קיה ספורטאז' לונג הייבריד. צילום יצרן
קיה ספורטאז' לונג הייבריד. צילום יצרן

קיה ספורטאז' גדלה -גירסת LONG הייבריד

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל השיקה את הספוראז' LONG, הגירסה המוארכת של הספורטאז' עם הנעה היברידית. 

יואב פולס | (2)

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הקיה ספורטאז' ההיברידי בגירסת LONG.

גירסת LONG של הספורטאז' עושה שימוש באותה מערכת הנעה של הספורטאז' ההיברידי המשווק מזה זמן, אולם במרכב ארוך יותר, ועם בסיס גלגלים גדול יותר שמשמעותו הוא מרווח פנימי משופר לנוסעים.

הספורטאז' של קיה אחראי במידה לא מבוטלת למהפיכת הקרוסאוברים בשוק המקומי, אשר הגיעה לשיאה עם תחילת השיווק של הספורטאז' עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, ומחיר של רכב משפחתי. מאז הושקו שני דורות של הדגם, ולאחרונה התווספה הנעה היברידית, ועכשיו כאמור גם גירסה עם מרכב גדול יותר.

העיצוב החיצוני נותר ללא שינויים מהותיים, כלומר לא תוכלו להתבלבל ולתהות איזה רכב עומד מולכם.

מימדים והנעה

האורך הכולל של הספורטאז' LONG עומד על 4.66 מטר, גידול של 14.5 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד עתה על 2.756 מטר, גידול של 7.6 ס"מ משמעותיים. בהתאמה גם נפח תא המטען צמח ל 633 ליטר כאשר כל המושבים פתוחים או 1923 ליטר כאשר שורת המושבים השניה מקופלת. בשלב זה אל תצפו לדחיסת שני מושבים נוספים בתא המטען.

הספורטאז' LONG ההיברידי מצויד במערכת ההנעה ההיברידית של היצרן, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ משולב עם מנוע חשמלי המפיק 60.1 כ"ס ומומנט של 26.9 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית (כלומר לא רובוטית ולא רציפה) עם שישה הילוכים. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות והמהירות המירבית 188 קמ"ש.

צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 18.3 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


קיה ספורטאז' LONG הייבריד. צילום יצרן

איבזור,  בטיחות ומחירים

בתחום האיבזור הספורטאז' לונג מצוייד כמקובל בקיה עם מולטימדיה בגודל ''12.3 וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבים קדמיים חשמליים (ברמת גימור URBAN רק מושב הנהג חשמלי), חימום למושבים הקדמיים, בורר מצבי נהיגה, הטיית משענת המושבים האחוריים, ועוד.  

בתחום הבטיחות מצויידת הספורטאז' LONG בשמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, ניטור נהג, מניעת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי רכב בשטח מת ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. מפתיע משהו העדרה של בקרת שיוט אדפטיבית.

הספורטאז' LONG ההיברידי משווק בשתי רמות גימור. דגם ה URBAN במחיר של 198.0 אש"ח, ודגם הפרימיום במחיר של 208.0 אש"ח.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 16/07/2025 10:43
    הגב לתגובה זו
    אתמול הייתי בסוכנות טלקארהציגו רק את הרכב באורך4515 ממ ולא כרשום בכתבה
  • אנונימי 17/07/2025 16:48
    הגב לתגובה זו
    זה ההיברדי הרגיל ולא הלונג
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.