סלקום TV. משיח
צילום: יח"צ/ צילום מסך

דוחות חלשים לסלקום: 213 אלף מנויים בסלקום TV

הרווח הנקי של החברה נחתך ב-97% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירד מ-32 מיליון למיליון שקל בלבד
משה בנימין |
נושאים בכתבה סלקום TV פרטנר TV

יממה לאחר פרסום דוחות פרטנר, חברת סלקום פרסמה את דוחות הרבעון ה-3 שממשיכים את החולשה בשוק התקשורת הישראלי. סה"כ הכנסות החברה הסתכמו ב-910 מיליון שקל בהשוואה ל-975 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 6.7%. הרווח הנקי של החברה נחתך ב-97% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירד מ-32 מיליון למיליון שקל בלבד. 

עם זאת, בקטגוריית ה-OTT (טלוויזיה), סלקום TV ממשיכה לצמוח ומגיעה למצבת מנוים שעומדת נכון לעכשיו על 213 אלף בתי אב, לעומת 206 אלף מנויים בספטמבר (עת סגירת הרבעון ה-3) ו-195 אלף בסוף חודש יוני, עם סגירת הרבעון ה-2. בסוף הרבעון ה-1 של שנת 2018 עמדה מצבת לקוחות הטלוויזיה של סלקום TV על 184 אלף מנוים. מספר מנויי הטלוויזיה של סלקום מציב אותה במקום הראשון בקטגוריית ה-OTT לעומת פרטנר TV שפרסמה אתמול את דוחותיה מהם עולה כי לחברה ישנם 118 אלף מנויים. 

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "שירות הטלוויזיה סלקום tv ממשיך להצליח, ואנו שומרים על מעמדנו כשחקן ה- OTT TV הגדול בשוק עם כ- 213 אלף משקי בית (נכון להיום). גם ברבעון השלישי המשכנו להשקיע בחוויית הצפייה של לקוחותינו ובהוספת תכנים חדשים בתחומי הספורט והילדים. אנו ממשיכים לצרף לקוחות חדשים לשירותי הטלוויזיה, בין היתר באמצעות חבילות הטריפל והקוואטרו של החברה, ואת הרבעון השלישי סיימנו עם גידול של 6.2% בהכנסות משירותים במגזר הנייח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.