פועלים ברבעון חלש - ההכנסות מריבית נפלו, הרווח - 736 מ' ש'
בנק פועלים 0.62% מדווח על ירידה של 22% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה, גם לאור השפעת המדד שירד ב-0.7% ברבעון. התשואה להון ירדה ל-7.63% בהשוואה ל-10.67% ברבעון המקביל אשתקד.
אבל הבעיה של הבנק מתחילה כבר בשורה העליונה - ההכנסות מריבית ירדו משמעותית מ-2.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל ל-2.59 מיליארד שקל ברבעון השלישי השנה. בשני הרבעונים הקודמים ההכנסות מריבית היו מעל 3 מיליארד שקל, כך שמדובר בצניחה בהכנסות המימון שהם לב ליבה של הפעילות הבנקאית.
בבנק מסבירים כי נרשמה ברבעון הוצאה חד פעמית של 63 מיליון שקל בגלל חיסול הפעילות בטורקיה. עוד מסבירים בבנק כי הכנסות המימון מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכמו ב-2.4 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד (ואפילו עלו מעט).
חלק מהירידה ברווח נובעת ממדד שלילי ידוע בשיעור של 0.7% בגינו נרשמה הוצאה בסך של 76 מיליון שקל, זאת בהשוואה להכנסה בסך של 19 מיליון שקל ברבעון המקביל. ללא השפעות המדד, הכנסות המימון מפעילות שוטפת היו גדלות בשיעור של 5%. אבל הדוחות הכספיים מציגים תמונה אחרת.
- פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%
- פיץ' מעלה את אופק הדירוג של הבנקים; קדימון לעדכון הדירוג של ישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח המימוני נטו הסתכם ב-2.34 מיליארד שקל לעומת 2.63 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים הרווח המימוני הסתכם ב-7.3 מיליארד שקל לעומת 7.6 מיליארד שקל.
הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם ברבעון ב-736 מיליון שקל לעומת 950 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים הסתכם הרווח ב-2.43 מיליארד שקל לעומת 2.5 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של אשתקד.
הדוח החלש אולי קשור לכניסתו של דב קוטלר לתפקיד ב-1 באוקטובר. נהוג לעשות ניקוי אורוות עם כניסת מנכ"ל חדש, צפוי שזה יהיה ברבעון הרביעי, אבל אולי קוטלר הקדים לפחות חלקית את הניקוי המתוכנן.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- 3.עובד מוזנח 21/11/2019 23:47הגב לתגובה זוכל הספקולציה הזו היא כדי לסחוט מהעובדים המסכנים של הבנק ויתורים בהסכם שכר. קינן מזלג ופינטו גרמו להפסדי עתק ...החלטות פזיזות שעולות ביוקר אבל הם כבר הסתלקו עם החביות מזומנים שלהם
- 2.עובד הבנק 21/11/2019 16:22הגב לתגובה זוקללה רובצת על בנק הפועלים בשל ניצול נכים שניקו כספומטים במשך שנים תביעה 16244-05-18 פתוחה לעיון הציבור במחוזי בתל אביב
- 1.רונית 20/11/2019 11:21הגב לתגובה זועם כניסתו של מנכ"ל חדש מגדילים לכאורה הפרשות לחובות מסופקים ובעתיד ראו זה פלא הרווחים יגדלו משמעותית בזכות המנכ"ל החדש "המוכשר"
- ארי 20/11/2019 13:52הגב לתגובה זובבנקים תיק האשראי לא מסווג כלקוחות, לכן אין שום דרך שיהיה גידול בחובות מסופקים. תיק האשראי של הבנקים לא מאפשר לעשות את הקומבינה הספציפית הזו.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
