נמשכת מלחמת ההשקות בשוק המטוסים האזרחיים
ענקית התעופה, בואינג השיקה היום רשמית מטוס חדש מדגם 777 מטען, מטוס המטען הדו-מנועי הגדול בעולם, ובנוסף קיבלה מאייר פראנס הזמנה לשמונה מטוסים מדגם זה. אייר פראנס הזמינה חמישה מטוסי 777 מטען עם אופציה לשלושה מטוסים נוספים, אשר יחליפו את מטוסי המטען שלה מדגם 747-200F. המטוס הראשון יסופק לאייר פראנס במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2008.
ז'אן-סיריל ספינטה, יו"ר ומנכ"ל אייר פראנס, ציין כי מטוס הבואינג 777 מטען ייהנה מהיתרונות הטכנולוגיים והתפעוליים של המטוסים האחרים ממשפחת ה-777, אשר הוכיחו ביצועים טובים לחיסכון בעלויות דלק לאורך זמן. מטוס זה יגדיל באופן ניכר את ההכנסות מנשיאת מטען, ולפיכך יתרום לרווחיותה של חטיבת המטען של החברה.
אייר קנדה הודיעה אף היא בחודש אפריל כי תכלול מטוסים מדגם 777 מטען בהזמנה שביצעה למטוסי 777 ו-787. עם חתימת החוזה עם איר קנדה, תיכנס אף היא לקבוצת חברות התעופה אשר ישיקו את מטוס ה-777 מטען.
אלן מולאלי, נשיא ומנכ"ל קבוצת המטוסים האזרחית בבואינג, אמר כי קיימת דרישה בעולם למטוסים מדגם 777 מטען, היות ותחום המטען האווירי הוא בעל קצב הגידול הגבוהה ביותר בתעופה האזרחית ומהווה גורם מרכזי בכלכלה העולמית. עם השקתו של הדגם החדש כוללת משפחת מטוסי ה-777 שישה דגמים.
מטוס ה-777 מטען ייבנה על בסיס דגם ה-777-200LR Worldliner, המטוס בעל טווח הטיסה הארוך בעולם, בשל טווחי הטיסה שלו ויכולת הנשיאה אותם מחפשות חברות תעופה. מטוס הנוסעים הראשון מדגם זה ייכנס לשירות מסחרי בינואר 2006. ה-777 מטען יוכל לטוס לטווח של עד 9,195 ק"מ בקיבולת מלאה, ובכך יהיה למטוס המטען בעל טווח הטיסה הארוך בעולם. הוא יהיה בעל קיבולת נשיאה ללא תקדים למטוסים דו-מנועיים. ל-777 תהיה תפוסה כוללת של 103 טון מטען.
דגם ה-777 מטען משלים את משפחת מטוסי המטען מדגם 747-400, אשר מהווה את התקן למטוסי מטען. מטוסי המטען ממשפחות ה-777 וה-747 יכולים לשאת מכולות בגובה 3.1 מטרים, ובכך מספקים לחברות התעופה גמישות מרבית. כיום נושאים מטוסי המטען של בואינג מכל הדגמים למעלה מ-90% מהמטען האווירי ברחבי העולם. בואינג צופה כי מטוסי המטען רחבי הגוף (הנושאים 65 טון מטען ומעלה) יהוו 31% מהשוק עד שנת 2023.