סנטינל וואן - חברה טובה, מניית חלל
חברת הסייבר סנטינל וואן פרסמה את תוצאות הרבעון השני שהסתיים ב-31 ליולי. החברה שנסחרת ב-18 מיליארד דולר אחרי זינוק של 80% מאז ההנפקה, הכניסה 45.8 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 121% מהרבעון המקביל בשנה שעברה (20.7 מיליון).
הכנסה שנתית חוזרת (ARR) גדלה גם היא בשיעור של 127% ביחס ל-12 החודשים שהסתיימו ביולי 2020, והגיעה לסכום של 198 מיליון דולר. מספר הלקוחות גדל ביותר מ-75% והגיע ל5,400 לקוחות בעולם. כמות הלקוחות שמכניסים יותר מ-100 אלף דולר בשנה עלה ב140% ל-345. אחוז הלקוחות הממשיכים (NRR) עלה ל-125%.
הרווחיות (GAAP) ירדה מ64% ל-59% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. רווחיות Non-GAAP ירדה מ-64% ל62%. ההפסד הרבעוני (GAAP) של החברה גדל מ 22.6 מיליון ברבעון המקביל ל 67.2 ברבעון הנוכחי.
בקופת החברה 1.7 מיליארד דולר של מזומנים, שכוללים 1.4 מיליארד דולר שנכנסו לקופת החברה כתוצאה מההנפקה.
החברה פרסמה תחזית לרבעון השלישי ולשנה כולה. ברבעון הקרוב החברה מצפה להכניס בין 49-50 מיליון דולר, ובשנה כולה בין 188-190 מיליון דולר, ברווחיות שנעה בין 58-60%.
- האם הטיסה שלכם בטוחה? לא ממש לפי מומחי אבטחת מידע
- Zenity מגייסת 38 מיליון דולר בסבב ב׳ כדי לשפר את האבטחה עבור עזרי AI ארגוניים ופיתוח באמצעות Low-Code
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוצאות טובות, תחזית טובה, אבל 18 מיליארד דולר? יותר מצ'ק פוינט שמובילה את התחום עם מכירות של יותר מפי 10? מישהו פה קצת מגזים.
״אנו מחויבים לספק ללקוחותינו הגנה מקסימאלית מפני מתקפות סייבר שמאיימות על אורח החיים שלנו. אבטחת סייבר חייבת להיות אוטונומית, לפעול במהירות ובדיוק אדירים ובקנה מידה עצום - יותר מכל מה שקיים היום - וזו בדיוק הטכנולוגיה שבנינו״. כך אמר תומר ויינגרטן, מייסד ומנכ״ל החברה. "ההנפקה שלנו מוקדם יותר השנה הייתה עבורנו אבן דרך משמעותית אולם זו באמת רק התחלת המסע. אני מרוצה מאוד מהתוצאות שהשגנו ברבעון השני של השנה".
- 9.רוי 11/09/2021 06:25הגב לתגובה זוהשווי של חברות היום תלוש מהמציאות וחחא שום בסיס כלכלי. לעולם החברה הזו לא תספק רווחים שמתקרבים ל 10% מהשווי הזה. הכסף האמיצי הוא רק זה שזורם לכיסים של "חברי המועדון" והשווי המנופח יפה כל עוד הבלון מתנפח אבל ביום של קריסת" הרצת המאה" מליוני אנשים יישארו עם מניות שלא שוות כלום ללא פנסיה וללא יכולת קיום זה נוח לכל חברי המועדון בהם הרגולטורים שעוברים בין לילה משומרי סף לדירקטורים של הבנקים, הקרנות והחברות המורצות. בקיצור - המליונים לא הספיקו אז עברו למליארדים.
- אופיר 17/09/2021 15:58הגב לתגובה זו> לעולם החברה הזו לא תספק רווחים שמתקרבים ל 10% מהשווי הזה. למה?
- 8.אני מכיר שניים שנהיו מליונרים כי קנו מניות מוקדם (ל"ת)אסף 10/09/2021 16:25הגב לתגובה זו
- 7.אהרון 10/09/2021 11:59הגב לתגובה זובשיטה האמריקאית מסתכלים יותר על הצמיחה ביחס לרבעונים האחרים 121% ביחס הרבעון הקודם זה המון ,אני לא זוכר
- 6.אף אחד לא הגזים ! החברה שווה עוד הרבה יותר וכך יהיה (ל"ת)שי לפידות 09/09/2021 21:37הגב לתגובה זו
- 5.Sixstring 09/09/2021 18:01הגב לתגובה זובחיית, זאת בועה מטורפת וכולנו נשלם את המחיר
- אתה כנראה לא מבין כלום בענין (ל"ת)ג'ק 09/09/2021 21:35הגב לתגובה זו
- 4.איציק 09/09/2021 14:32הגב לתגובה זואני לא מושקע. מצד שני טוב שלא קוראים ביזפורטל בארצות הברית . בארץ זה היה משפיע מייד
- 3.אחת הטובות 09/09/2021 11:22הגב לתגובה זוכרגיל ביזפורטל - אנליזה בגרוש שמביישת המקלדת, העיקר להיות בעד הנגד
- 2.מוטי חיים 09/09/2021 11:08הגב לתגובה זואני עם עובדות לא מתווכח .. החברה מפסידה כל דולר שהיא מכניסה זו באמת כלכלה חדשה .... לא מחזיק מהסיפור הזה . י רוויה גדולה בעולם הסקיוריטי עם חברות ופתרונות
- מור 10/09/2021 00:08הגב לתגובה זובשביל להפוך מכולת לסופר צריך לקנות מוצרים ולהגדיל את שטח החנות. בהתחלה זה עולה כסף,אבל אחרי כמה חודשים,תמשיך מפה לבד... אז מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? מכולת או חצי חינם?...
- צבי 09/09/2021 13:48הגב לתגובה זווכו' ....תקרא על תוכניות וצפי החברה ל 3 שנים הבאות
- 1.אם ימשיכו לצמוח בקצב הזה ב5 שנים הבאות אז הנייר זול.... (ל"ת)אם אם אם 09/09/2021 09:22הגב לתגובה זו
- לא הזוי בכלל . השקעה מעולה בכל level (ל"ת)sharon 09/09/2021 21:36הגב לתגובה זו
- חחחח 09/09/2021 11:43הגב לתגובה זולדוגמה הכתבה שנעשתה לאחרונה פה בביזפורטל על צים, נכון זאת חברת צמיחה והשנייה ערך אבל בוא נדבר דוגרי אין סיכוי בעולם שסנטינל אמורים לעקוף אותם. החברה עדיין הפסדית ולא תשנה את עולם הסייבר באופן מהותי כל כך לעומת צים שעושה עכשיו ארגזים של כסף
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח
פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.
המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.
אסטרטגיה שנכשלה
הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.
סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.
