בעוד חודשיים תיפתח תחנת הרכבת ביבנה, האם מחירי הדירות יעלו?
תחנת הרכבת יבנה-מערב, שתתחיל לפעול בעוד כחודשיים צפויה לקצר את זמני ההגעה ולהפחית את העומס הכבד בכבישים. כך למשל, משך ההגעה לתל אביב יעמוד על 27 דקות בלבד. כיום פועלת, אמנם, תחנת רכבת ביבנה, אולם התחנה החדשה עתידה לשרת קו חדש ומהיר הרבה יותר. הקו חדש אף צפוי להתרחב דרומה, עם המשך סלילת המסילה, בעוד כשנתיים.
משנת 2008 עלו מחירי הדירות בעיר בכ-30%. יצוין שמאז שנפתחה תחנת הרכבת בשכונת קריית השרון בנתניה, למשל, העלתה את ערך הדירות בשכונה
בכ-10% בממוצע.
לדברי אוהד סבן, סמנכ"ל חברת דונה, "רכבת ישראל הפכה בשנים האחרונות לכלי תחבורה פופולארי, גם בקרב המעמד הבינוני, זאת על אף לא מעט תקלות טכניות טעונות שיפור, שגורמות לעיתים לעיכובים בלוחות הזמנים. ברכבת נוסעים מדי יום, בין היתר, אנשי עסקים ומנהלים המעוניינים לחסוך זמן ולנצל את שעות הפקקים לתל אביב ולמרכז. בשל ההתפתחות המואצת של הרכבת והקמת תחנות חדשות, ניתן לראות בשנים האחרונות, כי בישובים בהם עוברת הרכבת חל גידול עקבי בביקושים ובעקבותיהם גם עלייה במחירי הנדל"ן."
"מאז ומתמיד הרכבת תרמה ליצירת ביקושים לדיור בערים בהם היא פועלת", מוסיף יקי אמסלם, מנכ"ל חברת אלמוג כ.ד.א.י. "בערים הסמוכות ליבנה, כמו ראשון לציון, למשל, התחנה הוותיקה במזרח העיר, תרמה רבות להתפתחות השכונות שנבנו שם בעשור האחרון, שינו את תדמית השכונות המזרחיות והעלו את ערך הנכסים שם. גם בנתניה חלה התפתחות דומה, כיוון שהימצאות תחנת הרכבת והנגישות שלה לגוש דן, משכו תושבים רבים מחוץ לעיר. אני מעריך שכך יהיה גם ביבנה - רוכשי הדירות יבינו שהם יכולים לגור בשכונה חדשה ומפנקת, לשלם פחות ממגורים בלב גוש דן, ועדיין להגיע למקום העבודה במהירות, מבלי לבזבז שעות יקרות בפקקים".
- 6.מתי 19/12/2011 12:48הגב לתגובה זולהיום יש מוכרים יותר מקונים והמחירים החלו לרדת
- 5.רונן 19/12/2011 08:22הגב לתגובה זומחירי הדירות ביבנה יעלו בזכות עוד כמה דברים:עיר איכותית, רמת מיסוי סבירה בהחלט, חינוך טוב, איכות חיים, רמת זיהום נמוכה משמעותית מערי גוש דן והסביבה, עירייה שפועלת באופן סביר פלוס, היכל התרבות החדש, קבוצת כדורסל בליגה בכירה. השכונות החדשות יאיצו את התכניות הכלכליות, המסחר יתחיל לשגשג. הרכבת תשפר את הנגישות. יבנה נמצאת במיקום מצוין, קרוב מאד לכביש 4 עם גישה מהירה לנתיבי איילון (בניגוד למשל לגדרה).
- יורד לפרטים 19/12/2011 09:19הגב לתגובה זומבט מהיר על לוח הזמנים של הרכבת זמן נסיעה יבנה - ת" א (השלום) 32 דק' נסיעה עם 3 תחנות בדרך(רחובות -לוד - הגנה ) זמן נסיעה החדש עפ" י הכתבה 27 דק' וחצישה תחנות בדרך עכשיו תגידו לי: " במה הועילו חכמים ..." בשביל חיסכון של 5 דק' נסיעה המחירים יופקעו בעוד 150 אלף ש" ח לקופסת 100 מ" ר ברוטו הקיפאון נמשך המפשיר לא עובד תתעוררו למציאות המחירים צריכים לרדת למחירים שפויים יותר כל האינדיקטורים מעידים על כך אגב- לי יש כבר דירה !
- 4.יבנה העיר הכי הכי בתל אביב. (ל"ת)יבנה 18/12/2011 21:43הגב לתגובה זו
- 3.אבסורד המחירים 18/12/2011 16:17הגב לתגובה זויש חברות שיעדיפו לתחזק רכב ליסינג וייצא להם יותר זול מלתת לעובד נסיעה יומית הלוך חזור ברכבת, זה האבסורד הגדול פה.
- 2.הנוסע המתמיד 18/12/2011 15:52הגב לתגובה זובתור נוסע קבוע ברכבת...........אני יכול להעיד שיש הגזמה רבה --בתואר רכבת... רכבת ישראל .... זה עדיין לא רכבת
- 1.עג 18/12/2011 14:53הגב לתגובה זובמיחוד מי שגר ליד פסי רכבת עם החלון אל הפסים
- במיוחד אלה שיהנו מרעש הרכבת... (ל"ת)נכון 18/12/2011 21:42הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.

"נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"
"אשר ברצותו ממנה אנשים לתפקידי מפתח, וברצותו מעבירם מתפקידם, וזאת כאשר לעיתים הם נעדרים כישורים מינימליים, והם עצמם לא מבינים מדוע הוצבו בתפקיד" - השופטת דורית סבן-נוי האריכה את מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי
מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי הוארך בשלושה ימים, עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמסגרתו הציגה המשטרה הקלטות המצביעות, לפי החשד, על העברת כספים במזומן בין השניים.
נציגי המשטרה טענו בדיון כי מדובר בחקירה רחבת היקף, שנמשכת מזה כשנתיים. החקירה כוללת חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במספר מוסדות ציבוריים, גופים עירוניים וממשלתיים. לפי המשטרה, יש חשד לקיומו של מנגנון שיטתי לקידום מינויים בתמורה להעברת כספים או טובות הנאה.
במרכז החקירה עומדת הטענה כי גבאי, הבעלים של סוכנות ביטוח, ניצל קשרים עם ראשי ועדים בהסתדרות למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות, ובתמורה אותם ועדים העבירו עובדים לביטוח דרך סוכנותו. בר-דוד חשוד כי קיבל כספים מגבאי והשתמש בקשריו כדי לסייע לו לקדם מינויים ועסקאות. גבאי מצידו טען כי מדובר בהלוואה, ולא בתשלום בלתי חוקי.
עורכי הדין של שני החשודים הכחישו את החשדות. עו"ד מיכה פטמן, המייצג את בר-דוד, אמר כי מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל שהועברה בשלוש פעימות. לטענתו, לא מדובר בעבירה פלילית. פטמן הדגיש כי אין ראיות למעטפות כסף או למעשים פליליים אחרים, וכי לא התקיימו נסיעות משותפות לחו"ל בין בר-דוד לגבאי. נציגת המשטרה טענה כי חקירת ההתכתבויות בין השניים עדיין לא הושלמה, וכי ישנם פערים בין גרסאותיהם.
בנוגע להעסקת בני משפחה של בר-דוד, המשטרה אישרה כי בנו עובד אצל גבאי, וכן כי בתו וכלתו נחקרו. לפי החשד, גבאי העלה את שכר בנו של בר-דוד לאחר שהתבקש לעשות כן, אך עו"ד פטמן טען כי מדובר בתוספת זניחה של 400 שקל. עוד נטען כי אחת מאחייניותיו של בר-דוד קיבלה הצעת עבודה מיבואן בשם דניאל זינגייך, לאחר שהתלוננה בפניו שהיא מחפשת עבודה.
