כלל פיננסיים על דלק רכב: צפוי תיקון כלפי מעלה

האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסיים בטוחה הותיר את המלצתו על "תשואת שוק" ואת מחיר היעד על 34 שקל, הגבוה בכ-17%. התמונה אינה פשוטה וכוללת שיקולים של בעד ונגד
ליאור גוטליב |

"צפוי תיקון כלפי מעלה בשער המניה, אך נדגיש שהתמונה אינה כה פשוטה וכוללת שיקולים של בעד ונגד", כך מסר היום (א') האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסיים בטוחה בסקירתו על מניית דלק רכב. בן זאב הותיר את המלצתו על "תשואת שוק" ואת מחיר היעד על 34 שקל, הגבוה בכ-17% ממחיר המניה הבוקר - 29 שקל. נציין את השיקולים בעד ונגד במניית דלק רכב. בעד * השיפור במצב הכלכלי יחלחל בסופו של דבר לצמיחה במכירות רכב חדש. "ברבעון הראשון של השנה צפויות המכירות להסתכם בלמעלה מ-8,000 מכוניות חדשות, גידול של כ-21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד". בן זאב הוסיף, כי החברה ממשיכה להוביל את שוק הרכב המקומי, כאשר בשלב זה התחרות על ראשות הטבלה מתמקדת ביונדאיי שנהנתה ממכירות של מאות מכוניות למשרד הבטחון. טויוטה עדיין מפגרת מעט מאחור אבל להערכתו, היא "תדביק את המכירות". * לגבי המחיר הנוכחי, מסר האנליסט, כי הוא קרוב מאוד למחיר בו הוקצו המניות למנכ"ל החברה, גיל אגמון (28.2) ולכן "אם המחיר טוב לאגמון הוא טוב גם לנו". * שערי החליפין הנוכחיים טובים בהרבה מאלו של התקופה המקבילה אשתקד, כאשר הדולר חזק יותר ביחס ליין (כ-9%) ולאירו (כ-7%). נגד * שנת מעבר - החברה תפעל בכדי לצלוח בשלום את השנה הקרובה, כאשר אין באמתחתה בשורות לתקופת הביניים. * אי ודאות רגולטורית - התכנית המתגבשת להעלאת שווי השימוש ברכב צפויה להביא לפגיעה בביקוש לרכב חדש, בעיקר לרכבי ליסינג. להערכת בן זאב, "בסופו של דבר תופעל תכנית הדרגתית שפגיעתה בביקוש לא תהיה גדולה, אך היא תביא להגדלת נתח השוק של הלקוחות הפרטיים". * עליית הריבית מחד ומחירי הדלק מאידך, עלולים לפגוע בביקוש למכוניות. כמו כן, המכירות הרבעון השני צפויות להיות חלשות בהשוואה לרבעון המקביל - מיעוט ימי עבודה בחודש אפריל והארכת שנת המודל. * היחלשות הדולר ביחס לשקל בחודש האחרון משחקת לידי יונדאיי, אשר מנצלת את ירידת המחירים להחלפת צי רכבים של חברות ההשכרה (אלו רוכשות לאחר מספר חודשים רכב חדש במחיר נמוך מהרכישה הקודמת).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה