קופת גמל להשקעה בתור חיסכון חודשי לילדים – לא רק "חיסכון לכל ילד"
חיסכון לכל ילד – מאפיינים עיקריים חיסכון לכל ילד – מאפיינים עיקריים
מאת: תומר שלו – מנהל הידע המקצועי – חטיבת הלקוחות
המודעות לחיסכון עלתה בשנים האחרונות בקרב הציבור בישראל. מגמה זו נעוצה במספר גורמים, בין היתר, גם בתוכניות ממשלתיות לעידוד החיסכון. לדוגמה, תוכנית חיסכון לכל ילד שהושקה בשנת 2017, שנה לאחר שהושקה קופת גמל להשקעה. לכאורה בין השתיים אין קשר, אולם מבט מעמיק יותר יכול להצביע על היתרון בשילוב בין השתיים כדי להבטיח חיסכון גדול יותר לילדים.
חיסכון לכל ילד – מאפיינים עיקריים
"חיסכון לכל ילד" היא תוכנית ממשלתית במסגרתה מפקיד המוסד לביטוח לאומי 55 שקלים עבור כל ילד שזכאי לקצבת ילדים ועד להגיעו לגיל 18. תוכנית זו היא בנוסף לקצבת הילדים המשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי לפי מספר הילדים במשפחה. סכום הקצבה, נכון לשנת 2023, עבור הילד הראשון הוא 164 שקלים, עבור הילד השני ועד הרביעי 207 שקלים לכל אחד ועבור הילד החמישי ואילך הסכום המשולם הוא 164 שקלים.
הקשר בין קצבת הילדים לבין תוכנית חיסכון לכל ילד הוא באפשרות של ההורים להפריש מידי חודש לקופת החיסכון במסגרת "חיסכון לכל ילד" 55 שקלים על חשבון קצבת הילדים המשולמת להם, במקביל להפרשה על חשבון המוסד לביטוח לאומי, ובכך להכפיל את הסכום המופקד מידי חודש בתוכנית. הפקדות "חיסכון לכל ילד" נעשות לקופת גמל להשקעה או לתוכנית חיסכון בנקאית לפי בחירת ההורים במועד ההצטרפות לתוכנית, ולצד בחירת רמת הסיכון (נמוכה, בינונית או מוגברת). דמי הניהול משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי עד להגעתו של הילד לגיל 21.
- חיסכון לכל ילד, קופ"ג להשקעה ועוד - כל הדרכים של הורים להכין תשתית כלכלית לילדיהם
- ההורים שלא דואגים לילדים שלהם - חוסכים בפיקדונות במקום במניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חיסכון מגיל צעיר הוא משמעותי ביותר מאחר ומדובר בתקופת חיסכון ארוכה מאוד. חיסכון על פני זמן נהנה מאפקט הריבית דה-ריבית ומאפשר להשקיע בסיכון מוגבר לאור טווח ההשקעה. לדוגמה, הפקדת המדינה של 55 שקלים בחודש למשך 18 שנים ובהנחת תשואה של 4% בשנה, תניב בתום תקופת החיסכון 17,603 שקלים, ובמקרה של הכפלת הסכום, החיסכון המצטבר יגיע ל-35,206 שקלים. חיסכון במסלול של סיכון מוגבר, בהנחת תשואה שנתית של 6.5%, יניב סכומים גבוהים משמעותית. 45,160 שקלים במקרה של הכפלת החיסכון או 22,580 במקרה של הפקדות המדינה בלבד.
קופת גמל להשקעה – רקע כללי
קופת גמל להשקעה היא מוצר חיסכון שהושק בשנת 2016 ומאפשר להשקיע במגוון רחב של מסלולים ורמות סיכון. הכספים בקופה נזילים לכל אורך תקופת ההשקעה וניתן לעבור בין מסלולים מבלי שהדבר יחשב כאירוע מס. דמי הניהול בקופות השונות זולים יחסית ומשולמים ביחס לגודל החיסכון.
קופת גמל להשקעה מציעה לחוסכים הטבת מס משמעותית. על הרווחים בקופה חל מס רווחי הון בשיעור של 25%. במקרה בו יבחרו לממש את הכספים לאחר גיל 60 ובצורה של קצבה. במקרה זה כלל הרווחים יהיו פטורים לחלוטין ממס רווחי הון, הטבה שעשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים ברוב המקרים.
לשלב בין שני העולמות – חיסכון לכל ילד וגם קופת גמל להשקעה לילדים
שילוב בין שני המכשירים יכול להיות משמעותי ולספק לילדים שלכם הון ראשוני שיאפשר להם להתחיל ברגל ימין את חייהם הבוגרים. תוכנית חיסכון לכל ילד, במקרים רבים, תהווה פתיחה נאה, אך לרוב לא כזו שתספיק ללימודים אקדמאיים לילדים וגם לחתונה וכדומה.
עבור הורים המעוניינים לחסוך לילדיהם סכום גבוה מ-110 שקלים בחודש, קופת גמל להשקעה עשויה להיות אלטרנטיבה ראויה. פשטות החיסכון, היכולת לשמור את הכספים נזילים (בשונה מתוכנית חיסכון לכל ילד), האפשרות להתאים את רמות הסיכון לאורך השנים, כל אלה מספקים גמישות תוך כדי חיסכון לטווח ארוך.
סיכום
חיסכון לטווח ארוך, גם בהפקדות חודשיות נמוכות יחסית, גדל לאורך השנים בצורה אקספוננציאלית ויכול לספק לילדים שלכם נקודת פתיחה טובה לחייהם הבוגרים. תוכנית חיסכון לכל ילד היא הצעד הראשון לחיסכון לילדים ורצוי לשלב אותה עם מכשירי חיסכון נוספים. קופת גמל להשקעה היא אחת האפשרויות הטובות במקרה זה.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
