אפל
צילום: unsplash

בוול-סטריט מזהירים: התחזיות עבור אפל אופטימיות מדי

כנס המפתחים של אפל יערך רק בעוד חודשיים ולמרות הציפיות כי החברה תחשוף שלל חידושים שאולי יהפכו את המגמה, בוול-סטריט לא אופטימיים
אדיר בן עמי | (2)

מניית יצרנית האייפון APPLE נפלה כבר ב-12% מתחילת השנה, הודות לשילוב של מספר גורמים. תגובה פושרת למשקפי המציאות הרבודה שלה למרות התלהבות ראשונית, משרד המשפטים האמריקאי ששם לעצמו על הכוונת את האייפון והחששות מההתקדמות המעטה שהציגה ענקית הטכנולוגיה בכל הקשור לבינה מלאכותית. בנוסף לכל זה, יש גם את החולשה במכירות בסין, שפוגעת לאפל בצמיחה במכירות.

כנס המפתחים של אפל יערך רק בעוד חודשיים ולמרות הציפיות כי החברה תחשוף שלל חידושים שאולי יהפכו את המגמה, בוול-סטריט לא אופטימיים. הסיבה לכך נעוצה בביקוש החלש יותר לאייפונים, המייצג כמחצית מהכנסות החברה.

ב-Loop Capital ציינו כי אפל נמצאת "בסיכון מסוים" לפספס את הציפיות למכירות ולרווח מהאייפון ובכלל ברבעון מרץ. יותר מזה, רבעון יוני צפוי להיות עבורה מסוכן עוד יותר, היות ונתוני המשלוחים של מכשיר הדגל של החברה הם "פשוט רכים מדי", בעקבות ביקוש חלש מהצפוי ותחרות גוברת בסין מחברות כמו שיאומי ו-Huawei.

אפל לראשונה מזה שנים רואה "השתטחות" של מחיר המכירה הממוצע של האייפונים ולא צמיחה כמו בשנים קודמות. האנליסטים מעריכים כי הסיבה לכך היא תמהיל האייפונים של אפל שהפך לפחות רווחי או פחות מושך את הלקוחות. 

לפי האנליסטים ב-Loop Capital, יתכן מאוד שתחזיות הקונצנזוס עבור מספר היחידות שנמכרו והמכירות הן גבוהות מדי ב-20%, בעוד הקוצנזוס להכנסות הכוללות ולרווח למניה עשוי להיות גבוה מדי ב-10%. עוד הוסיפו האנליסטים כי מכירות האייפון חזרו לרמות של טרום הקורונה וצופים הכנסות ממכשיר הדגל של 44 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 46.8 מיליארד דולר. לפי Loop ההכנסות הכוללות צפויות לעמוד על 87.8 מיליארד דולר, מתחת לקונצנזוס של 91 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד בדומה לקונצנזוס על 1.46 דולר. 

ברבעון יוני ההכנסות מהאייפון צפויות לעמוד על 31.3 מיליארד דולר, נמוך מהתחזית הקודמת של 35.5 מיליארד דולר והרבה מתחת לקונצנזוס של 38.9 מיליארד דולר. ההכנסות הכוללות צפויות לעמוד על 75.5 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 1.19 דולר. הקונצנזוס בוול-סטריט עומד על הכנסות של 83.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.33 דולר.

 

רוב האנליסטים עדיין שוריים

רוב האנליסטים המסקרים את מניית אפל APPLE  נותרו שוריים על המניה, כאשר מתוך 43 אנליסטים, 25 נתנו המלצת קנייה למניה, 13 דירגו אותה ב"החזק" ורק חמישה ב"מכירה". מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עומד על 199.86 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

אנליסט Evercore ISI, עמית דריאני, ציין כי הוא מאמין שהירידות האחרונות במניית אפל מוגזמות וכי קיימים מספר זרזים שיכולים לעזור למניה לעלות. לפי האנליסט, אפל תשלב בינה מלאכותית במערכת ההפעלה של מכשיריה IOS, מה שיחיה את האופטימיות בקרב המשקיעים. בנוסף, דריאני צופה כי החברה תשלב מודלים של AI גם במחשבי המקבוק והאייפדים שלה. היכולות החדשות הללו ידרשו חומרה חדשה, מה שיכריח את המשתמשים לרכוש מכשירים חדשים.

בנוגע לחומרה, אנליסט בנק אוף אמריקה וומסי מוהן ציין את יכולה של אפל לשמור על נתח שוק גם כאשר המאבקים הבינלאומיים מחריפים. האסטרטגיה של אפל להוזיל את המחירים לאייפונים ישנים עם כל השקה של גרסה חדשה, עוזרת לה להגיע ללקוחות חדשים ולשדרג לקוחות קיימים. "למרות מכירות איטיות יותר של מכשירים, אפל הצליחה לייצר יותר ערך בתמהיל המוצרים שלה, מה שלדעתנו ימשיך בטווח הארוך ויעזור לה לקזז את ההאטה במכירות בסין", אמר האנליסט.

 

דוחות אפל

ענקית הטכנולוגיה רשמה בתוצאותיה לרבעון הראשון של 2024 רווח למניה של 2.18 דולר על הכנסות של 119.6 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 2.09 דולר על הכנסות של 118 מיליארד דולר. 

ההכנסות מאייפונים הסתכמו ב-69.7 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-68.5 מיליארד דולר. בסין ההכנסות עמדו על 20.8 מיליארד, לעומת צפי של 23.5 מיליארד דולר. גם במגזר האייפדים הייתה ירידה של 25% משנה לשנה, כאשר ההכנסות עמדו על 7.02 מיליארד דולר. הצפי היה ל-7.06 מיליארד דולר. במגזר הטכנולוגיה הלבישה ואביזרים הייתה ירידה של 11% משנה לשנה עם הכנסות של 11.95 מיליארד דולר. הצפי עמד על 12.02 מיליארד דולר

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    העורב 02/04/2024 11:11
    הגב לתגובה זו
    הם גאונים בשיווק. במוצרים ? פחות.
  • 1.
    ובינתיים החברה מוכרת עשרות מיליוני איפונים כבר 2.5 01/04/2024 23:28
    הגב לתגובה זו
    ובינתיים החברה מוכרת עשרות מיליוני איפונים כבר 2.5 מיליארד איפונים נמכרו.כאשר כל שנה נמכרים כ 300 מיליון מכשירים
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd 104.51%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


נטפליקס
צילום: דאלי

נטפליקס רוכשת את וורנר ברוס - מהלך שמשנה את כללי המשחק בהוליווד

עמית בר |
נושאים בכתבה נטפליקס

מהלך שצפוי לטלטל את שוק הסטרימינג והבידור העולמי - נטפליקס הודיעה  תרכוש את וורנר ברוס דיסקברי בעסקת ענק במזומן ובמניות בשווי של כ-72 מיליארד דולר. השווי הכולל של העסקה, כולל החוב, עומד על כ-82.7 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, בעלי המניות של וורנר יקבלו 27.75 דולר למניה - בחלקו במזומן ובחלקו במניות נטפליקס.

לפני השלמת העסקה תבצע וורנר ברוס את פיצול ערוצי הכבלים שלה, בהם CNN, TBS ו-TNT, כך שנטפליקס תקבל את פעילות האולפנים, כולל HBO וספריית התכנים האדירה שלה.


מנפצת שיאים - נטפליקס משנה כיוון אסטרטגי

נטפליקס, שצמחה כחברת השכרת DVD בדואר והפכה לענקית הסטרימינג המובילה בעולם, ביצעה עד היום רכישות קטנות בלבד. כעת, עם העסקה הגדולה בתולדותיה, היא נוגעת בלב ליבה של הוליווד. בין הנכסים שתעביר אליה - המותגים "הסופרנוס", "הכתר", "חברים", "הארי פוטר", וסדרות רבות נוספות.

המהלך מהווה תפנית חדה במדיניות החברה, שסירבה לאורך השנים להשקיע באולפנים פיזיים או להפיץ סרטים בבתי קולנוע באופן נרחב. כעת היא צפויה לשלוט באולפן ותיק עם מורשת של כמעט מאה שנה.


מתחרות נלחמות, רגולטורים מודאגים

לפי הדיווחים, וורנר קיבלה פניות גם מצד פארמאונט-סקיידאנס וקומקאסט, אולם בחרה להעדיף את ההצעה של נטפליקס - מהלך שגרר האשמות מצד מתחרים על תהליך לא הוגן. העסקה צפויה לעבור בחינה רגולטורית קפדנית בארה"ב ובאיחוד האירופי. חבר קונגרס רפובליקני בולט כבר הזהיר שהמהלך עלול לפגוע בצרכנים ולהגביר את הריכוזיות.


מה המשמעות לצופים ולתעשייה

  • החיבור בין תכנים איקוניים לבין פלטפורמת הסטרימינג המובילה עשוי לחזק עוד יותר את נטפליקס בשוק הגלובלי

  • ייתכן כי הצופים ייהנו מגישה נרחבת יותר לתכנים אהובים - אך פחות תחרות עלולה להוביל לפחות חדשנות

  • תעשיית הקולנוע, שכבר מתמודדת עם ירידה בהכנסות ובקהל, צפויה להתמודד עם כוח מאוחד שיקשה עליה להתחרות