שדה סולארי אלמור חשמל
צילום: אלמור חשמל
דוחות

אלמור: הכנסות של 121 מיליון שקל ורווח נקי של 8.5 מיליון שקל

ממועד הדו"ח השנתי של 2021 נוספו לצבר ההזמנות של החברה הזמנות מחייבות בסך של כ-374 מיליון שקל בתחום החשמל
דור עצמון |

חברת אלמור חשמל 1.41% העוסקת בהקמת פרוייקטים ואחזקת מתקני חשמל ואנרגיה פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה מהם עולה כי הכנסות החברה הסתכמו בכ-121 מיליון שקל - עלייה של כ-64% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ברבעון השני בכ-24 מיליון שקל - גידול של 71% לעומת רווח גולמי בסך 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית עומד על כ--19.8% מההכנסות. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השני בכ-12.5 מיליון שקל - גידול של כ-37% ביחס לרווח תפעולי בסך של כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אלמור רושמת ברבעון השני רווח נקי של של כ-8.5 מיליון שקל - גידול של 21% לעומת רווח נקי בסך 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה נאמד נכון לסוך יוני בכ-235 מיליון שקל. כמו כן, לחברה יתרות נזילות של כ-58 מיליון שקל.

גיא גרשון, מנכ"ל משותף באלמור: "אלמור גאה לדווח על רבעון מוצלח נוסף, שבו הצלחנו להגדיל את רווחי החברה לשיא, תוך שמירה על רווחיות גבוהה. אנו גם שמחים על הצמיחה המשמעותית בפעילות בתחומי האנרגיה המתחדשת וההתייעלות האנרגטית בפולין, לצד הרחבת תחום היזמות הסולארית לטריטוריה נוספת - צפון מקדוניה. משבר האנרגיה העולמי ב-2022 הדגיש למדינות באירופה את החשיבות בעצמאות אנרגטית, כך שאנו פועלים ליישם את היכולות שלנו בתחום גם בשוק האירופי המתפתח".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

"זה לא נכון. ממש לא. סופי השבוע אמנם חזקים, אבל גם ימי החול מציגים פעילות גבוהה מאוד. אם תנסה להגיע לכאן באמצע השבוע, תראה בעצמך שקשה למצוא מקום - בגראנד קפה כמעט אין שולחן פנוי גם בימים רגילים, וגם במסעדת 'בו קפה', שהיא כשרה ופועלת כרגע בעיקר בסרוויס הצהריים, יש תפוסה גבוהה באופן קבוע. זה מאפיין לא רק מסעדות אלא גם את שאר החנויות במתחם. הפדיונות בגלילות טובים לאורך כל ימות השבוע, ואנחנו בהחלט מרוצים מהביצועים של המרכז, בלי תלות בשבת."

איזה סגמנטים מציגים את הפדיונות הגבוהים ביותר בגלילות?

ביג ביג -1.8%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

"פאשן, ספורט והסעדה הם הסגמנטים שמציגים את הפדיונות הגבוהים ביותר בגלילות. גם מותגי היוקרה 'של הביוקר' עובדים פה חזק מאוד. לצד זה פועלים גם מותגי ביניים, וזה בדיוק היתרון של המקום, המתחם מספיק גדול ומגוון כדי לאפשר קיום משותף של חנויות יוקרה וחנויות נגישות יותר. המשמעות היא שכל סוגי הקהל מוצאים כאן את עצמם מי שמחפש חוויית קנייה יוקרתית וגם מי שמעדיף רכישה יומיומית יותר. השילוב הזה יוצר תנועה רחבה ויציבה לאורך כל ימות השבוע."

ראיתי חנויות יוקרה עם תגי מחיר גבוהים שנראו פחות עמוסות. זה משקף משהו?

"אני לא יודע מתי היית, אבל דווקא מותגי היוקרה מציגים כאן את הביצועים החזקים ביותר, כך שהמראה פחות עמוס לא משקף ירידה בפדיון."

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

איך אתה מסביר את המשיכה הגדולה של הקהל למרכז?

"בסוף, גלילות תפס את מקומו כ-fifth avenue של ישראל. מקום של מותגים, השקות, לראות ולהיראות. יש פה תמהיל של מסעדות, אופנה, בילוי - עם נגישות מצוינת וחניה הכי גדולה בארץ. זה מביא מגוון רחב של אנשים - משפיענים, שחקנים, פוליטיקאים, משפחות. זה מקום נוח ונעים."

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.