ביג: NOI של 267 מיליון שקל ו-FFO של 170 מיליון שקל
חברת ביג 0.23% העוסקת בייזום, תפעול והשכרה של מרכזי קניות פתוחים, ושולטת באפי נכסים -2.14% , פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה בהם היא רושמת הכנסות של 365.1 מיליון שקל לעומת הכנסות של 335.2 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 8.9%.
ה-NOI ברבעון גדל בכ-10.8% לכ-267.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-241.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO הריאלי ברבעון עלה בכ-14.3% לכ-170.3 מיליון שקל, לעומת כ-148.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021.
החברה סיימה את הרבעון השני לשנת 2022 עם עלייה של כ-133% ברווח הנקי לכ-425.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-182.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון נרשמה עלייה של כ-395.3 מיליון שקל בשווי של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה, לעומת כ-72.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נובעת משערוך נכסים בישראל ומשערוך נכסים בחברת הבת, אפי נכסים.
אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג: "תוצאות הרבעון השני מלמדות על המשך ההתחזקות של תחום המרכזים הפתוחים, כאשר הפדיונות במרכזי ביג בישראל במחצית הראשונה של 2022 צמחו בכ-11%, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ובכ-13% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019, טרום תקופת הקורונה. בישראל, מקדמת החברה הקמה של מספר פרוייקטים ובהם פרויקט הדגל בגלילות, כאשר במהלך השנה הקרובה החברה צפויה להתחיל בביצוע של עוד שני מגה פרוייקטים בפ"ת ונס ציונה בהיקפים של מיליארדי שקלים. באזור הבלקן אנחנו ממשיכים בהשבחה והרחבה של הפעילות, המהווה כיום מנוע צמיחה משמעותי לחברה אשר בא לידי ביטוי בהכפלת הפעילות במחצית הראשונה של השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, הודענו לאחרונה על רכישת שני מרכזים מסחריים פתוחים בפולין, כאשר בכוונת החברה להעמיק את נוכחותה במדינה זו. בארה"ב אנחנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה למימוש הנכסים, ועד כה מכרנו 21 נכסים שהיוו כ-67% מהפעילות, בשווי כולל הגבוה מהשווי בספרים, כאשר בכוונתנו להפנות את כספי התמורה להמשך פיתוח והרחבת פעילותינו בשווקים הגאוגרפים האחרים בהם פועלת החברה. מנוע צמיחה נוסף אותו אנו מקדמים באינטנסיביות הוא האנרגיות המתחדשות, כאשר לאחרונה הודענו על רכישת פרויקט סולארי במקדוניה, כך שבסה"כ אנו מקדמים כיום פרויקטים בהספק כולל של כ-327 מגה וואט בסולאר וברוח ברומניה ובמקדוניה, וצופים כי גם פעילות זו תגדל משמעותית בטווח הזמן הקצר והבינוני. חשוב להגיש כי לצד הרחבת הפעילות המשמעותית החברה שמה לנגד עיניה כל העת שמירה על יחסי מינוף שמרניים כאשר לאחר התאריך המאזן רכשנו כ-19% נוספים ממניות אפי נכסים באמצעות הנפקת הון בהיקף של למעלה מ-1.2 מיליארד שקל. במצטבר הנפיקה החברה במהלך השנה וחצי האחרונות הון בהיקף של 3.4 מיליארד שקל".

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
