראלי, כאשר נתח השוק של EVs עומד על מתחת ל-20%.
אבל כאן מתחילה הבעיה האמיתית: איך בוחרים נכון? איך לא נופלים בפח של מחיר ראשוני נמוך שמתגלה כיקר בטווח הארוך? איך מוודאים שהרכב שנראה מרשים באולם התצוגה יתאים לחיים האמיתיים: לפקקים של גוש דן, לנסיעות הארוכות לצפון, להתקנת שלושה כיסאות בטיחות במושב האחורי?
המדריך הזה נבנה כדי לענות על כל השאלות האלה ועוד רבות אחרות. הוא מבוסס על מחקר מעמיק של השוק הישראלי, נתונים מאיגוד יבואני הרכב בישראל, דוחות בטיחות בינלאומיים מ-Euro NCAP ו-IIHS, סקרי אמינות מ-J.D. Power ו-Consumer Reports, וניסיון מצטבר של משפחות ישראליות. המטרה: לתת לכם כלים לקבל החלטה מושכלת, חכמה ומתאימה לצרכים הייחודיים שלכם. למדריכים נוספים של ביפזורטל בתחום הרכב: כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות ; מדריך לקניית רכב: איך לבחור נכון ולחסוך אלפי שקלים
תקציב אמיתי ועלות בעלות כוללת (TCO): המספרים שהמוכרים לא תמיד מראים
מעבר למחיר המדבקה: הבנת העלות האמיתית
כשמסתכלים על מחיר רכב באולם התצוגה, קל להתבלבל. המחיר "על הכביש" שמופיע במודעות ובאתרי האינטרנט הוא רק קצה הקרחון. העלות האמיתית של בעלות על רכב כוללת מרכיבים רבים נוספים שמצטברים לאורך השנים, וההבדל בין דגמים שונים יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים לאורך תקופת הבעלות.