קלין חוזר למדף מוצרי הניקיון בהשקעה של 15 מליון ש'
קבוצת "קליר" בבעלות אלי גבריאל ואלי זאנה מבאר שבע, אשר רכשה לפני מספר שנים את המותג הישן והמוכר- קלין מחברת יוניליוור, תשקיע בפיתוחו ובהחדרתו 15 מיליון שקל. זאת, לאחר העדרותו של המותג מהמדפים למשך 10 שנים.
בנוסף למותג האקונומיקה הפופולארי של קלין, תפתח קליר סדרת מוצרים חדשה, הכוללת כ-40 מוצרים ייעודיים ורב תכליתיים ב-7 תחומים שונים: ניקוי כללי, רצפות, שירותים, חלונות, כלים, מרככי כביסה ומוצרי נייר. טווח המחירים ינוע בין 12 ל-49 שקל.
במיתוג המוצרים הושם דגש על יצירת תדמית חדשה וחדשנית יחד עם התחברות לערכים המוכרים והאהובים של המותג קלין המסורתי- ישראליות, משפחתיות וכו'. בבחינת סמל למותג הוחלט בחברה להשאיר את הברבור הלבן, המתקשר לניקיון וטוהר ומופיע על כל אריזות המוצרים. לוגו המותג חודש.
נציין, כי בחברה הוחלט לשמור על שם המותג הישן- קלין ולא לשנותו, מאחר שבסקרי שוק שערכה קליר, נתברר כי רמת הזכירות כלפי המותג גבוהה ביותר, יחסית למותג הכולל מוצר אחד בלבד, שלא פורסם כלל במהלך 10 השנים האחרונות.
לדברי אלי גבריאל, מנכ"ל משותף בקליר: "החברה זיהתה והעריכה הזדמנות בקרב קהל הלקוחות הרלוונטי הנובעת מרצון למצוא על המדפים מוצר חדש שיביא בשורה לשוק מוצרי הניקוי, אשר נדמה כי הוא רווי אך לא כך היא. רכישת המותג הינה מהלך אסטרטגי ראשון מסוגו של החברה, מאז קיומה, כאשר המטרה היא להפוך את המותג "קלין" לשחקן חשוב ומוביל בשוק מוצרי הניקיון והנייר. לחברת קליר נסיון של למעלה מ-20 שנה בשוק זה, ניסיון המעניק יתרון גדול במנוף המותג".
חברת קליר, משווקת מוצרי ניקיון למטבח המקצועי, המשק המוסדי והמגזר התעשייתי בישראל ואוחזת ב-22% מהיקף השוק המוסדי בישראל. החברה מעסיקה כ-250 עובדים ובבעלותה 5 סניפים, מרכז לוגיסטי, מערך הפצה עצמאי והפצה ושני מפעלים המתמחים בייצור חומרי ניקוי ודטרגנטים.
שוק מוצרי הנקיון והנייר בישראל (לשנת 2005) מוערך בכ-1.17 מיליארד שקל בשנה. מתוכו, מוערך שוק חומרי הניקוי הנוזליים ב-463 מיליון שקל, שוק מוצרי הנייר ב-547 מיליון שקל, ושוק מרככי הכביסה ב-161 מיליון שקל.