אלי שגיב מנכל לוריאל ישראל
צילום: גדי סיארה

תקציב ניהול משפיעני הרשת של לוריאל ישראל - כ-15 מיליון ש'

בלוריאל, שכבר יצאו בשנים האחרונות עם מכרזים לרכש מדיה, דיגיטל ויח"צ, טרם החליטו אם במכרז החדש לניהול משפיענים יזכה גוף אחד, או זה ימשיך להתפצל לכמה משרדים - כפי שקורה כעת
אלכסנדר כץ |

חברת לוריאל ישראל יוצאת במכרז לניהול שיווק משפיענים, זאת לאחר מכרזים דומים שיצאה אליהם בתחום המדיה, הדיגיטל והיח"צ. על פי הערכות בשוק, החברה משקיעה בתחום המשפיענים כ-15 מיליון שקלים בשנה.

 

עד כה טיפלו בתקציב המשפיענים של לוריאל ישראל כמה סוכנויות דיגיטל - בהן דניאלה רייבנבך תקשורת (שמטפל גם ביחסי הציבור של חטיבת מוצרי הצריכה של לוריאל ישראל וחטיבת הדרמו-קוסמטיקה, א"כ), מקאן, טינק, שאוט וזאביק דרור (שמנהל את יחסי הציבור של חטיבת היוקרה של לוריאל, א"כ). בשלב זה לא ברור האם בלוריאל ילכו על קונספט של מספר משרדים שיטפלו בנושא המשפיענים, או יבחרו במשרד אחד. 

  

תחום המשפיענים תפס תאוצה בשנים האחרונות, עם גיוסם של כוכבי רשת בתחומים שונים, לקידום מוצרים ושירותים ברשתות החברתיות. לוריאל ישראל הפכה לאחר המובילות בתחום זה בשוק המקומי וגם הגלובלי - הן מבחינת תקציבים והן מבחינת השפעה.

 

כעת החברה יוצאת למהלך איתור שותפים אסטרטגיים לליווי הקבוצה בישראל בניהול משפיענים בכל החטיבות העסקיות שלה והמותגים – כגון לוריאל פריז, גרנייה, לנקום, איב סן לורן, ארמאני, מייבלין, וישי וקרסטס, כמו גם במותג התאגידי.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.