הקיבוצים מציגים: מכרז הסלולר המאורגן הגדול במשק
חברת נס"ר הקיבוצים הנמצאת בבעלות התנועות הקיבוציות והעוסקת התקשורת במגזר הקיבוצי
בחודשים האחרונים התפרסמו מספר מכרזים גדולים, ביניהם מכרז האגודה למען החייל, מכרז חשכ"ל ומכרז זה הופך להיות למכרז הגדול ביותר בשוק הסלולאר, עם פוטנציאל עסקי כלכלי מובהק לחברה שתזכה.
חברת TCM או בשמה המלא Technology & Cost Management נבחרה על ידי חברת נס"ר להתיישבות לאחר שליוותה את הפרויקטים הגדולים ביותר בשוק זה לרבות מכרז הסלולאר של חשכ"ל (בהיקף של 22,000 מנויים עם רשת פלאפון), מכרז האגודה למען החייל (בהיקף של מעל ל- 100,000 מנויים עם חברת פרטנר), מכרז צה"ל/משרד הביטחון (בהיקף של כ- 45,000 מנויים) ולמעשה נחשבת לחברת הייעוץ והמחקר האסטרטגית המובילה בתחום זה.חברת TCM מתמחה בייעוץ טכנולוגי לתחומי התקשורת השונים ובייעוץ יישומי לניהול והקטנת עלויות התקשורת.
מבין לקוחות החברה ניתן למנות לקוחות מובילים מהתחום המוסדי (Enterprise) ולקוחות מובילים מתחום הטלקום וגופי השקעה/יזמות.
משה דהן, מנכ"ל חברת TCM מוסר כי "היקף ההוצאה על שירותי סלולאר בקיבוצים עומד על כ-62% מסך הוצאות התקשורת של הקיבוצים (לרבות הטלוויזיה הרב ערוצית) ומוערך בהיקף של מעל ל-30 מיליון שקל בחודש. בשל כך הוחלט על ידי הצוות המקצועי לרכז מאמץ ראשוני משמעותי ביותר בתחום זה".
דהן מוסיף, "שוחחתי כבר עם חלק מראשי חברות הסלולאר והתרשמתי, כי הפרויקט אטרקטיבי וישנה התעניינות מיוחדת המשקפת פוטנציאל עסקי ייחודי הן בשל העובדה כי לכל חברה ישנה הזדמנות עסקית להגדיל את היקף מנוייה בכ-80,000 מנויים, והן בשל הפוטנציאל העתידי של שוק זה בתחום שירותי מפ"א עתידיים. אנו נהיה קשובים לצרכי חברות הסלולאר ונספק מענה מקסימאלי על מנת להבטיח לחברת הסלולר שתזכה מודל של Win-Win הן לקיבוצים והן לחברה הזוכה ומתוך ראייה של בניית שותפות עסקית לטווח רחוק".
בועז שני ושלומי גרבר מוסרים, כי "ראשית, מטרתנו הינה להבטיח סל תעריפים אטרקטיבי במיוחד ללקוחות הקצה שלנו. שנית, התקשרות מרכזית אחת מול חברת הנס"ר החדשה לצד גביה מרוכזת, הבטחה של מינימום היקף מנויים (עשרות אלפים), תביא לצמצום ההוצאה של חברות הסלולאר על הרכשת מנוי, צמצום ההוצאה לתפעול שוטף. כל אלו יביאו להקטנת צד העלויות של חברת הסלולאר. שילוב של הקטנת עלויות לנותן השירות בשל התקשרות מרכזית ובנוסף,הגדלת מקורות הכנסה בשירותים נוספים, הינו מודל מנצח וההתעניינות נמצאת בשיאה".
משה דהן, מוסר עוד, כי למעשה לכל הסיכונים של הפרויקט כבר נמצא פתרון והפרויקט לא ייצא לדרך ללא מענה מקסימאלי להקטנת הסיכונים של הפרויקט. כך לדוגמא, ישנה התחייבות של נס"ר הקיבוצים לרכש מינימאלי של עשרות אלפי מכשירים (מה שהופך את החברה ללקוח העסקי הגדול ביותר למעשה). ישנם למעלה מ-180 קיבוצים אשר חתמו על הסכמתם להצטרף למיזם זה וישנם למעלה מ-60 קיבוצים אשר למעשה סיימו את תקופת ההתחייבות שלהם. מכאן, שקיימת הבטחה להיקף הצטרפות של מנויים אשר מוערך בלפחות 40,000 בחצי השנה הראשונה של הפרויקט. כמובן שאנו רגישים ומודעים לחששות של חברות הסלולאר (במיוחד לאור פרויקטים דומים שנכשלו בתחום זה), ואנו נלמד ממודלים קודמים ונסיק מסקנות. אנו בטוחים כי מבנה העסקה יבטיח הצטרפות של כל חברות הסלולאר.