למען השקט: נתב"ג יאסור נחיתת מטוסים 4 מנועיים - מה לא סיפרו לכם?
רעש המטוסים ביישובים המקיפים את נתב"ג הוא לא דבר חדש ועולה לסדר היום אחת לתקופה כבר במשך שנים רבות. ראשי ערים התאגדו, דיונים נערכו בבתי משפט ומה לא. ובכל זאת - רועש היה ורועש יהיה. כל עוד לא תבוא מהפכה וימציאו מנועים בעלי טכנולוגיה שקטה יותר, הרי שמדובר בגזירת גורל לעת עתה.
רשות שדות התעופה החליטה בשבוע שעבר להסיר את הכפפה - כך היא חושבת - והודיעה שתאסור החל מסוף מרץ 2023 את נחיתתם של מטוסים בעלי ארבעה מנועים בשדה התעופה העיקרי של ישראל, על מנת "לצמצם את הרעש". אישור חריג יינתן על ידי הנהלת נתב"ג לפי הצורך.
הטיסות של מטוסים עם ארבעה מנועים הם אולי 3% מהטיסות
לכאורה, בשורה של ממש, פחות רעש לתושבי הסביבה והערים השכנות. אבל ברשות שדות התעופה שכחו לספר לכם מה אחוז המטוסים בעלי ארבעה מנועים שנוחתים בנתב"ג מכלל הטיסות - במקרה הטוב 3%. כיום כמעט ואין טיסות נוסעים לנתב"ג המבוצעות במטוסים בעלי ארבעה מנועים, מדי פעם חברת סוויס השוויצרית מבצעת טיסה שכזו בדגם האיירבאס A340 שלה אבל גם זה לא קרה כבר חודשים רבים.
כמעט כל הטיסות במטוסים בעלי ארבעה מנועים מבוצעות כיום על ידי חברות מטען שגם הן בעצמן בודדות. חברות Silkway מאזרבייג׳ן, Air ACT הטורקית וחברת ק.א.ל הישראלית מבצעות כיום מספר מצומצם ביותר של טיסות מטען לישראל וממנה במטוסי הג'מבו 747 של בואינג.
- טיסות לאילת בתדירות גדולה יותר - וכמה עולה טיסה?
- אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בקיצור, רשות שדות התעופה, בדומה להרבה החלטות רגולטוריות אחרות בישראל, עושה בכאילו. היא לא תפחית את הרעש או את הזיהום, אבל היא עושה קולות כאילו שהיא באמת טיפלה במשהו.
אז מה כל כך בער לרשות שדות התעופה להודיע בחגיגיות על הפחתת הרעש? אין שום סיבה לחגיגה, להיפך - מדובר בבשורה לא טובה הן לחברות המטענים והן למטוסי הנוסעים. חברות המטענים הזרות תיאלצנה למצוא חלופות למטוסים הללו או שמא יחליטו לוותר על עצם הפעלת טיסות המטען לישראל - דבר שיפגע בצרכנים, בייבוא ובייצוא. חברת המטענים הישראלית ק.א.ל תיכנס למשבר קטן לא פחות, משום שהמהלך כופה עליה להיפטר מהמטוסים הקיימים, לקנות במקומם חדשים וכל זאת בתוך 7 חודשים. יובהר כי בעקבות היציאה ממשבר הקורונה והביקוש לטיסות, קיים עיכוב עולמי באספקת מטוסים שנמשך שנים - מה תעשה ק.א.ל? לא ברור.
טיסות הנוסעים עלולות אף הן להיפגע עקב הגידול החד במספר הטסים. חברות תעופה זרות הפועלות כיום בנתב"ג, לא תוכלנה בעתיד - אם תרצנה - להגדיל את המטוסים ולהטיס יותר אנשים בטיסה אלא תצטרכנה להוסיף טיסות - זיהום אוויר כבר אמרנו? חובבי התעופה שציפו לראות את ענקית התעופה אמירייטס מפעילה לארץ את מטוס הנוסעים הגדול והמפואר בעולם - האיירבאס A380 - יצטרכו למצוא נחמה במקום אחר.
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
לשנות את שעות ההמראה והנחיתה
אבל השאלה הגדולה ביותר שמרחפת מעל הנושא הזה היא מי קבע וכיצד שזה פתרון להפחתת הרעש? אם להגיד את האמת, ראשי הרשויות והתושבים סביב נתב"ג מעולם לא הלינו על עצם קיומו של הרעש אלא על שעות הרעש. מטוסים שממריאים מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה מפריעים לשנתם והם צודקים.
לפני מספר שנים החליטו ברשות שדות התעופה שכדי להקל על שנתם של התושבים הסמוכים תיאסר המראת מטוסים בין השעות 01:40-04:45 בלילה (נחיתות מותרות בכל שעות היממה). כנראה שמישהו בנתב"ג חשב שאלו הם זמני השינה של התושבים ולפיכך הגדיר את השעות.
בנמל התעופה הית'רו שבלונדון - ושאין מחלוקת על כך שהוא עמוס בהרבה מנתב"ג - קיים עוצר המראות מטוסים בין השעות 23:00 עד 06:00 בבוקר. בסכיפהול שבאמסטרדם בין 23:15 ל-05:00 בבוקר, בפרנקפורט בין 22:30 ל-04:45 ובשארל דה-גול שבפריז בין 23:00 ל-06:00 בבוקר. איך יתכן שבשדות תעופה גדולים ומרכזיים כל כך קיים עוצר המראות גדול יותר מה-3 שעות שקיים פה בישראל?
אם באירופה יכולים, אז בישראל יכולים אפילו יותר טוב מזה. תתכבד רשות שדות התעופה ותודיע שבין השעות 23:30 ל-06:00 בבוקר היא מטילה עוצר המראות למען התושבים ואיכות החיים.
- 12.הההה טל אחד מ שגרירות ארצות הברית והם יתקפלו (ל"ת)YL 13/09/2022 10:02הגב לתגובה זו
- 11.שכל מטוסי המטענים ינחתו בנמל רמון וישנעו משם סחורות (ל"ת)דניאל 06/09/2022 09:30הגב לתגובה זו
- 10.לרון 06/09/2022 07:44הגב לתגובה זולהרבה בעיות יכולה להיות סלילה ויבוש לתוך הים
- 9.כהן אבא שלום 06/09/2022 07:16הגב לתגובה זויש בין עתלית לחיפה הרבה שטח שיכול להיות מוסב לשדה תעופה.קרוב לרכבות.וממש ליד הים ככה שהרעש יפריע בעיקר לדייגים ולשדות הבננה במושביםשבטח יוכלו להפוך לשטחי אחסון יקרים.יש רכבות.יספק עבודה לתושבי האיזור.ישחרר את שדה התעופה בחיפה ובהדרגה את נתב"ג.מהעומס ואולי בכלל.ויוריד את הסיכון מעל כל כך הרבה ערים שהמטוסים חולפים מעל ראשם.ובמקום זה יעבור מעל הים.ויחסוך גם את רעיון האי.שנתון לתקלות של שקיעה והוצאות אין סופיות.
- 8.אנונימי 06/09/2022 06:58הגב לתגובה זונתבג שונה מהשדות באירופה, רוב טיסות אנשי עסקים כוללות טיסות המשך, גם לאירופה, ובעיקר למזרח ולאמריקה.לכן יוצאות כמה טיסות מוקדם בבקר ( החל מ 0400) על מנת שיהיהו מסונכרנות עם טיסות המשך.
- לילי 06/09/2022 08:41הגב לתגובה זולרש"ת יש סמכות לאשר טיסות בניגוד לחוק שעות מנוחה רק במקרה חירום וחריג .
- 7.רשת 05/09/2022 19:29הגב לתגובה זומדינה בתוךמדינה כמו בזק של פעם מונופול עלוב עם שירות של עולם שלישי
- 6.ארכימדס 05/09/2022 19:20הגב לתגובה זוממתי עושים מה שטוב לתושבים? עושים מה שטוב ליח"צ של השר/יו"ר הרש"פ וכו'
- 5.שדה תעופה בנבטים - החלטה אסטרטגית לרואים למרחוק !!! (ל"ת)דן 05/09/2022 18:57הגב לתגובה זו
- 4.באירופה יש שדות תעופה חלופיים. בארץ אין (ל"ת)הריאליסט 05/09/2022 18:55הגב לתגובה זו
- 3.(ל"ת)05/09/2022 18:37הגב לתגובה זו
- 2.יש לבצע עוצר בנחיתות ,עוצר המראות ולהשאיר נחיתות ז 05/09/2022 18:37הגב לתגובה זויש לבצע עוצר בנחיתות ,עוצר המראות ולהשאיר נחיתות זה לתת לאותם תושבים בתל אביב לסבולאותם תושבים בראש העין ומזור ובארות לסבול
- 1.רון 05/09/2022 18:25הגב לתגובה זוהעחובה של החיילים. מפשיטים את האנשים בבורסה. עכשיו גם 500 שח מספיקים לכם?! הכל כדי שיהפכו למהמרים. אל תתקרבו כי כולם מפסידים.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
אומודה 9 הבוקר בתל אביב. החל מ 230.0 אש"ח. צילום יואב פולסאומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
כלמוביל יבואנית דגמי אומודה וג'אקו לישראל השיקה את מותג אומודה עם שני קרוסאוברים מאובזרים.
אומודה 7 עם שלוש רמות גימור החל מ 185.0 אש"ח
אומודה 9 עם שתי רמות גימור החל מ 230.0 אש"ח
כלמוביל יבואנית דגמי אומודה וג'אקו לישראל השיקה הבוקר את מותג אומודה. שיווק מותג אומודה אליו נחשפנו לראשונה לפני כשנה עם השקת מותג ג'אקו התעכב, והיום השיקה כלמוביל את המותג יחד עם שני דגמי קרוסאוברים מעניינים.
נזכיר כי מותגי ג'אקו ואומודה הם מותגים המיוצרים על ידי צ'רי הסינית אשר תחתיה מספר מותגים מגוון כאשר היצרנית מנסה לדייק ולאפיין את המותגים לצרכנים השונים. כך מותג צ'רי עצמו הוא יותר נגיש ויותר 'עממי', ואילו מותג ג'אקו שעושה שימוש באותן פלטפורמות הוא מותג ייצוא שממוצב בהיררכיה של צ'רי, מעל מותג צ'רי. מותג אומודה הוא האח התאום הלא זהה, והמעט מתוחכם יותר לקהלים שונים.
ברקע השקת מותג אומודה יש לזכור את ההצלחה הפנומנלית של חדירת מותג ג'אקו לישראל, הן הג'אקו 7 שהוא הרכב הנמכר ביותר בשנת 2025 בפער גדול מהמקום השני, כאשר בכלמוביל מדווחים על ביקש ער גם לג'אקו 8 היקר יותר עם כ – 2000 הזמנות.
ההצלחה השיווקית גורמת לאנשי היצרנית הנמצאים בישראל להיות נחושים ולצפות לביצועי מכירות מצוינים גם לרכבי אומודה.
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיד עם תחילת השקת אומודה ישווקו בישראל שני דגמים – אומודה 7, קרוסאובר C-Suv ואומודה 9 קרוסאובר בסגמנט D-Suv.
