בזק זהב עברה לרווח של 2.5 מ' ש' לאחר 4 שנות הפסדים

וזאת, למרות שההכנסות ירדו ב-2.5% ל-31.5 מ' ש'. החברה מסבירה את הירידה בשינוי מבנה ההכנסות והתמקדות במוצרים רווחיים. עברה גם לרווח תפעולי של 789 א' ש'
שרון שפורר |

חברת בזק זהב, העוסקת בתחום קישוריות אלקטרונית בין עסקים (B2B) סיימה את שנת 2004 עם רווח נקי של כ-2.5 מיליון שקל - מציגה לראשונה רווח לאחר 4 שנים רצופות של הפסדים.

הרווח התפעולי של החברה הגיע ל-789 אלף שקל, לעומת הפסד של כ-3.6 מיליון שקל בשנת 2003. הכנסות בזק זהב ירדו ב- 2.5% עקב שינוי מבנה ההכנסות והתמקדות במוצרים רווחיים והגיעו ל-31.5 מיליון שקל.

ההכנסות בתחומי הליבה של בזק זהב גדלו והן מבוססות על יישום פרויקטים משמעותיים במגזרי הבריאות, הפיננסים והתעשיות הביטחוניות. הרווח הנקי כולל פעולות חד פעמיות (אולם גם בניכוי אלו, סיימה בזק זהב ברווח נקי).

בזק זהב השקיעה השנה מעל 3 מיליון שקל בהקמה ושדרוג של התשתית הטכנולוגית שלה, המאפשרת קישוריות אינטרנט מאובטחת בין עסקים. תהליך זה, מפרטת החברה, כלל הרחבה ושדרוג תשתיות חומרה ותוכנה, הרחבת והקשחת מעטפת אבטחת המידע, והשקעה במערכת מבית Cyclone Commerce האמריקאית עם התאמה לשוק הישראלי, תשתית הכוללת אפליקציות שליטה ובקרה המאפשרות תהליך End-to-End לשיתוף והפצה של מידע עסקי מאובטח ע"ג האינטרנט. כמו כן, הוסמכה בזק זהב לת"י 7799 לאבטחת מידע כדי לעמוד בדרישות המחמירות בתקני אבטחת המידע של מגזר הבנקאות, המגזר הביטחוני, ועוד.

מנכ"ל בזק זהב, אודי ויזנר, מסר, כי החברה עקפה את תחזיות הרווח תוך עמידה בתכנית ההתחדשות של שנת 2004, שכללה השקעה בתשתיות, תהליך מיקוד עסקי ופעילות שיווקית של מיתוג מחדש המקרב את החברה לחברת האם בזק תחת ההבטחה "מקרבים עסקים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.