כמה באמת שווה תוכן שיווקי? מעכשיו מפרסמים יוכלו למדוד

לראשונה בישראל מציגה חברת Effect-TV פתרונות לבקרה וניתוח אפקטיביות של תוכן שיווקי
משה בנימין |

חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" תספק מדדים איכותיים וכמותיים לבקרה וניתוח של הצלחת פעילויות תוכן שיווקי והחזר ההשקעה בפעילות.

החברה המנוהלת ע"י אורי אלמן, לשעבר מנהל השיווק של סאני,תתמקד במעקב וניתוח אפקטיביות פרסום עם דגש על תוכן שיווקי בתוכניות הטלוויזיה.

החברה הוקמה מתוך זיהוי הצורך הגדל והולך בארץ ובעולם לכלים ומתודולוגיות שיבחנו, יבקרו וינתחו את ההשפעות של פעילויות תוכן שיווקי.

"בשלב הראשון החברה תעסוק במעקב וניתוח של התוכן השיווקי והפרסום האינטגרטיבי בתוכניות הטלוויזיה, בסרטים ובווידאו באינטרנט ותעניק שירותים למפרסמים, גופים משדרים וחברות תוכן" כך לדברי אורי אלמן, מנכ"ל חברת Effect-TV.

אלמן הוסיף, כי "במהלך החודשים האחרונים עסקה החברה בפיתוח יכולות טכנולוגיות ומודל ייחודי אשר יתנו מענה לצורך הגובר של מפרסמים וגופים משדרים במדד חיצוני, אוביקטיבי אשר מכמת את המשמעויות הכלכליות של פעילויות התוכן השיווקי. למעשה, החברה תוכל לראשונה בישראל לתת מענה לשאלה שעולה בכל פעם שמפרסם משקיע כסף בפעילות תוכן שיווקי: "כמה באמת זה שווה לי".

שוק התוכן השיווקי בעולם מוערך במעל 6 מיליארד דולר בשנה המהווים כ-4% מסך התקציבים המושקעים בפעילויות פרסומיות וצפוי לגדול בשיעורים של 10% עד 15% לשנה, במשך השנים הקרובות.

בארץ מוערך היקף השוק בסך של 25 מיליון דולר בשנת 2007 והוא צפוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות. השחקנים המרכזיים בארץ הם זכייניות ערוץ 2: קשת ורשת, ערוץ 10 וגם ערוץ 3 המרכז תקציבים משמעותיים. עיקר פעילות התוכן השיווקי מתרכזת בתכניות הריאליטי והפקות המקור וכמות המפרסמים שמבצעים פעילויות תוכן שיווקי בהווה, מוערכת במעל 100 המגיעים ממגוון קטגוריות רחב.

ממחקרים שערכה חברת Effect-TV עלה כי המודעות לנושא התוכן השיווקי גבוהה מאוד בקרב מפרסמים, וכי החסם המרכזי כיום להגדלת סכומי ההשקעה בתחום נובע מהיעדר מדדים איכותיים וכמותיים, מהם יוכלו המפרסמים לכמת את החזר ההשקעה בפעילות.

החברה משיקה היום את קו המוצרים הראשון שלה, וכבר חתמה על הסכמים עם אחד מהזכיינים ועם מספר מפרסמים גדולים לבדיקת תוכניות המשודרות בימים אלו בערוצים 10 וערוץ 2.

Effect-TV תפרסם מדי חודש את דירוג מהלכי התוכן השיווקי המוצלחים של החודש בכלל הקטגוריות המבוסס על שני מדדים: BCE Quality Index - מדד איכות הבודק את אפקטיביות התוכן, ו- BCE ROI Index מדד השווי הכספי הנותן מענה לשווי הכספי של הפעילות וזאת בהשוואה לפרסום קונבנציונלי של "30 שניות" באותה תכנית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה