קיה ספורטאז' לונג הייבריד. צילום יצרןקיה ספורטאז' לונג הייבריד. צילום יצרן

קיה ספורטאז' גדלה -גירסת LONG הייבריד

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל השיקה את הספוראז' LONG, הגירסה המוארכת של הספורטאז' עם הנעה היברידית. 

יואב פולס | (2)

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הקיה ספורטאז' ההיברידי בגירסת LONG.

גירסת LONG של הספורטאז' עושה שימוש באותה מערכת הנעה של הספורטאז' ההיברידי המשווק מזה זמן, אולם במרכב ארוך יותר, ועם בסיס גלגלים גדול יותר שמשמעותו הוא מרווח פנימי משופר לנוסעים.

הספורטאז' של קיה אחראי במידה לא מבוטלת למהפיכת הקרוסאוברים בשוק המקומי, אשר הגיעה לשיאה עם תחילת השיווק של הספורטאז' עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, ומחיר של רכב משפחתי. מאז הושקו שני דורות של הדגם, ולאחרונה התווספה הנעה היברידית, ועכשיו כאמור גם גירסה עם מרכב גדול יותר.

העיצוב החיצוני נותר ללא שינויים מהותיים, כלומר לא תוכלו להתבלבל ולתהות איזה רכב עומד מולכם.

מימדים והנעה

האורך הכולל של הספורטאז' LONG עומד על 4.66 מטר, גידול של 14.5 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד עתה על 2.756 מטר, גידול של 7.6 ס"מ משמעותיים. בהתאמה גם נפח תא המטען צמח ל 633 ליטר כאשר כל המושבים פתוחים או 1923 ליטר כאשר שורת המושבים השניה מקופלת. בשלב זה אל תצפו לדחיסת שני מושבים נוספים בתא המטען.

הספורטאז' LONG ההיברידי מצויד במערכת ההנעה ההיברידית של היצרן, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ משולב עם מנוע חשמלי המפיק 60.1 כ"ס ומומנט של 26.9 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית (כלומר לא רובוטית ולא רציפה) עם שישה הילוכים. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות והמהירות המירבית 188 קמ"ש.

צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 18.3 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


קיה ספורטאז' LONG הייבריד. צילום יצרן

איבזור,  בטיחות ומחירים

בתחום האיבזור הספורטאז' לונג מצוייד כמקובל בקיה עם מולטימדיה בגודל ''12.3 וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבים קדמיים חשמליים (ברמת גימור URBAN רק מושב הנהג חשמלי), חימום למושבים הקדמיים, בורר מצבי נהיגה, הטיית משענת המושבים האחוריים, ועוד.  

בתחום הבטיחות מצויידת הספורטאז' LONG בשמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, ניטור נהג, מניעת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי רכב בשטח מת ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. מפתיע משהו העדרה של בקרת שיוט אדפטיבית.

הספורטאז' LONG ההיברידי משווק בשתי רמות גימור. דגם ה URBAN במחיר של 198.0 אש"ח, ודגם הפרימיום במחיר של 208.0 אש"ח.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 16/07/2025 10:43
    הגב לתגובה זו
    אתמול הייתי בסוכנות טלקארהציגו רק את הרכב באורך4515 ממ ולא כרשום בכתבה
  • אנונימי 17/07/2025 16:48
    הגב לתגובה זו
    זה ההיברדי הרגיל ולא הלונג
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.