דיסני פלוס
צילום: לוגו

דיסני פלוס חושף: מתי השירות יושק בישראל וכמה יעלו דמי מנוי

שירות הסטרימינג שכולל ספריית תוכן ענקית של דיסני, מרוול, נשיונל ג'אוגרפיק ומלחמת הכוכבים, יושק באמצע יוני ויעלה כ-40 ש' בחודש או 400 ש' בשנה. הרבה יותר מאשר בארה"ב. ובכמה מכשירים נוכל לצפות במקביל?
אלכסנדר כץ |

שירות הסטרימינג WALT DISNEY פלוס יושק בישראל ב-16 ביוני - כך דווחה החברה הבוקר. השירות יושק במקביל ב-42 מדינות, בהן  הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים, איחוד האמריויות, לבנון וטורקיה. לפני כחודשיים דיווחה החברה על חדירתה לישראל ולטריטוריות נוספות.

מחיר מינוי יעמד על 39.90 שקלים לחודש, או 399 שקלים למנוי שנתי. מדובר על דמי מנוי יקרים משמעותית מאשר בארה"ב - שם התשלום הוא 8 דולר לחודש (25.6 שקלים) או 80 דולר לשנה (256 שקלים). תורם לפער הגדול הזה חולשתו היחסית של הדולר כמובן.

בחברה מדווחים כי למנויים תהיה גישה לצפייה באיכות גבוהה בארבעה מכשירים לכל היותר בו זמנית, וגם מספר בלתי מוגבל של הורדות לעד 10 מכשירים, ואפשרות להגדיר עד שבעה פרופילים שונים, לרבות פרופיל ילדים, המאפשר ניווט קל וידידותי בתכנים מותאמים לפי גיל. 

דיסני פלוס הושק בסתיו 2019 בארה"ב, קנדה והולנד. מאז צבר שירות הסטרימינג של דיסני 118 מיליון מנויים. ספריית התוכן של דיסני פלוס כוללת את ספריית התוכן הענקית שלה, כמו גם תכנים של מרוול, נשיונל ג'יאוגרפיק, סדרת סרטי מלחמת הכוכבים וכמובן "האנטוניה של גריי". 

החדירה של דיסני לישראל תפגע במנויים של סלקום TV, פרטנר TV ו-yes, שיסירו במהלך חודש אפריל את תכני דיסני מהשירות שלהם, בהתאם להסכמים שחתמו עם דיסני. תאגיד דיסני נוהג להציע בבלעדיות תכנים שלו בפלטפורמה שלו במדינות בהן היא פועלת. על פי הערכות, ערוץ דיסני ימשיך לפעול. 

כפי שפורסם ב"ביז מדיה", טרם נחתם סופית ההסכם בין yes לבין דיסני, במסגרתו החברה הישראלית תהיה השותף המועדף על דיסני בהחדרת דיסני פלוס לישראל. ואולם הערכות הן כי ההסכם ייחתם בהקדם, כך ש-yes תשלם עבור הסכם השותפות כ-150 מיליון שקל לשלוש שנים, ותחדיר את דיסני על גבי שירות הסטרימינג yes פלוס. עבור yes הדבר עשוי להוות הישג גדול בזכות שיתוף הפעולה עם שירות הסטרימינג מהגדולים בעולם.

על פי ההסכם התגבש, yes תתחייב לדיסני לגיוס לקוחות בצורה מדורגת: בתום השנה הראשונה 100 אלף, בסיום השנייה 150 אלף ובסוף השלישית המטרה היא לחצות את רף 200 אלף המנויים. ב-HOT עוד לא הרימו ידיים לגבי האפשרות לחתום גם הם עם דיסני, ואולם נראה שלפחות בשלב הראשון תישמר הבלעדיות של yes.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ואולם, הדבר לא אומר שלקוחות שאינם מחוברים ל-yes לא יוכלו להתחבר לדיסני פלוס. כפי שקורה עם נטפליקס, אפשר יהיה לרכוש מנוי בצורה אישית, ואולם שיתוף הפעולה המסתמן עשוי להוזיל את דמי המנוי בכמה שקלים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.