בזק זהב עברה לרווח של 2.5 מ' ש' לאחר 4 שנות הפסדים
חברת בזק זהב, העוסקת בתחום קישוריות אלקטרונית בין עסקים (B2B) סיימה את שנת 2004 עם רווח נקי של כ-2.5 מיליון שקל - מציגה לראשונה רווח לאחר 4 שנים רצופות של הפסדים.
הרווח התפעולי של החברה הגיע ל-789 אלף שקל, לעומת הפסד של כ-3.6 מיליון שקל בשנת 2003. הכנסות בזק זהב ירדו ב- 2.5% עקב שינוי מבנה ההכנסות והתמקדות במוצרים רווחיים והגיעו ל-31.5 מיליון שקל.
ההכנסות בתחומי הליבה של בזק זהב גדלו והן מבוססות על יישום פרויקטים משמעותיים במגזרי הבריאות, הפיננסים והתעשיות הביטחוניות. הרווח הנקי כולל פעולות חד פעמיות (אולם גם בניכוי אלו, סיימה בזק זהב ברווח נקי).
בזק זהב השקיעה השנה מעל 3 מיליון שקל בהקמה ושדרוג של התשתית הטכנולוגית שלה, המאפשרת קישוריות אינטרנט מאובטחת בין עסקים. תהליך זה, מפרטת החברה, כלל הרחבה ושדרוג תשתיות חומרה ותוכנה, הרחבת והקשחת מעטפת אבטחת המידע, והשקעה במערכת מבית Cyclone Commerce האמריקאית עם התאמה לשוק הישראלי, תשתית הכוללת אפליקציות שליטה ובקרה המאפשרות תהליך End-to-End לשיתוף והפצה של מידע עסקי מאובטח ע"ג האינטרנט. כמו כן, הוסמכה בזק זהב לת"י 7799 לאבטחת מידע כדי לעמוד בדרישות המחמירות בתקני אבטחת המידע של מגזר הבנקאות, המגזר הביטחוני, ועוד.
מנכ"ל בזק זהב, אודי ויזנר, מסר, כי החברה עקפה את תחזיות הרווח תוך עמידה בתכנית ההתחדשות של שנת 2004, שכללה השקעה בתשתיות, תהליך מיקוד עסקי ופעילות שיווקית של מיתוג מחדש המקרב את החברה לחברת האם בזק תחת ההבטחה "מקרבים עסקים".
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
