יובל טל פיוניר
צילום: תמר מצפי
דוחות

פיוניר מעלה תחזית קדימה; האם המניה תשנה כיוון?

פיוניר שהתמזגה עם ספאק בוול סטריט לפני כחצי שנה ירדה ב-30% מאז המיזוג; מעריכה כי ההכנסות השנתיות יגדלו בכ-33%-34% לעומת 2020, בהשוואה לתחזית קודמת ששיקפה צמיחה של 28%-30%. המניה מטפסת ב-7% במסחר המוקדם
סתיו קורן | (1)

חברת פיוניר (PAYO) הישראלית שמספקת חשבון בנק דיגיטלי לצד כרטיס אשראי דיגיטלי החלה להיסחר בוול סטריט ביוני האחרון. מאז המשקיעים סובלים מירידות במחיר המניה כשבסה"כ ירדה המניה בכ-30% למחיר של 7.5 דולר המבטא שווי של 2.5 מיליארד דולר. אולי זה צפוי להשתנות על רקע הדוחות הטובים לרבעון השלישי והתחזית קדימה.

 

פיוניר שמתמחה בפתרונות בעיקר ל-B2B עם דגש לשוק המסחר האלקטרוני מדווחת על עלייה של 35% בהכנסות ברבעון השלישי לרמה של 122.7 מיליון דולר בהשוואה ל-90.5 מיליון דולר ברבעון המקביל - המניה קופצת ב-7% במסחר המוקדם.

הרווח הנקי עמד על 0.8 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם עלה ב-138% ל-6.1 מיליון דולר בהשוואה ל-2.6 מיליון דולר.

תחזית לשנת 2021 כולה

החברה שהוקמה על ידי יובל טל שמכהן כנשיאה, מעלה את תחזית ההכנסות שלה, היא מעריכה כי ההכנסות יגדלו בכ-33%-34% לעומת 2020, בהשוואה לתחזית קודמת ששיקפה צמיחה של 28%-30%. בנוסף, החברה מצפה שעלויות העסקה כאחוז מההכנסות יהיו כ-22% לשנת 2021.

"הצוות הגלובלי שלנו הצליח ברבעון הזה כאשר אנו ממשיכים להתמקד באספקת שירותים ייחודיים בעלי ערך גבוה לבסיס הלקוחות הצומח שלנו. רכשנו מספר שיא של לקוחות חדשים והנענו אימוץ שירותים כמו B2B AP/AR , שותפויות בנקאיות, הכרטיס המסחרי שלנו, שירותי הסוחרים וההון החוזר שלנו". אמר מנכ"ל Payoneer סקוט גלית.

"כמו כן, האצנו את הצמיחה באזורי מפתח כמו אמריקה הלטינית ומזרח אירופה ויצרנו שותפויות חדשות, המשך הביצועים החזקים והמומנטום שלנו עם הלקוחות מדגישים את המיקום הייחודי שלנו בשוק, ומציעים את מערך הפתרונות המקיף ביותר לעסקים קטנים מרחבי העולם המעוניינים לעסוק במסחר בכל מקום.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד דודו 11/11/2021 12:18
    הגב לתגובה זו
    הנשיאה זאת קרן לוי ויובל כבר שנים לא מעורב בחברה
בועה
צילום: גיא טל
ניתוח טכני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?

לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו

זיו סגל |

ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו.  שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720. 

6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך. 



מה אומרות המניות המופלאות

הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.


- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.


- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע. 


הסלמה בין יפן לסין, קרדיט: גרוקהסלמה בין יפן לסין, קרדיט: גרוק

סין מגבירה לחץ כלכלי על יפן: הפחתת טיסות כתגובה למתיחות סביב טייוואן

צעד מדיני-כלכלי שמשפיע על תעופה, תיירות ושרשרות אספקה - רקע היסטורי, השלכות מיידיות והסלמה אסטרטגית וגם - איך התפתח העימות בין סין ויפן - כל השלבים

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סין יפן

בעוד המתיחות הדיפלומטית בין בייג'ינג לטוקיו הולכת ומחריפה, פרסמה סין הנחיה רשמית לחברות התעופה שלה להפחית באופן משמעותי את מספר הטיסות ליפן, והמהלך ייכנס לתוקף מיידי ויימשך עד מרץ 2026. הצעד, שמגיע על רקע הצהרותיה של ראש ממשלת יפן, סאנאה טקאיצ'י, בנוגע להתערבות צבאית אפשרית במקרה של פלישה סינית לטייוואן, משלב אלמנטים של לחץ מדיני עם השלכות כלכליות ישירות. על פי דיווחים מניקיי אסיה והגרדיאן, כבר בוטלו מאות אלפי כרטיסי טיסה, וההערכות הן שהנזק הכלכלי ליפן עשוי להגיע ל-1.2 מיליארד דולר עד סוף 2025, עם פוטנציאל להפסדים של עד 9 מיליארד דולר אם המגמה תימשך.

ההנחיה, שפורסמה על ידי רשות התעופה האזרחית הסינית (CAAC), מחייבת את החברות להקטין את תדירות הטיסות ב-20% עד 30% במסלולים מרכזיים, כגון סיאנגהאי-אוסקה וצ'ונגצ'ינג-טוקיו. חברות כמו אייר צ'יינה, צ'יינה איסטרן וצ'יינה סאדרן איירליינס קיבלו הוראה ליישם את השינויים לעת עתה, עם שיקול דעת פנימי בבחירת המסלולים שייפגעו. המועד - משלהי נובמבר 2025 ועד מרץ 2026 - תואם את תקופת המעבר בין לוחות הזמנים העונתיים של התעופה, מה שמעיד על כוונה להאריך את ההגבלה מעבר לחגי השנה החדשה, תקופה קריטית לתיירות בין המדינות. על פי נתונים מהשוק הסיני, כבר בנובמבר לבדו בוטלו כ-32% מכרטיסי הטיסה ליפן, המהווים כ-500,000 כרטיסים, והחברות מציעות החזרים מלאים ללא קנסות, מה שמעודד ביטולים נוספים.

הרקע הדיפלומטי: הצהרות טקאיצ'י והתגובה הסינית

הרקע הדיפלומטי לעניין נעוץ בהצהרותיה של טקאיצ'י, שמונה לראש הממשלה הראשונה אישה בתולדות יפן באוקטובר 2025. במהלך ועידת הפרלמנט היפני ב-7 בנובמבר, היא אמרה כי "יפן תשקול התערבות צבאית אם סין תנסה לפלוש לטייוואן, כחלק מהאינטרסים האסטרטגיים שלנו באזור". הדברים, שפורסמו גם ב-CNN ובחוות'ם האוס, נתפסו בביג'ינג כהסלמה ישירה, שכן הם מחזקים את הברית היפנית-אמריקאית סביב טייוואן. סין, שרואה בטייוואן חלק בלתי נפרד משטחה, הגיבה מיידית: משרד החוץ הסיני זימן את השגריר היפני להוקעה, והנחה את אזרחיה להימנע מטיולים ליפן עקב "סיכונים ביטחוניים". כתוצאה מכך, אתרי הזמנות סיניים כמו Ctrip דיווחו על ירידה של 80% בהזמנות ליפן לשארית השנה. להרחבה: סין מזהירה את אזרחיה: הימנעו מנסיעות ליפן על רקע מתיחות סביב טייוואן.

מבחינה כלכלית, ההשפעה על יפן חמורה במיוחד. סין היא מקור התיירות הגדול ביותר של יפן, עם כ-10 מיליון מבקרים בשנה טרום-מגפה, והוצאותיהם מהוות כ-20% מסך ההכנסות מתיירות. על פי הערכות של China Trading Desk, שצוטטו ב-Dim Sum Daily, יפן עלולה לאבד 1.2 מיליארד דולר בהוצאות תיירים סינים עד סוף 2025, בעיקר בתחומי האירוח

, הקמעונאות והפנאי. עסקים באוסקה ובטוקיו, שתלויים בתיירים סינים, כבר מדווחים על ביטולים המוניים: חברת התיירות East Japan International Travel Service איבדה 80% מההזמנות לנובמבר-דצמבר. אם ההגבלה תימשך עד 2026, ההפסדים הכוללים עשויים להגיע ל-9 מיליארד דולר, דבר שיחייב את יפן לגוון מקורות תיירות - אולי דרך אירופה או דרום-מזרח אסיה - אך זה ייקח זמן ויישפיע על תעשיות מקומיות.