כמה שווים החיים שלכם? השקת צמיגי גודייר אפישנט-גריפ
שיחת החולין עם נהג הניסוי הצרפתי, על ביתו הלומדת באוניברסיטת ת"א, נקטעה לקול נשיכות צמיגים המחפשים אחיזה בקרקע. בקושי הספקתי להשלים את הפניית המבט ו... בום גולף ממהרת התנגשה במחסום מאולתר. הפעם היו אלה רק קוביות ספוג קלות משקל, אבל המסר עבר בצורה החדה ביותר – היכן שקודם הצלחנו להגיע לעצירה מלאה עם צמיגי גודייר, המשיכה אותה מכונית בנסיעה כשהיא נעולה בצמיג אסיאתי עלום-שם. ושלא תחשבו אחרת, המבחן נעשה באופן מבוקר ומדויק, עם מערכת ממוחשבת שאחראית על הבלימה ברגע שהרכב עבר נקודה מסוימת בתוואי. ובכך נוצרה נקודת בלימה אחת קבועה ונוטרלו זמני התגובה ועוצמת הבלימה של כל נהג.
את הפגיעה בקוביות ביצע נהג ניסוי, אבל את מבחן הבלימה, כמו את שאר המבחנים, ביצעו עיתונאי העולם, שהוזמנו למסלול הניסויים של גודייר בדרום צרפת לרגל השקת סדרת צמיגי אפישנט-גריפ פרפורמנס (EfficientGrip Performance). מדובר בסדרה חדשה התופסת את מרכז השוק (18-14 אינץ') ומיועדת למכוניות נוסעים ורכבי פנאי. לדברי ירון ביטון, מנהל השיווק של ב.מ.ב, היבואנית, הסדרה החלה את צעדיה בארץ ומתומחרת במחירים אטרקטיביים ביחס למותגים המתחרים.
לא כוחות

בתחנה אחרת בדקנו את ההתנגדות לגלגול. גם כאן הצמיג של גודייר בעל דרוג B (הדרוג הטוב ביותר כיום) נבחר לעמוד מול צמיג בעל דירוג נמוך, הפעם F, שגם הוא הגיע מאותה מדינת ענק אסייאתית. הצמיגים הורכבו על שתי מכוניות זהות, שבהינתן האות שוחררו דוושות הבלם והשתיים התגלגלו במורד בשיפוע קבוע של 3 מעלות. לאחר 55 שניות חצתה את קו הסיום המכונית המתגלגלת על גודייר, בעוד המתחרה המשתרכת על הצמיגים האסיאתים נדרשה לעוד 6 שניות כדי לחצות את המרחק. כדי לבטל טענות על הטיה, נשקלו שתי המכוניות מיד בתום הניסוי על נהגיהם, ונמצא הבדל של 2 ק"ג לרעת הגולף האיטית. נתון שאולי נובע מארוחת הצהריים של הנהג, אבל זניח לכל הדעות. מה שאינו זניח הוא משמעות הניסוי וההבדל שכל אחד ירגיש בכיס. ככל שהצמיג מתנגד פחות לגלגול, כך נדרשת פחות אנרגיה כדי להפעילו. בהפרש דרגות שכזה, החיסכון בדלק בזכות ההתנגדות הנמוכה יותר לגלגול תתבטא, אליבא דאנשי גודייר, בחסכון של כ-70 ליטר בשנה (לרכב עם נסועה של 15,000 ק"מ בשנה). במחירי הדלק של היום (7.26 שקל לליטר בשירות עצמי), מדובר בחיסכון של מעל 500 שקלים מדי שנה. בהנחה שסט צמיגים יוחלף מדי 3-5 שנים, ההפרש הזה לבדו שווה את ההשקעה בצמיג איכותי.
מול התחרות
צרכנות נבונה
שלל הניסיונות שבצענו עם צמיגי גודייר על מסלול יבש ובכבישים הציבוריים בעלי אספלט מגוון, רק המשיכו לחזק את שטעמנו בשדה הניסויים הסגור. נכון שעל כבישים יבשים הבדלי הביצועים כנראה שפחות דרמטיים, ושייתכן שבמידות צמיג אחרות, יושגו תוצאות שונות, אבל המסקנה הבלתי נמנעת מהחוויה הזו היא – היה צרכן נבון. אל תתפתה ל"מבצעים" והמלצות מוזרות בפאנצ'ריה, כמו: "לדוד שלי הרכבתי כאלו והוא מאוד מרוצה". תחילה חפש מותג מוכר. אחר-כך וודא שיש לו את מדבקת הדירוג והשווה בין הפרמטרים השונים. זה שווה לך כסף במקרה הטוב, והרבה יותר במקרה הרע. עבור מנהל ציי רכב, מסקנה זו נכונה שבעתיים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
