האם הקקטוס יבוטל? משרדים נוספים שוקלים שלא להשתתף
מיום ליום גוברים הסיכויים שתחרות קקטוס הזהב - תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי לא תתקיים "מחוסר עניין לציבור". השנה נראה שהביקורות כלפי התחרות הפכו מדיבורים בלבד למעשים עם פרישתם של משרדים רבים שכוללים נכון לעכשיו את יהושע TBWA, מקאן תל אביב, ענבר מרחב G ומשרדים נוספים שאינן משתתפים באופן מסורתי כגון ראובני פרידן, אברהם ועוד.
ביום חמישי האחרון דיווחנו כי בין אנשי הקריאייטיב הבכירים של הענף התגלעו מחלוקות בעניין מודל השיפוט של העבודות המוגשות, צורת ההגשה והצגת הנתונים הנלווים ועוד. אתמול דיווחנו על פרישת ענבר מרחב G מהתחרות ונראה כי המומנטום השלילי ממשיך. לאייס נודע כי שני משרדים נוספים לפחות שוקלים לבטל את השתתפותם בתחרות במה שעשוי להוות את קו פרשת המים שלאחריו, התחרות תרוקן ממתמודדים בעלי חשיבות ומכאן שתרוקן גם ממשמעות אמיתית.
גורם בכיר אמר לאייס היום, כי "מלכתחילה תמיד הייתה כלפי התחרות טענה להדרת משרדים קטנים, כמו גם בתחרות האפי. כעת נוספה לזה גם הפרישה של המשרדים הגדולים אז מה בעצם התחרות משקפת? מה מהותה?". לדבריו "תחרות אמתית היא כזו שבה כולם עומדים, כל משרדי הענף ומציגים את מרכולתם. בתחרות בוחרים את הטוב מבין כולם אבל אם לא כולם ניגשים זה הופך לתחרות של מי שניגש בלבד".
גורם נוסף שמסר לאייס כי משרדו לא יגיש עבודות לתחרות מבלי להוציא הודעה רשמית בנושא, אמר לאייס, כי "אחת הבעיות היא שהתחרות לא מבטאת את מה שנעשה באמת בשנה החולפת. הקטגוריות כלליות מדי ולא מייצגות סגמנטים שבהם משרדים קטנים יותר יכולים לבלוט". בנוסף הוא אומר, "זה נראה כאילו שקולנו בתחרות לא נשמע. נציגי המשרדים הגדולים קובעים מה קורה וכיצד התחרות תתנהל ואנחנו הקטנים נאלצים לשתף פעולה".
בינתיים, במסדרונות איגוד הפרסום משתדלים לשמור על פאסון מקצועי ומכריזים כי "אוניית הקקטוס שטה קדימה". הנהלת התחרות ממשיכה לעבוד על פי הלו"ז שקבעה לעצמה אך מנגד גם שם מודעים לתסריט האפשרי שבו התחרות לא תתקיים השנה במידה ומשרדים מובילים נוספים יחליטו שלא להתמודד. באיגוד הפרסום תופסים את התחרות כאירוע של משרדי הפרסום המקומיים, ביזמתם ועבורם, כך שמבחינתו פרישתם וביטולה, במידה וזה אכן יגיע לכך, הוא בראש ובראשונה מהלך שלהם.
במידה והתחרות תבוטל זו תהיה הפעם השנייה ב-5 השנים האחרונות. בשנת 2013 בוטל האירוע על רקע מצבו הקשה של ענף הפרסום "מתוך רצון להקל על המשרדים נוכח הידרדרות והפיטורים בשוק בשנה האחרונה" כפי שהאיגוד ציין בזמנו. התחרות לא נערכה גם בשנה לאחר מכן וחזרה ב-2015 במודל מחודש שגם נדרש לסוגיית השיפוט. ההחלטה שהתקבלה עם חזרת התחרות הייתה לשלב בקרב השופטים את נציגי המפרסמים לצד הפרסומאים.
- 6.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 31/07/2018 19:42הגב לתגובה זו
- 5.מי שמאמין (וטוב) לא מפחד. מי שמפחד לא מאמין ולא טוב (ל"ת)פרסמן פינת פולצ'ק 31/07/2018 15:19הגב לתגובה זו
- 4.הדרה 31/07/2018 08:40הגב לתגובה זויש לי רעיון, בואו נעשה קטגוריה שנותנת מלא פרסים רק למשרדים קטנים כמו שיש בפסטיבל קאן או במונדיאל את הגביע הזה שנותנים כאפליה מתקנת לנבחרות קטנות... אה, רגע... אף אחד לא עוצר משרדים קטנים מלעשות קריאייטיב טוב ולזכות בקקטוס זהב שיכול לייצר גאוות יחידה שמרימה משרדים קטנים. מה לעשות שמשרד גדול כנראה יזכה בקקטוס כי יש לו יותר הגשות, אלה החיים. תעשייה של בכיינים
- 3.עלובים 31/07/2018 08:30הגב לתגובה זוש״מעדיפה להשקיע בלקוחות״ במקום לגשת לתחרות שמקדמת חשיבה קריאייטיבית ורעיונות פורצי דרך לאותם לקוחות בדיוק. במקום לתרץ, פשוט תגידו שגם השנה לא עשיתם עבודה מספיק טובה ללקוחות שלכם ו״לא השקעתם בהם״ מספיק ושבמקס׳ תזכו אולי באיזה קקטוס ארד עלוב אז החלטתם לתפוס טרמפ על הפרישה של מקאן.
- 2.רק לפי כמות הטוקבקים תבין את רמת העניין (ל"ת)שיר צדק 30/07/2018 19:07הגב לתגובה זו
- לא בדיוק 31/07/2018 08:59הגב לתגובה זומאז שאייס עברו לאתר החדש, כמות הטוקבקים ירדה ב-80%. משהו באתר הזה לא מזמין אינטראקציה. לדעתי מרגע שבעמודים החיצוניים לא רואים את הטוקבקים, גורם לאנשים פשוט לא להיכנס לעמודים, ואז גם לא להשאיר. או שהם חושבים שאין כלל, אז אפילו לא מגיעים לאזור של השארת תגובות.... אתר די פח
- 1.טקסס 30/07/2018 16:16הגב לתגובה זומדברים על הענף כולו שזוהרו דוהה והוא הולך ומתרסק. ואיפה האיגוד בכל הסיפור הזה? אלה שישבו בנחת במשרד שלהם, נשענו על הסכם מונופולי עם קאן (בדיוק כמו ההסכם של מכבי ת"א עם היורוליג) ומעולם לא נקפו אצבע לטובת הענף, רק נתנו לו להתדרדר תהומה בתהליכי שיפוט מעוררי תמיהה שנעשו לנגד עיניהם. הם יכולים לבוא בטענות רק לעצמם.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
