amd
amd
דוחות

דוחות לאחר המסחר: AMD מזנקת 6%, סטארבקס ב-5%, פינטרסט צונחת ב-12%

AMD מזנקת לאחר ביצועים טובים בסקטור מרכזי הנתונים, ומסייעת לאנבידיה להתאושש מירידה של 7% ביום המסחר; למרות שסטארבקס פספסה בשורת ההכנסות, בסימן נוסף להחלשות הצרכן, שליטה בעלויות מסייעת למניה לטפס מעט; פינטרסט נופלת ב-12% למרות שהכתה את צפי האנליסטים וגוררת את מטא וסנאפצ'אט לירידות
גיא טל |

עונת הדוחות בעיצומה, ובוול סטריט העצבים מתוחים לאור התמחור הגבוה. גם חברות כמו מיקרוסופט או אלפאבית שמצליחות להכות את הציפיות נופלות אם יש משהו מפוקפק בדוחות. בכל זאת יש גם דוחות שהמשקיעים אוהבים. הערב מלבד דוחות מיקרוסופט התפרסמו עוד כמה דוחות של ענקיות וול סטריט.

 

AMD - מרכזי נתונים  ושיפור תחזיות מזניקים את המנייה ב-7.7% במסחר המאוחר

סקטור השבבים נמצא תחת לחץ בחודש האחרון לאור העליות החדות מתחילת השנה, והתמחורים שנראים מופרזים. לכן, דוחות ADVANCED MICRO DEVICES חשובים לסקטור, ואולי מהווים אידניקטור מסויים לקראת דוחות אנבידיה הצפויים לקראת סוף החודש הבא בעוד כשלושה שבועות. 

AMD מדווחת על רווח מתואם של 69 סנט למניה, סנט אחד יותר מהציפיות בוול סטריט. ההכנסות הסתכמו ב-5.8 מיליארד דולר לעומת צפי ל-5.7 מיליארד דולר. ברבעון המקביל דווחה החברה על רווח של 0.58 דולר למניה על הכנסות של 5.4 מיליארד דולר. 

החברה רוכבת על גל הבינה המלאוכתית שמגדילים את המכירות של השבבים בתחום מרכזי הנתונים, גם השבבים הגרפיים (GPU) וגם של יחידת העיבוד המררכזית (CPU). מכירות מרכזי הנתונים הסתכמו ב-2.8 מיליארד דולר לעומת צפי ל-2.75 מיליארד דולר, זינוק של 115% לעומת הרבעון המקביל. 

מכירות השבבים למחבים אישיים ייצרו הכנסות של 1.5 מיליארד דולר לעומת צפי ל-1.45 מיליארד דולר, לעומת מכירות של כמעט מיליארד דולר ברבעון המקביל. מכירות המחשבים האישיים מתאוששות לאחרונה, לאחר האטה משמעותית שהגיעה לאחר הזינוק בתקופת הקורונה. הכנסות תחום הגיימינג לעומת זאת צנחו ב-69% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-648 מיליון דולר, מעט מעל הצפי ל-646 מיליון דולר. הדינמיקה של עלייה במכירות בתקופת הקורונה, לעומת ירידה לאחריה, בדומה לתחום המחשבים האישיים, טרם השתנתה בתחום הגיימינג. 

"עסקי הבינה המלאכותית שלנו ממשיכים להאיץ ואנחנו ממוצבים היטב לספק גדילה חזקה בהכנסות במחצית השניה של השנה" אמרה מנכ"לית החברה ליסה סו, "ההתקדמות המהירה בבינה מלאכותית ג'נרטיבית מניעה את הביקוש ליותר כוח חישוב בכל השווקים, דבר היוצר הזדמנויות צמיחה כשאנחנו מספקים פתרונות AI מובילים לרוחב העסק שלנו". 

הציפיות להמשך לא פחות חשובות מהתוצאות של הרבעון הקודם, והחברה העלתה את התחזית לרבעון הבא להכנסות של 6.7 מיליארד דולר (אמצע הטווח) לעומת צפי השוק ל-6.6 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

סטארבקס - פספוס בהכנסות לא מוריד את המניה

ברבעון הקודם מניית חברת רשת בתי הקפה סטארבקס STARBUCKS התרסקה לאחר הדוחות האחרונים עם ירידה ראשונה בהכנסות מאז מגפת הקורונה. אז פספסה החברה בגדול את הציפיות.

ברבעון החולף גם פספסה החברה, אך נראה שהמשקיעים מקבלים את הפספוס הקטנה בהבנה, וזאת לאור שליטה בעלויות. 

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-9.11 מיליארד דולר, ירידה של כאחוז לעומת הרבעון המקביל. המכירות הגלובליות  בחנויות זהות ירדו ב-3%. הרווח הנקי גם ירד ל-1.05 מיליארד דולר, או 93 סנט למניה, לעומת 1.14 או 99 סנט למניה ברבעון המקביל. צפי האנליסטים עמד על הכנסות של 9.25 מיליארד דולר ורווח נקי של 93 סנט למניה.

ייתכן שמה שעודד את המשקיעים היתה הצהרות המנהלים. המנכ"ל לקסמן נרשימאן אמר כי "תוכנית הפעולה בת שלושת השלבים שלנו מתחילה לעבוד ומניעה את השיפורים התפעוליים שאנחנו מצפים שישפרו את הביצועים הפיננסים. סמנכ"לית הכספים רייצ'ל רוגרי: "מאמצי ההתייעלות שלנו, שמתקדמים מהר מהציפיות מקזזים באופן חלקי את ההשקעות הקשורות לאווירה הזהירה של הצרכנים". 

 דוחות של חברות כמו סטארבקס או מקדונלד נותנים אינדקציה נוספת למצבו של הצרכן האמריקאי בסביבה אינפלציונית שעדיין גבוהה מדי, וריבית שנמצאת ברמות שיא, מה שגורם לצרכן לקצץ בהוצאות לא הכרחיות. 

פינטרסט - צונחת ומפילה את מניות הרשתות החברתיות

מניית חברת הרשת החברתית  PINTEREST צונחת ב-12% במסחר המאוחר וגוררת אחריה את  META PLATFORMS לירידה של 2% ו- SNAP INC ב-5%. 

החברה מסרה כי היא מצליחה להגדיל את נתח השוק שלה, לאור העובדה שהמפרסמים מרוצים מביצועי הרשת. המשקיעים לא השתכנעו ושולחים את מניית החברה לירידות חדות. 

החברה עברה לרווח נקי ברבעון השני של סנט למניה או 8.9 מיליון דולר לעומת הפסד של 34.9 או 5 סנט למניה ברבעון המקביל. הרווח המתואם הסתכם ב-29 סנט לעומת 21 סנט לפני שנה, ומעט מעל צפי האנליסטים ל-28 סנט למניה. ההכנסות עלו ב-21% ל-854 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 849 מיליון דולר ברבעון. 

מאמצי המונטיזציה שלנו משתלמים" אמר המנכ"ל ביל רדי, "המפרסמים רואים ביצועים משופרים במדדי מפתח בפינטרסט - מהמודעות לחברה ועד שיח - כשאנחנו ממשיכים להשיק מוצרי בינה מלאכותית". 

ביחס לרבעון הבא דווחה החברה לצפי להכנסות בגובה 885 עד 900 מילון דולר, מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 909 מיליון דולר. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.