קיה ספורטאז' לונג הייבריד. צילום יצרןקיה ספורטאז' לונג הייבריד. צילום יצרן

קיה ספורטאז' גדלה -גירסת LONG הייבריד

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל השיקה את הספוראז' LONG, הגירסה המוארכת של הספורטאז' עם הנעה היברידית. 

יואב פולס | (2)

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הקיה ספורטאז' ההיברידי בגירסת LONG.

גירסת LONG של הספורטאז' עושה שימוש באותה מערכת הנעה של הספורטאז' ההיברידי המשווק מזה זמן, אולם במרכב ארוך יותר, ועם בסיס גלגלים גדול יותר שמשמעותו הוא מרווח פנימי משופר לנוסעים.

הספורטאז' של קיה אחראי במידה לא מבוטלת למהפיכת הקרוסאוברים בשוק המקומי, אשר הגיעה לשיאה עם תחילת השיווק של הספורטאז' עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, ומחיר של רכב משפחתי. מאז הושקו שני דורות של הדגם, ולאחרונה התווספה הנעה היברידית, ועכשיו כאמור גם גירסה עם מרכב גדול יותר.

העיצוב החיצוני נותר ללא שינויים מהותיים, כלומר לא תוכלו להתבלבל ולתהות איזה רכב עומד מולכם.

מימדים והנעה

האורך הכולל של הספורטאז' LONG עומד על 4.66 מטר, גידול של 14.5 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד עתה על 2.756 מטר, גידול של 7.6 ס"מ משמעותיים. בהתאמה גם נפח תא המטען צמח ל 633 ליטר כאשר כל המושבים פתוחים או 1923 ליטר כאשר שורת המושבים השניה מקופלת. בשלב זה אל תצפו לדחיסת שני מושבים נוספים בתא המטען.

הספורטאז' LONG ההיברידי מצויד במערכת ההנעה ההיברידית של היצרן, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ משולב עם מנוע חשמלי המפיק 60.1 כ"ס ומומנט של 26.9 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית (כלומר לא רובוטית ולא רציפה) עם שישה הילוכים. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות והמהירות המירבית 188 קמ"ש.

צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 18.3 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


קיה ספורטאז' LONG הייבריד. צילום יצרן

איבזור,  בטיחות ומחירים

בתחום האיבזור הספורטאז' לונג מצוייד כמקובל בקיה עם מולטימדיה בגודל ''12.3 וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבים קדמיים חשמליים (ברמת גימור URBAN רק מושב הנהג חשמלי), חימום למושבים הקדמיים, בורר מצבי נהיגה, הטיית משענת המושבים האחוריים, ועוד.  

בתחום הבטיחות מצויידת הספורטאז' LONG בשמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, ניטור נהג, מניעת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי רכב בשטח מת ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. מפתיע משהו העדרה של בקרת שיוט אדפטיבית.

הספורטאז' LONG ההיברידי משווק בשתי רמות גימור. דגם ה URBAN במחיר של 198.0 אש"ח, ודגם הפרימיום במחיר של 208.0 אש"ח.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 16/07/2025 10:43
    הגב לתגובה זו
    אתמול הייתי בסוכנות טלקארהציגו רק את הרכב באורך4515 ממ ולא כרשום בכתבה
  • אנונימי 17/07/2025 16:48
    הגב לתגובה זו
    זה ההיברדי הרגיל ולא הלונג
כביש 2 ייחסם דיווח נתיבי איילוןכביש 2 ייחסם דיווח נתיבי איילון

חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים

ביום שישי הקרוב, ה-12 בספטמבר 2025, צפויות חסימות תנועה בכביש 2 וכביש 20. הסיבה לכך היא עבודות להנפת גשר חדש שיחבר את היישוב אודים לשכונת רמת פולג. על נהגים המגיעים לאזור להתכונן לעומסי תנועה ולבחור בדרכים חלופיות.

בן פלמון |
נושאים בכתבה פקקים איילון
חסימות צפויות עקב העבודות, צפויים עומסי תנועה כבדים, ומומלץ לנהגים המתכננים לנסוע באזור לתכנן את מסלולם מראש. העבודות הללו הן חלק מפרויקט "הנתיבים המהירים", שמטרתו לשפר את הנגישות והתחבורה במרכז הארץ. שיפור את הבטיחות של הולכי הרגל, להקל על התנועה בין אזורי המגורים והעבודה, ולהשתלב בשדרוג כולל של תשתיות התחבורה במרכז הארץ. העבודות יתבצעו לאורך הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, ויימשכו עד שעות הצהריים. החסימות יתחילו בלילה שבין חמישי לשישי, בדיוק בחצות, ויימשכו עד השעה 13:00 בצהריים. במשך 13 שעות ינותבו כלי רכב רבים לדרכים חלופיות, וצפויים עומסים כבדים באזור.





פירוט החסימות:


כביש 20 (איילון) צפונה- הכביש ייחסם לתנועה בקטע שבין מחלף שמריהו מזרח למחלף פולג. במקום זאת התנועה תוסט לכביש 531. בכיוון דרום לא צפויות חסימות.
כביש 2 (כביש החוף) צפונה- ייסגר בקטע שבין מחלף רבין למחלף פולג. מי שיגיע מכיוון צפון יוכל להיכנס לכביש כרגיל ממחלף פולג.
כביש 2 דרומה- ייחסם בין מחלף פולג למחלף וינגייט. הנהגים ינותבו לכביש 553, והכניסה מדרום ממחלף וינגייט תישאר פתוחה.
רמפות מכביש 543- הכניסות לכבישים 2 ו־20 צפונה ייחסמו לתנועה.
בנתיבי איילון מבקשים מהנהגים שלא להשתמש ברכב פרטי באזור בשעות אלה, כדי להימנע מפקקים. ההמלצה היא להשתמש בתחבורה ציבורית או לתכנן מסלול חלופי מראש.



השפעה על התחבורה הציבורית:

גם האוטובוסים יושפעו מהעבודות. בזמן החסימה הם לא ייסעו בקטע הסגור, אלא יעברו לדרכים אחרות. מי שמתכנן לנסוע באוטובוס באותו זמן, כדאי שיבדוק מראש מול חברות התחבורה הציבורית או מול מוקד המידע של משרד התחבורה, כדי לדעת איך הקווים משתנים ולא להיתקע בדרך.




לוח הזמנים של העבודות

העבודות יתבצעו בשני שלבים:
שלב ראשון- בלילה שבין חמישי לשישי (12 בספטמבר 2025) יונף הגשר החדש בשלמותו מעל כביש החוף. זהו שלב מורכב מבחינה הנדסית, שכן הגשר יועבר למקומו במבצע לוגיסטי הדורש סגירה מוחלטת של הצירים.
שלב שני- כחודש לאחר מכן ייהרס הגשר הישן, ששימש את התושבים במשך עשרות שנים.


הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולסהונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?

ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.

אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי

פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש

ציון מסכם 3.7 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה הונגצ'י EHS7

בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.

הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance
הספק ומומנט            340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance
סוללה וטעינה            85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw
טווח ותקן                475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap
מחיר                230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance


     

 עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.