דיסני פלוס חושף: מתי השירות יושק בישראל וכמה יעלו דמי מנוי
שירות הסטרימינג WALT DISNEY פלוס יושק בישראל ב-16 ביוני - כך דווחה החברה הבוקר. השירות יושק במקביל ב-42 מדינות, בהן הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים, איחוד האמריויות, לבנון וטורקיה. לפני כחודשיים דיווחה החברה על חדירתה לישראל ולטריטוריות נוספות.
מחיר מינוי יעמד על 39.90 שקלים לחודש, או 399 שקלים למנוי שנתי. מדובר על דמי מנוי יקרים משמעותית מאשר בארה"ב - שם התשלום הוא 8 דולר לחודש (25.6 שקלים) או 80 דולר לשנה (256 שקלים). תורם לפער הגדול הזה חולשתו היחסית של הדולר כמובן.
בחברה מדווחים כי למנויים תהיה גישה לצפייה באיכות גבוהה בארבעה מכשירים לכל היותר בו זמנית, וגם מספר בלתי מוגבל של הורדות לעד 10 מכשירים, ואפשרות להגדיר עד שבעה פרופילים שונים, לרבות פרופיל ילדים, המאפשר ניווט קל וידידותי בתכנים מותאמים לפי גיל.
דיסני פלוס הושק בסתיו 2019 בארה"ב, קנדה והולנד. מאז צבר שירות הסטרימינג של דיסני 118 מיליון מנויים. ספריית התוכן של דיסני פלוס כוללת את ספריית התוכן הענקית שלה, כמו גם תכנים של מרוול, נשיונל ג'יאוגרפיק, סדרת סרטי מלחמת הכוכבים וכמובן "האנטוניה של גריי".
- דיסני מפתיעה עם רווחי הסטרימינג ומכה את התחזיות; המניה מזנקת
- דיסני עקפה את הציפיות והציגה רווח בסטרימינג - אבל זה לא מספיק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החדירה של דיסני לישראל תפגע במנויים של סלקום TV, פרטנר TV ו-yes, שיסירו במהלך חודש אפריל את תכני דיסני מהשירות שלהם, בהתאם להסכמים שחתמו עם דיסני. תאגיד דיסני נוהג להציע בבלעדיות תכנים שלו בפלטפורמה שלו במדינות בהן היא פועלת. על פי הערכות, ערוץ דיסני ימשיך לפעול.
כפי שפורסם ב"ביז מדיה", טרם נחתם סופית ההסכם בין yes לבין דיסני, במסגרתו החברה הישראלית תהיה השותף המועדף על דיסני בהחדרת דיסני פלוס לישראל. ואולם הערכות הן כי ההסכם ייחתם בהקדם, כך ש-yes תשלם עבור הסכם השותפות כ-150 מיליון שקל לשלוש שנים, ותחדיר את דיסני על גבי שירות הסטרימינג yes פלוס. עבור yes הדבר עשוי להוות הישג גדול בזכות שיתוף הפעולה עם שירות הסטרימינג מהגדולים בעולם.
על פי ההסכם התגבש, yes תתחייב לדיסני לגיוס לקוחות בצורה מדורגת: בתום השנה הראשונה 100 אלף, בסיום השנייה 150 אלף ובסוף השלישית המטרה היא לחצות את רף 200 אלף המנויים. ב-HOT עוד לא הרימו ידיים לגבי האפשרות לחתום גם הם עם דיסני, ואולם נראה שלפחות בשלב הראשון תישמר הבלעדיות של yes.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
ואולם, הדבר לא אומר שלקוחות שאינם מחוברים ל-yes לא יוכלו להתחבר לדיסני פלוס. כפי שקורה עם נטפליקס, אפשר יהיה לרכוש מנוי בצורה אישית, ואולם שיתוף הפעולה המסתמן עשוי להוזיל את דמי המנוי בכמה שקלים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
