קנאביס
צילום: Istock

הקשחת דרישות לייבוא קנאביס: ישראל מייבאת קנאביס ופוגעת בתעשייה המקומית

היק"ר החליט כי הספקים מחו"ל יידרשו לעמוד בתקן EU-GMP למתקני האריזה: הקשחת התנאים מגיעה בעקבות מגמת הייבוא ההולכת וגדלה: מרבית יצרני הקנאביס מחו"ל לא יוכלו לייצא לישראל
אור צרפתי | (11)

היחידה לקנאביס רפואי הודיעה על הקשחת תנאים לייבוא זני קנאביס מחו"ל. למרות שישראל נתפסת כ-"מעצמת קנאביס", תופעת הזנים המיובאים התרחבה מתחילת השנה, כאשר ניתנו הקלות לנהלים בכדי להתמודד עם המחסור הקיים בשוק. זני הקנאביס המיובאים נתפסים כאיכותיים יותר, ותופסים מקומות נכבדים בזנים המבוקשים.

 

"בימים הקרובים נתחיל לבדוק בנוסף לאישורי הרשויות לספקים בחו”ל, גם את אישורי האיכות עצמם של הספקים. נבקש שתתארגנו מראש עם אישור GAP או GACP של המגדל בחו”ל, אישור EU-GMP או מקביל למתקן פוסט-הרווסט (Post-Harvest) בחו”ל שבו התבצעה אריזת חומר הגלם, או אישור EU-GMP או מקביל לו לייצור תכשירים, עבור מוצרים מוגמרים” נכתב בהודעה שהופצה הבוקר ע"י היק"ר.

 

אישור GAP או GACP של המגדל בחו”ל הינו האישור שהיה נדרש עד כה מיצרניות הקנאביס המייצאות לישראל. אישור EU-GMP למתקן האריזה, אין לכלל החברות המייצאות לישראל, ולכן שינוי זה צפוי לצמצם את מרבית ספקי הקנאביס שמהם מייבאים חברות הקנאביס הישראליות.

היק"ר לא מבקשים מחברות הקנאביס ליישם את תקן EU-GMP עבור מתקני הגידול, שכן אין לחברות הקנאביס הישראליות את האישור המבוקש. תקן EU-GMP המחמיר הוא אחת מהמגבלות על ייצוא קנאביס ישראלי לאירופה, מה גם שחברות הישראליות לא מצליחות לעמוד בביקוש בארץ, ובאיכות של הזנים מחו"ל, ולכן ניתנה הקלה לייבוא בתחילת השנה.

 

הקשחת הדרישות לייבוא, מגיעה בעקבות התגברות ייבוא הקנאביס מחו"ל. ישראל הפכה ליבואנית קנאביס גדולה, ואפילו עקפה את גרמניה שבה שוק הקנאביס הרפואי מבוסס על ייבוא בלבד. החשש כי המשך מגמת הייבוא, תפגע בצורה משמעותית במגדלים הישראלים.

 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אנונימי 19/09/2020 16:36
    הגב לתגובה זו
    לא מבין מה קורה עים הקנאביס הישראלי
  • 8.
    ישראלי 17/09/2020 21:30
    הגב לתגובה זו
    עושים הכל למנוע סחורה איכותית ,, הסחורה בארץ לא שווה שקל ,זנים זולים מעורבבים ,ומחירים בשמיים ! לא לקנות תוצרת בית ! רק מיבוא ,,
  • 7.
    האזרח נדפק 17/09/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    עוד פעם מונעים תחרות כדי להגביר את רווחי העסקנים בארץ
  • 6.
    שרון 17/09/2020 11:08
    הגב לתגובה זו
    ישראל מוצלחת מתקדמת מרתקת. היא מדינה פיצפונת כמו יהלום. ויש לנו מנגנוני ביטחון וריגול גדולים יחסית לפיצפונות שלנו.
  • 5.
    לא מבין 17/09/2020 10:48
    הגב לתגובה זו
    אם אפילו את הצורך של השוק המקומי הקטן הם לא מצליחים לספק?
  • 4.
    הכל כדי שהמטופלים ימשיכו לקבל חארא של חומר (ל"ת)
    דוד הגנן 17/09/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יוסי 17/09/2020 10:09
    הגב לתגובה זו
    טוב למי שמשקיע באינטליקה או רע?
  • 2.
    אחד העם 17/09/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
    אם המגדלים היו מספיק טובים לא היה צורך ביבוא.
  • 1.
    מניות הקנאביס הישראליות מחר יזנקו בהובלת אינטרקיור (ל"ת)
    דניאל שמו 16/09/2020 22:03
    הגב לתגובה זו
  • YL 17/09/2020 09:58
    הגב לתגובה זו
    ברור ש מתחילה עליה לרגל לכנסת ליילל זה לא יעזור אפילו גידולים ב אפריקה *קניה* יצליחו לעמוד ב תקנים מחמירים ו החברות הארץ יקרסו ***כולל מניות ***היו לכם אשליות אז היו
  • דוד 17/09/2020 09:02
    הגב לתגובה זו
    אחרי ירידה מאוד משמעותית הגיע זמן לעליה טובה מעל 800
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.