תקציבי פרסום. מחקר אייס ואיגוד השיווק
צילום: iStock

האם הורדת התחזיות עבור פייסבוק וגוגל מוצדקת?

האנליסטים של מורגן סטנלי וקרדיט סוויס מורידים תחזיות ל-Meta ו-אלפאבית האמהות של פייסבוק וגוגל; בכמה ירדו הכנסות הפרסום בעולם והאם התחזיות מוצדקות? ואילו נקודות אור ניתן בכל זאת לראות
משה כסיף | (1)

בריאן נובאק, האליסט של מורגן סטנלי, שומר על דירוג משקל יתר במטא החברה האם של פייסבוק, אך מוריד את תחזיות ההכנסות לשנת 2023 ב-5%. במקביל הוא מוריד את תחזית ההכנסות ל אלפאבית, האמא של גוגל ב-7%. ככל שעונת הדו"חות מתקרבת, האנליסטים ממשיכים להוריד את ההערכות עבור META PLATFORMS ואלפבית GOOGLE, כאשר צפויה ירידה בתקציבי הפרסומות על רקע ההאטה הכלכלית.  בסבב התחזיות האחרון, אנליסטים במורגן סטנלי MS ובקרדיט סוויס הורידו את תחזיות הרווחים שלהם, ויחד איתן גם את מחירי היעד של מטא וגוגל-אלפאבית. עם זאת למרות הפחתת התחזיות, שתי המניות ממשיכות להיות מומלצות . האנליסט של מורגן סטנלי, בריאן נובאק, כותב כי הוא הפחית את התחזית הכוללת שלו להוצאות על פרסום ב-3% לשנה זו וב-6% לשנת 2023. זו לא הפעם הראשונה שהוא מצמצם את התחזית שלו – בתחילת יוני, הוא כבר ביצע הפחתה של התחזיות. לדבריו, "סימנים להיחלשות שוק המאקרו בתחום המודעות ממשיכים להצטבר".  הוא מציין הן את החששות מפני האינפלציה והן את ההיחלשות של אמון הצרכנים בארה"ב ובאירופה. לדעתו, נראה שהמגמות אומנם נחלשו ביולי מיוני,אך המגמה השלילית עדיין נמשכת. נובאק אמנם שומר על דירוג משקל יתר משקל הן במטא והן באלפאבית, אבל הוא  חותך את תחזית ההכנסות שלו לשנת 2023 ב-5% עבור Meta וב-7% עבור אלפאבית. מחירי היעד שלו יורדים מ-300 דולר ל-280 דולר למטא, וממחיר של 150 דולר ל-140 דולר עבור אלפבית. הוא מוסיף ואומר כי לדעתו, תוצאות הרבעון השני לא ישנו הרבה למניות. מה שחשוב הוא איך השוק יקבל את התחזית קדימה. לדעתו מטא מועדפת, והוא חושב שהתחזית רווחים כבר הופחתה מספיק. לדעתו, צמצום ההוצאות שנועד להגן על תזרימי המזומנים צריך לייצר ביצועים טובים יותר למניה מאשר אלפאבית-גוגל. גם האנליסט של קרדיט סוויס, סטיבן ג'ו, שומר על דירוגים גבוהים לשתי המניות, אך גם הוא חותך הן את האומדנים והן את מחירי היעד של שתיהן. עבור אלפאבית, הוא צופה רווח של 5.72 דולר למניה בשנת 2022, ו-6.31 דולר בשנה הבאה. זאת לעומת התחזית הקודמת שלו, שעמדה על 5.92 דולר השנה ו-7.10 דולר בשנת 2023. לגבי מחיר היעד,  הוא חותך את התחזית שלו מ-170 דולר ל-143 דולר. לדבריו, "אנו מפחיתים את התחזיות שלנו לעסקי הפרסום של גוגל, כשאנו מקבלים משוב מהשווקים על ירידה בתקציבים עקב אי ודאות. בעוד שהיקף ההכנסות מפרסומות ברבעון השלישי של 2022 ומעבר לכך נותר מאוד לא ברור. יחד עם זאת, הוא מציין שחלק מהסכומים שהושקעו בפרסומות באופן ישיר עוברים לחיפוש בגוגל, ככל שהמפרסמים מחפשים החזר השקעה גבוה יותר. עבור מטא, ג'ו מפחית את הערכת ה-EPS (הרווח למניה) לשנת 2022 מ-14.25 דולר ל-13.74 דולר. לגבי השנה הבאה הוא צופה כעת רווח של 14.25 דולר, המהווה ירידה לעומת צפי של 15.25 דולר בעבר. מחיר היעד החדש 245 דולר, לעומת מחיר של 273 דולר . גם הוא סבור שתוצאות הרבעון של יוני יהיו בערך בהתאם להערכות בוול סטריט. אבל הוא צופה שהציפיות לגבי המחצית השנייה יהיו ברמות נמוכות יותר, לאור המצב המקרו-כלכלי, ובהעדר צמיחה בתקציב המודעות ברבעון השלישי. עם זאת, הוא חושב שהמודלים של וול סטריט לטווח הארוך יותר הם שמרניים מדי, וממעיטים בפוטנציאל הצמיחה לטווח הארוך של מסנג'ר ווואטסאפ, חנויות פייסבוק וחיפוש בפייסבוק מרקטפלייס. על רקע זה, הוא אופטימי בטווח הבינוני והארוך. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Yz market YouTube 21/07/2022 17:23
    הגב לתגובה זו
    תחשבו על זה בסוף חברות לא סתם מפרסמות אם כבר הפרסום יניב פיות לקוחות והן ישקיעו יותר בכדי לפרסם את עצמן ולהילחם על הלקוחות ,אם פרסום היה מיותר הוא לא היה קורה מההתחלה ולכן צופה עליה חדה לדעתי תנו עוקב ביוטיוב ל YZ market לעוד מידע
אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
דוחות

אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק

ענקית השבבים עקפה את הציפיות עם רווח למניה של 1.3 דולר והכנסות של 57 מיליארד דולר, קפיצה בהכנסות מרכזי הנתונים ל־51.2 מיליארד ותחזית של 65 מיליארד דולר ברבעון הבא; המניה עולה ב-4%
אדיר בן עמי |

אנבידיה NVIDIA Corp. 2.85%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.

חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים

ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.


לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.


הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.


ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף
ראיון

צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"

יאיר סרוסי, יו"ר צים: "ב-2025 האנליסטים ציפו לשנה חלשה והיא היתה טובה"; אלי גליקמן מנכ"ל צים: "הרבעון הרביעי יהיה חלש מהשלישי. יש עלייה שוטפת בהיצע הספינות. אנחנו יעילים ותחרותיים מאוד"

צים פרסמה תוצאות רבעוניות שמציגות רבעון אופייני לענף התנודתי. ההכנסות הסתכמו ב-1.78 מיליארד דולר, ירידה של כ-36% מול התקופה המקבילה קצת מעל הציפיות של האנליסטים. הרווח הנקי עמד על 123 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם הגיע ל-593 מיליון דולר, עם מרווח של 33%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 628 מיליון דולר, ובקופת החברה נרשמו כ-3.01 מיליארד דולר, זה כמעט מיליארד מעל השווי שוק של צים אבל צריכים לזכור שחלק משמעותי מהסכום הזה מרותק להסכמי חכירה והתחייבויות תפעוליות ולא משקף נזילות חופשית מלאה. המניה של ZIM Integrated Shipping Services -1.41%    נסחרת כיום סביב שווי של כ-2 מיליארד דולר, אחרי ירידה של כ-21% מתחילת השנה וכ-37% ב-12 החודשים האחרונים.

במקביל לזה צים עדכנה ללמעלה את מרכז התחזית, אבל הדגישה שהרבעון הרביעי צפוי להיות מאתגר יותר, גם מסיבות עונתיות וגם בגלל תנאי השוק. ענף הספנות הוא מחזורי מטבעו. זה שוק שמגיב מיידית לשינויים בהיקפי ההיצע, לשיבושים בנתיבי השיט והשוק הזה גם הושפע מאוד ממלחמת המכסים בין ארה"ב לסין. כל שינוי, גם קטן, בזרימת המטענים או בזמינות האוניות - חסימה של תעלת סואץ, האטה בצריכה במערב, שינוי במדיניות של חברות הביטוח מתגלגל מהר מאוד לתעריפים ולרווחיות. לכן מאוד קשה לתכנן ולמדל את הרווחים בענף. שנה שנראית "מתוכננת" על הנייר יכולה להתהפך תוך שבועות, זה גם הסיבה לכך שצים מסייגת את העדכון בתחזית ומדברת בזהירות על הרבעון הבא.

בהמשך לתוצאות שוחחנו עם יו"ר החברה יאיר סרוסי והמנכ"ל אלי גליקמן, בניסיון להבין איך הם רואים את התוצאות ברבעון, מה הוביל לעדכון התחזית ואיך צים מתמודדת עם האתגרים הצפויים ברבעון הרביעי.


נתחיל מהתוצאות.

"כמו שראיתם, החברה דיווחה על הכנסות של 1.77 מיליארד דולר, ורווח נקי של 123 מיליון דולר. ה-EBITDA עומד על 593 מיליון דולר, מרווח של כ-33%, וזה טוב יותר מהמתחרות המערביות. ה-EBIT ברבעון הוא 260 מיליון דולר, גם הוא טוב משמעותית באחוזים מהחברות המערביות, עם מרווח של 15%.

אנחנו צמצמנו את התחזית - את הצפי של ה-EBITDA ושל ה-EBIT. טווח ה-EBITDA שהיה 1.8 עד 2.2 מיליארד דולר, צמצמנו ל-2 עד 2.2 מיליארד. את ה-EBIT צמצמנו ל-700 מיליון דולר. למה? כי אנחנו מתקרבים לסוף השנה ולכן מצמצמים את החלון. יש לנו תחזית טובה יותר, ולכן אמצע התחזית עלה ב-100 מיליון דולר בשני הפרמטרים.