פלסטרו מערכות חתמה את 2006 בהפסד של 20 מיליון שקל

בשורה העליונה, שורת ההכנסות רשמה החברה גידול של כ–20% לסך של 450.4 מיליון שקל בשנת 2006
סיון איזסקו |

חברת פלסטרו מערכות השקיה, חברה רב לאומית, המייצרת ומשווקת מערכות השקיה ברחבי העולם, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2006.

הכנסות פלסטרו בשנת 2006 הסתכמו לסך של כ-450.4 מיליון שקל, גידול של כ–20% בהשוואה להכנסות בסך של כ-375.5 מיליון שקל בשנה שעברה. ברבעון הרביעי 2006 הסתכמו המכירות בכ–112.3 מיליון שקל, גידול של כ–10% בהשוואה להכנסות בסך של כ-102.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נבע מהמשך הגידול האורגני של החברה, מרכישת חברות, מכניסה לשווקים חדשים, ייצור מוצרים חדשים והגדלת כושר הייצור של הקבוצה בארץ ובעולם.

הרווח הגולמי בשנת 2006 הסתכם לסך של כ–144.7 מיליון שקל (כ–32.1% ממחזור המכירות), גידול של כ–10% בהשוואה ל–132.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-35.3% מהמכירות). הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של השנה הסתכם בכ-31.6 מיליון שקל (28.1% מההכנסות), קיטון של 8% לעומת רווח גולמי של 34.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2004 (33. 7% מההכנסות).

הוצאות המכירה והשיווק בשנת 2006 הסתכמו לסך של כ–90.9 מיליון שקל (כ–20.2% מהמכירות), לעומת הוצאות בסך כ–72.3 מיליון שקל (כ–19.2% מהמכירות), בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי 2006 הסתכמו הוצאות המכירה והשיווק לסך של כ–26.7 מיליון שקל, (23.8% ממחזור המכירות) לעומת הוצאות בסך 19.3 מיליון שקל (18.9% ממחזור המכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול נובע בעיקר מגידול במחזורי המכירות של החברה, מתחילת הפעילות בספרד החל מאוקטובר 2006, בסך של 2.7 מיליון שקל, ומאיחוד לראשונה של הדוחות הכספיים של החברה החדשה בצרפת בסך של כ–0.9 מיליון שקל ומאיחוד מלא במקום איחוד יחסי של חברת הבת באוסטרליה, החל מ- 31 במארס 2006, בסך של כ-6 מיליון שקל.

הרווח התפעולי בשנת 2006 הסתכם לסך של כ–2.1 מיליון שקל (05% ממחזור המכירות) קיטון לעומת רווח תפעולי של כ–27.5 מיליון שקל (7.3% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2006 הושפע לחיוב מרווח תפעולי במגזר דרום ומרכז אמריקה, שהסתכם בכ–14.9 מיליון שקל, וממגזר אירופה, שהסתכם בכ–1 מיליון שקל והושפע לשלילה מההפסד התפעולי במגזר אוסטרליה, שהסתכם לסך של כ–9.2 מיליון שקל, ממגזר ישראל וממגזר אסיה והמזרח הרחוק, בהם הסתכם ההפסד לסך של 1.7 מיליון שקל וממגזר אסיה והמזרח הרחוק, שהסתכם בכ–2.6 מיליון שקל.

מגזר אירופה הושפע מהותית לשלילה בשל ההוצאות הנובעות מתחילת הפעילות בספרד והחדירה לשוק. החברה צופה כי כבר בעתיד הקרוב יחול שיפור בתוצאות פעילות זו. באוסטרליה נעשו פעולות משמעותית לשיפור תוצאות הפעילות, בהן שינוי התשתית הניהולית, עלייה בשיעורי ההחזקה ותוכנית צמצום בהוצאות התפעול השוטפות.

ברבעון הרביעי של השנה הסתכם ההפסד התפעולי לסך של כ–12.7 מיליון שקל, קיטון לעומת רווח תפעולי בסך 5.6 מיליון שקל (כ–5.5% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד הנקי של החברה בשנת 2006 הסתכם בכ–20.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ–8 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי הסתכם ההפסד הנקי בכ–15.8 מיליון שקל לעומת רווח נקי בסך של כ–577,000 שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד ברווח הנקי נובע מהאמור לעיל ומהוצאות אחרות נטו, שהסתכמו בשנת 2006 לסך כ–2.6 מיליון שקל, לעומת 1.3 מיליון שקל בשנת 2005, ונבעו בעיקר מהפחתת מוניטין באוסטרליה בסכום של 2.9 מיליון שקל, ונכסי מע"מ בארגנטינה בסכום של 0.8 מיליון שקל.

תזרים המזומנים השלילי שנבע מפעילות שוטפת בשנת 2006, הסתכם בכ–4.9 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי בסך של כ–4.4 מיליון שקל בשנת 2005. התזרים השלילי נבע בעיקר מההפסדים הגבוהים של החברה.

רוני ארג'י, מ"מ מנכ"ל פלסטרו מערכות השקיה, מסר עם פרסום התוצאות כי "שנת 2006 התאפיינה בהמשך הגידול המהותי במכירות, כפי שהציגה בשנים הקודמות, אך גם בשחיקה משמעותית ברווחיות הגולמית והתפעולית, שגררה הפסד נקי משמעותי". הפסד זה נובע, על פי ארג'י, בעיקר מהסיבות הבאות: 1. מאמצי חדירה לשווקים אסטרטגיים כגון אוסטרליה, צרפת וספרד, שבהם רמת ההכנסות ורמת הרווחיות בשנת 2006 הייתה עדיין נמוכה, ביחס לפוטנציאל הפעילות שהחברה צופה בעתיד. 2. גידול מהותי ברמת ההוצאות, הנובעת מבניית תשתית תפעולית וניהולית, במטרה להגדיל משמעותית את נפח הפעילות והמשך הצמיחה של החברה בשנים הקרובות. 3. עלייה במחיר חומרי הגלם. 4. מחיקות חשבונאיות ואירועים חד פעמיים,בעיקר: מחיקת מוניטין, מס נדחה, מלאי איטי והוצאות משפט כבדות בחברת הבת באוסטרליה, והפחתת נכסי מע"מ בארגנטינה.

אורי יוגב, יו"ר פלסטרו מערכות השקייה, הוסיף כי "בשנת 2006 החלה החברה ליישם אסטרטגיה חדשה ושינוי ארגוני מהותי. כמו כן, החברה ביססה עצמה בשני שווקים מובילים – אוסטרליה ואירופה. באוסטרליה, פלסטרו מחזיקה בנתח שוק של כ–25% ובאירופה, שהינו השוק השלישי בגודלו בעולם ההשקיה, אחרי ארה"ב והודו, פלסטרו רכשה חברות בספרד ובצרפת, אשר מחזקות את מעמדה בשוק זה והופכות אותה לאחד השחקנים המובילים בשוק ההשקיה בנפח נמוך באירופה".

"פלסטרו היא כיום שחקן מספר 2 מובהק בעולם בעל פרישה גיאוגרפית רחבה ומציעה סל מוצרים רחב ואיכותי. בתחילת החודש הודיעה החברה על הנפקת זכויות שתתבצע במאי 2007, שהנה צעד של הבעת אמון בחברה ובאסטרטגיה שהציבה לעצמה." סיכם אורי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה