לקראת החגים צפוי גידול של 8% במכירות רשתות השיווק

עוד עולה מסקר לשכות המסחר, כי הגידול הבולט ביותר של כ- 93% בממוצע נרשם במכירות כלי הבית והמטבח
אפרת אדיר |

גידול של כ-8% צפוי במכירות רשתות השיווק השונות, בתחומי מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, בחודש החגים. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת ראש השנה ותקופת החגים. יצויין, כי רשת שיווק מוגדרת ככמה חנויות, לפחות 3, השייכות לאותה רשת והמוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר כולל מזון.

הסקירה בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2003-2005. מהניתוח עולה, כי בארבע השנים האחרונות הייתה עליה ממוצעת של כ-8% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה ממוצעת של כ-9% בחודש שאחרי החגים.

בקטגוריות מכירות המזון נרשמה עלייה ממוצעת של כ-10% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 10% בחודש שלאחר החג.

במכירות מוצרי בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל לבית) בחודש החגים לא נרשם שינוי בהשוואה לחודש הקודם, לעומת זאת נרשמה ירידה של כ-12% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים. במכירות ההנעלה נרשמה ב-4 השנים האחרונות בחודש החגים עלייה של כ-10% בממוצע, לעומת ירידה של 6% בחודש שלאחריו.

הגידול הבולט ביותר של כ-93% בממוצע נרשם במכירות של כלי הבית והמטבח, לעומת ירידה בהיקף של כ-42% בממוצע, בחודש לאחר החגים.

באיגוד מציינים, כי העלייה הצפויה בשנת 2006 דומה לממוצע בשנתיים האחרונות. בנוסף, מאגף הכלכלה נמסר, כי שיעור הגידול במכירות רשתות השיווק בתקופת החגים שבין ראש השנה ועד סוכות נמוך מזה שבחג הפסח. השונות בין שתי תקופות החגים משקפת את הבדלי הצריכה המהותיים, בעיקר במכירות מוצרי בני קיימא וכלי הבית והמטבח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה