האם הורדת התחזיות עבור פייסבוק וגוגל מוצדקת?
בריאן נובאק, האליסט של מורגן סטנלי, שומר על דירוג משקל יתר במטא החברה האם של פייסבוק, אך מוריד את תחזיות ההכנסות לשנת 2023 ב-5%. במקביל הוא מוריד את תחזית ההכנסות ל אלפאבית, האמא של גוגל ב-7%. ככל שעונת הדו"חות מתקרבת, האנליסטים ממשיכים להוריד את ההערכות עבור META PLATFORMS ואלפבית GOOGLE, כאשר צפויה ירידה בתקציבי הפרסומות על רקע ההאטה הכלכלית. בסבב התחזיות האחרון, אנליסטים במורגן סטנלי MS ובקרדיט סוויס הורידו את תחזיות הרווחים שלהם, ויחד איתן גם את מחירי היעד של מטא וגוגל-אלפאבית. עם זאת למרות הפחתת התחזיות, שתי המניות ממשיכות להיות מומלצות . האנליסט של מורגן סטנלי, בריאן נובאק, כותב כי הוא הפחית את התחזית הכוללת שלו להוצאות על פרסום ב-3% לשנה זו וב-6% לשנת 2023. זו לא הפעם הראשונה שהוא מצמצם את התחזית שלו – בתחילת יוני, הוא כבר ביצע הפחתה של התחזיות. לדבריו, "סימנים להיחלשות שוק המאקרו בתחום המודעות ממשיכים להצטבר". הוא מציין הן את החששות מפני האינפלציה והן את ההיחלשות של אמון הצרכנים בארה"ב ובאירופה. לדעתו, נראה שהמגמות אומנם נחלשו ביולי מיוני,אך המגמה השלילית עדיין נמשכת. נובאק אמנם שומר על דירוג משקל יתר משקל הן במטא והן באלפאבית, אבל הוא חותך את תחזית ההכנסות שלו לשנת 2023 ב-5% עבור Meta וב-7% עבור אלפאבית. מחירי היעד שלו יורדים מ-300 דולר ל-280 דולר למטא, וממחיר של 150 דולר ל-140 דולר עבור אלפבית. הוא מוסיף ואומר כי לדעתו, תוצאות הרבעון השני לא ישנו הרבה למניות. מה שחשוב הוא איך השוק יקבל את התחזית קדימה. לדעתו מטא מועדפת, והוא חושב שהתחזית רווחים כבר הופחתה מספיק. לדעתו, צמצום ההוצאות שנועד להגן על תזרימי המזומנים צריך לייצר ביצועים טובים יותר למניה מאשר אלפאבית-גוגל. גם האנליסט של קרדיט סוויס, סטיבן ג'ו, שומר על דירוגים גבוהים לשתי המניות, אך גם הוא חותך הן את האומדנים והן את מחירי היעד של שתיהן. עבור אלפאבית, הוא צופה רווח של 5.72 דולר למניה בשנת 2022, ו-6.31 דולר בשנה הבאה. זאת לעומת התחזית הקודמת שלו, שעמדה על 5.92 דולר השנה ו-7.10 דולר בשנת 2023. לגבי מחיר היעד, הוא חותך את התחזית שלו מ-170 דולר ל-143 דולר. לדבריו, "אנו מפחיתים את התחזיות שלנו לעסקי הפרסום של גוגל, כשאנו מקבלים משוב מהשווקים על ירידה בתקציבים עקב אי ודאות. בעוד שהיקף ההכנסות מפרסומות ברבעון השלישי של 2022 ומעבר לכך נותר מאוד לא ברור. יחד עם זאת, הוא מציין שחלק מהסכומים שהושקעו בפרסומות באופן ישיר עוברים לחיפוש בגוגל, ככל שהמפרסמים מחפשים החזר השקעה גבוה יותר. עבור מטא, ג'ו מפחית את הערכת ה-EPS (הרווח למניה) לשנת 2022 מ-14.25 דולר ל-13.74 דולר. לגבי השנה הבאה הוא צופה כעת רווח של 14.25 דולר, המהווה ירידה לעומת צפי של 15.25 דולר בעבר. מחיר היעד החדש 245 דולר, לעומת מחיר של 273 דולר . גם הוא סבור שתוצאות הרבעון של יוני יהיו בערך בהתאם להערכות בוול סטריט. אבל הוא צופה שהציפיות לגבי המחצית השנייה יהיו ברמות נמוכות יותר, לאור המצב המקרו-כלכלי, ובהעדר צמיחה בתקציב המודעות ברבעון השלישי. עם זאת, הוא חושב שהמודלים של וול סטריט לטווח הארוך יותר הם שמרניים מדי, וממעיטים בפוטנציאל הצמיחה לטווח הארוך של מסנג'ר ווואטסאפ, חנויות פייסבוק וחיפוש בפייסבוק מרקטפלייס. על רקע זה, הוא אופטימי בטווח הבינוני והארוך.
- 1.Yz market YouTube 21/07/2022 17:23הגב לתגובה זותחשבו על זה בסוף חברות לא סתם מפרסמות אם כבר הפרסום יניב פיות לקוחות והן ישקיעו יותר בכדי לפרסם את עצמן ולהילחם על הלקוחות ,אם פרסום היה מיותר הוא לא היה קורה מההתחלה ולכן צופה עליה חדה לדעתי תנו עוקב ביוטיוב ל YZ market לעוד מידע
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
