עכשיו זה סופי: תחרות קקטוס הזהב בוטלה על ידי איגוד הפרסום
הישיבה הגורלית שנערכה הבוקר במשרדי איגוד הפרסום לא הצליחה לשנות את רוע הגזירה. הנהלת איגוד הפרסום החליטה הבוקר (יום ה) לבטל את תחרות הקקטוס, לאור החלטתם של 4 משרדים שלא להשתתף בתחרות.
בפגישה שנערכה הבוקר השתתפו גם נציגי יהושע TBWA וגיתם BBDO שהחליטו לפרוש ממנה במהלך החודש האחרון. מנגד, 2 משרדים נוספים שפרשו, ענבר מרחב G, מסיבות של לו"ז צפוף והתראה קצרה ומקאן תל אביב שזו השנה השנייה שבה הוא מדיר רגליו מהתחרות, אף לא הגיעו לפגישה. בנוסף השתתפו בה נציגים מראובני פרידן שכבר 7 שנים אינו משתתף בתחרות ונציגי משרדים נוספים שהגיעו לדיון כגון באומן בר ריבנאי, שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, לעומק התודעה, ברוקנר יער לוי שיורם לוי משותפי המשרד הוא גם יו"ר התחרות, ועוד. באיגוד הפרסום מסבירים כי התחרות בוטלה מאחר ו"אין מסה קריטית שתצדיק את קיומה".
הניתוח נכשל - החולה חי
משיחות עם גורמים שנכחו בדיון עולה תמונה שעדיין משאירה פתח לתקווה למרות ביטולה של התחרות. הניסיון ללבן את הסוגיות ולגשר על הפערים נכשל, אך השיחה, כפי שהסביר גורם לאייס "הייתה פורייה. אנשים באו להקשיב ולדבר בניסיון אמיתי למצוא פתרון".
בין הטענות שנשמעו בדיון עלו גם הצעות לייעול בניסיון להבריא את התחרות ולהפוך אותה לרלוונטית יותר. בין השאר נבדקה האפשרות להפוך את התחרות לחגיגה בסגנון פסטיבל קאן ולערוך אותה באירוע בן יומיים באילת. הביקורת על הדרך בה נשפטות העבודות עמדה במרכז העניינים ועל פי אחת ההצעות נבחנה האפשרות לבחון את העבודות לפי פרמטרים קריאייטיביים בינלאומיים לצד גיבוש צוות שיפוט מחו"ל. הצעה נוספת דיברה על בחירת נושא, ייתכן עבור עמותה, במסגרת פרו-בונו כאשר התחרות בין המשרדים תוקדש כולה לפתרונות הקריאייטיב שיוצגו באותו נושא.
כך או כך, היו גם מי שהזכירו לנוכחים שלא מדובר בתחרות שאם לא תיערך "העולם יתהפך". בשורה התחתונה לא התקבלה שום הסכמה בין הצדדים לעניין התחרות השנה ולא הושגה הפשרה שתשיב את הפורשים לתחרות. בעקבות זאת, משרד הפרסום גיתם BBDO נצמד להחלטתו שלא להשתתף כמו גם יהושע TBWA ובאיגוד הבינו כי גורלה נחרץ, לפחות השנה.
ה"מתוק" שעוד איכשהו אפשר להוציא מ"העז" הוא למעשה בתחילת הדיון הפתוח על מבנה התחרות והדרך הטובה ביותר לנהל אותה. על פניו נראה כי עד השנה הבאה יצליחו הצדדים, תחת הנהלה חדשה של האיגוד, לפתור את המחלוקות ולקיים את התחרות בפורמט מחודש.
- 6.חזי חתולה 20/08/2018 09:09הגב לתגובה זובמקום לאונן על עצמם, שיתחילו לעבוד ולהתאמץ טיפה בשביל קריאייטיב שהוא לא פח. רואים הכרה ב"כישרון" שלכם? תתמודדו בקאן מול תחרות רצינית, לא בטקס עינוג עצמי הזה שיצרתם לעצמכם.
- 5.בכור ושושי 19/08/2018 09:20הגב לתגובה זואוסף חורי תחת נחשושיים ומלאים בעצמם
- 4.דן 16/08/2018 18:15הגב לתגובה זותחרות מיותרת שלא מוסיפה שום ערך מוסף לענף. הגיע הזמן שמשרדים יעסקו בפרסום למען הלקוח והצרכן ולא עבור הפסלונים שיש להם במשרד. אוהבים יותר פסלונים במשרדים מאשר את הצרכן, בגלל זה העם לא מחובר למותגים בארץ.
- לורן 17/08/2018 22:30הגב לתגובה זולקוחות לא מחוברים למותגים? אז למה משמיעים את קומסי קומסה ואת בוקר טוב בחתונות?
- 3.ובא לציון גואל (ל"ת)יגאל 16/08/2018 13:48הגב לתגובה זו
- 2.מיכל 16/08/2018 13:27הגב לתגובה זוממליצה להנהלת האיגוד להתייעץ עם אליאב אללוף אמיר שניידר וטל נברו. תוותרו על האגו ושבו עם שלושתם לסיעור מוחות על חדשנות בענף
- חחחחחחחחחחחחחחח 20/08/2018 13:57הגב לתגובה זוטל ואליאב שני שקרים ריקים מתוכן וכישרון יודעים משהו על חדשנות. נכון.
- 1.פרדי 16/08/2018 13:01הגב לתגובה זוופשוט הרס אותה מהיסוד. אולי לא באמת אכפת לו מעתיד הפרסום?
- האשם הוא פרסמן הפחדן. 2 קקטוסים למקאן במקסימום ביום טוב (ל"ת)פרסמן פינת פולצ'ק 19/08/2018 12:25הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
