כמה שווים החיים שלכם? השקת צמיגי גודייר אפישנט-גריפ
שיחת החולין עם נהג הניסוי הצרפתי, על ביתו הלומדת באוניברסיטת ת"א, נקטעה לקול נשיכות צמיגים המחפשים אחיזה בקרקע. בקושי הספקתי להשלים את הפניית המבט ו... בום גולף ממהרת התנגשה במחסום מאולתר. הפעם היו אלה רק קוביות ספוג קלות משקל, אבל המסר עבר בצורה החדה ביותר – היכן שקודם הצלחנו להגיע לעצירה מלאה עם צמיגי גודייר, המשיכה אותה מכונית בנסיעה כשהיא נעולה בצמיג אסיאתי עלום-שם. ושלא תחשבו אחרת, המבחן נעשה באופן מבוקר ומדויק, עם מערכת ממוחשבת שאחראית על הבלימה ברגע שהרכב עבר נקודה מסוימת בתוואי. ובכך נוצרה נקודת בלימה אחת קבועה ונוטרלו זמני התגובה ועוצמת הבלימה של כל נהג.
את הפגיעה בקוביות ביצע נהג ניסוי, אבל את מבחן הבלימה, כמו את שאר המבחנים, ביצעו עיתונאי העולם, שהוזמנו למסלול הניסויים של גודייר בדרום צרפת לרגל השקת סדרת צמיגי אפישנט-גריפ פרפורמנס (EfficientGrip Performance). מדובר בסדרה חדשה התופסת את מרכז השוק (18-14 אינץ') ומיועדת למכוניות נוסעים ורכבי פנאי. לדברי ירון ביטון, מנהל השיווק של ב.מ.ב, היבואנית, הסדרה החלה את צעדיה בארץ ומתומחרת במחירים אטרקטיביים ביחס למותגים המתחרים.
לא כוחות

בתחנה אחרת בדקנו את ההתנגדות לגלגול. גם כאן הצמיג של גודייר בעל דרוג B (הדרוג הטוב ביותר כיום) נבחר לעמוד מול צמיג בעל דירוג נמוך, הפעם F, שגם הוא הגיע מאותה מדינת ענק אסייאתית. הצמיגים הורכבו על שתי מכוניות זהות, שבהינתן האות שוחררו דוושות הבלם והשתיים התגלגלו במורד בשיפוע קבוע של 3 מעלות. לאחר 55 שניות חצתה את קו הסיום המכונית המתגלגלת על גודייר, בעוד המתחרה המשתרכת על הצמיגים האסיאתים נדרשה לעוד 6 שניות כדי לחצות את המרחק. כדי לבטל טענות על הטיה, נשקלו שתי המכוניות מיד בתום הניסוי על נהגיהם, ונמצא הבדל של 2 ק"ג לרעת הגולף האיטית. נתון שאולי נובע מארוחת הצהריים של הנהג, אבל זניח לכל הדעות. מה שאינו זניח הוא משמעות הניסוי וההבדל שכל אחד ירגיש בכיס. ככל שהצמיג מתנגד פחות לגלגול, כך נדרשת פחות אנרגיה כדי להפעילו. בהפרש דרגות שכזה, החיסכון בדלק בזכות ההתנגדות הנמוכה יותר לגלגול תתבטא, אליבא דאנשי גודייר, בחסכון של כ-70 ליטר בשנה (לרכב עם נסועה של 15,000 ק"מ בשנה). במחירי הדלק של היום (7.26 שקל לליטר בשירות עצמי), מדובר בחיסכון של מעל 500 שקלים מדי שנה. בהנחה שסט צמיגים יוחלף מדי 3-5 שנים, ההפרש הזה לבדו שווה את ההשקעה בצמיג איכותי.
מול התחרות
צרכנות נבונה
שלל הניסיונות שבצענו עם צמיגי גודייר על מסלול יבש ובכבישים הציבוריים בעלי אספלט מגוון, רק המשיכו לחזק את שטעמנו בשדה הניסויים הסגור. נכון שעל כבישים יבשים הבדלי הביצועים כנראה שפחות דרמטיים, ושייתכן שבמידות צמיג אחרות, יושגו תוצאות שונות, אבל המסקנה הבלתי נמנעת מהחוויה הזו היא – היה צרכן נבון. אל תתפתה ל"מבצעים" והמלצות מוזרות בפאנצ'ריה, כמו: "לדוד שלי הרכבתי כאלו והוא מאוד מרוצה". תחילה חפש מותג מוכר. אחר-כך וודא שיש לו את מדבקת הדירוג והשווה בין הפרמטרים השונים. זה שווה לך כסף במקרה הטוב, והרבה יותר במקרה הרע. עבור מנהל ציי רכב, מסקנה זו נכונה שבעתיים.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

החות'ים חיבלו בכבלים ופגעו באינטרנט במדינות המפרץ, הודו ופקיסטן
פעולת חבלה בים האדום גרמה לשיבושים משמעותיים באינטרנט במדינות רבות באסיה ובמזרח התיכון, ביניהן איחוד האמירויות, הודו ופקיסטן. לפי הדיווחים חיתוך של כבלי תקשורת תת־ימיים העוברים סמוך לג'דה שבסעודיה הוביל לפגיעה בקישוריות האינטרנט באזור רחב. אמנם הגורמים הרשמיים טרם הצביעו על מבצע החבלה, האצבע המאשימה מופנית לעבר המורדים החות'ים בתימן, שפעלו בשנים האחרונות נגד מטרות ימיות באזור, בין היתר במסגרת מאבקם המדיני־צבאי על רקע המלחמה בעזה.
החות'ים כבר הכחישו בעבר כל קשר לפגיעות בכבלים, אך ערוץ החדשות החות'י "אל מסירה" דיווח אתמול על חבלה באותו אזור.
החבלה פגעה גם במיקרוסופט, /הודיעה באתר הרשמי שלה על שיבושים צפויים למשתמשי פלטפורמת Azure במזרח התיכון. החברה ציינה כי "חתכים בכבלים הסיביים בים האדום משפיעים על תעבורת מידע במספר אזורים", אך הבהירה כי משתמשים מחוץ לאזור אינם צפויים להיפגע. שעות לאחר מכן, פרסמה עדכון לפיו הבעיה טופלה והגישה חזרה להתייצב.
שירות הענן של מיקרוסופט משרת מאות מיליוני משתמשים פרטיים, מוסדיים וביטחוניים , לרבות גופים ממשלתיים, ובכללם גם מערכת הביטחון הישראלית. פגיעה בפלטפורמה מהווה אירוע רגיש במיוחד, בעיקר בתקופה של לחימה מתמשכת בדרום.
- החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
- הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבלים קריטיים, תיקון מורכב
הכבלים שנפגעו כוללים את מערכת SEA-ME-WE 4, המחברת בין דרום מזרח אסיה, המזרח התיכון ומערב אירופה, וכן את מערכת IMEWE, המחברת בין הודו לאירופה דרך המזרח התיכון. שתי המערכות נשלטות על ידי תאגידים מהודו ומאירופה, אך נכון לעכשיו לא התקבלו מהם תגובות פומביות.
