עכשיו זה סופי: תחרות קקטוס הזהב בוטלה על ידי איגוד הפרסום
הישיבה הגורלית שנערכה הבוקר במשרדי איגוד הפרסום לא הצליחה לשנות את רוע הגזירה. הנהלת איגוד הפרסום החליטה הבוקר (יום ה) לבטל את תחרות הקקטוס, לאור החלטתם של 4 משרדים שלא להשתתף בתחרות.
בפגישה שנערכה הבוקר השתתפו גם נציגי יהושע TBWA וגיתם BBDO שהחליטו לפרוש ממנה במהלך החודש האחרון. מנגד, 2 משרדים נוספים שפרשו, ענבר מרחב G, מסיבות של לו"ז צפוף והתראה קצרה ומקאן תל אביב שזו השנה השנייה שבה הוא מדיר רגליו מהתחרות, אף לא הגיעו לפגישה. בנוסף השתתפו בה נציגים מראובני פרידן שכבר 7 שנים אינו משתתף בתחרות ונציגי משרדים נוספים שהגיעו לדיון כגון באומן בר ריבנאי, שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, לעומק התודעה, ברוקנר יער לוי שיורם לוי משותפי המשרד הוא גם יו"ר התחרות, ועוד. באיגוד הפרסום מסבירים כי התחרות בוטלה מאחר ו"אין מסה קריטית שתצדיק את קיומה".
הניתוח נכשל - החולה חי
משיחות עם גורמים שנכחו בדיון עולה תמונה שעדיין משאירה פתח לתקווה למרות ביטולה של התחרות. הניסיון ללבן את הסוגיות ולגשר על הפערים נכשל, אך השיחה, כפי שהסביר גורם לאייס "הייתה פורייה. אנשים באו להקשיב ולדבר בניסיון אמיתי למצוא פתרון".
בין הטענות שנשמעו בדיון עלו גם הצעות לייעול בניסיון להבריא את התחרות ולהפוך אותה לרלוונטית יותר. בין השאר נבדקה האפשרות להפוך את התחרות לחגיגה בסגנון פסטיבל קאן ולערוך אותה באירוע בן יומיים באילת. הביקורת על הדרך בה נשפטות העבודות עמדה במרכז העניינים ועל פי אחת ההצעות נבחנה האפשרות לבחון את העבודות לפי פרמטרים קריאייטיביים בינלאומיים לצד גיבוש צוות שיפוט מחו"ל. הצעה נוספת דיברה על בחירת נושא, ייתכן עבור עמותה, במסגרת פרו-בונו כאשר התחרות בין המשרדים תוקדש כולה לפתרונות הקריאייטיב שיוצגו באותו נושא.
כך או כך, היו גם מי שהזכירו לנוכחים שלא מדובר בתחרות שאם לא תיערך "העולם יתהפך". בשורה התחתונה לא התקבלה שום הסכמה בין הצדדים לעניין התחרות השנה ולא הושגה הפשרה שתשיב את הפורשים לתחרות. בעקבות זאת, משרד הפרסום גיתם BBDO נצמד להחלטתו שלא להשתתף כמו גם יהושע TBWA ובאיגוד הבינו כי גורלה נחרץ, לפחות השנה.
ה"מתוק" שעוד איכשהו אפשר להוציא מ"העז" הוא למעשה בתחילת הדיון הפתוח על מבנה התחרות והדרך הטובה ביותר לנהל אותה. על פניו נראה כי עד השנה הבאה יצליחו הצדדים, תחת הנהלה חדשה של האיגוד, לפתור את המחלוקות ולקיים את התחרות בפורמט מחודש.
- 6.חזי חתולה 20/08/2018 09:09הגב לתגובה זובמקום לאונן על עצמם, שיתחילו לעבוד ולהתאמץ טיפה בשביל קריאייטיב שהוא לא פח. רואים הכרה ב"כישרון" שלכם? תתמודדו בקאן מול תחרות רצינית, לא בטקס עינוג עצמי הזה שיצרתם לעצמכם.
- 5.בכור ושושי 19/08/2018 09:20הגב לתגובה זואוסף חורי תחת נחשושיים ומלאים בעצמם
- 4.דן 16/08/2018 18:15הגב לתגובה זותחרות מיותרת שלא מוסיפה שום ערך מוסף לענף. הגיע הזמן שמשרדים יעסקו בפרסום למען הלקוח והצרכן ולא עבור הפסלונים שיש להם במשרד. אוהבים יותר פסלונים במשרדים מאשר את הצרכן, בגלל זה העם לא מחובר למותגים בארץ.
- לורן 17/08/2018 22:30הגב לתגובה זולקוחות לא מחוברים למותגים? אז למה משמיעים את קומסי קומסה ואת בוקר טוב בחתונות?
- 3.ובא לציון גואל (ל"ת)יגאל 16/08/2018 13:48הגב לתגובה זו
- 2.מיכל 16/08/2018 13:27הגב לתגובה זוממליצה להנהלת האיגוד להתייעץ עם אליאב אללוף אמיר שניידר וטל נברו. תוותרו על האגו ושבו עם שלושתם לסיעור מוחות על חדשנות בענף
- חחחחחחחחחחחחחחח 20/08/2018 13:57הגב לתגובה זוטל ואליאב שני שקרים ריקים מתוכן וכישרון יודעים משהו על חדשנות. נכון.
- 1.פרדי 16/08/2018 13:01הגב לתגובה זוופשוט הרס אותה מהיסוד. אולי לא באמת אכפת לו מעתיד הפרסום?
- האשם הוא פרסמן הפחדן. 2 קקטוסים למקאן במקסימום ביום טוב (ל"ת)פרסמן פינת פולצ'ק 19/08/2018 12:25הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.