האם הקקטוס יבוטל? משרדים נוספים שוקלים שלא להשתתף
מיום ליום גוברים הסיכויים שתחרות קקטוס הזהב - תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי לא תתקיים "מחוסר עניין לציבור". השנה נראה שהביקורות כלפי התחרות הפכו מדיבורים בלבד למעשים עם פרישתם של משרדים רבים שכוללים נכון לעכשיו את יהושע TBWA, מקאן תל אביב, ענבר מרחב G ומשרדים נוספים שאינן משתתפים באופן מסורתי כגון ראובני פרידן, אברהם ועוד.
ביום חמישי האחרון דיווחנו כי בין אנשי הקריאייטיב הבכירים של הענף התגלעו מחלוקות בעניין מודל השיפוט של העבודות המוגשות, צורת ההגשה והצגת הנתונים הנלווים ועוד. אתמול דיווחנו על פרישת ענבר מרחב G מהתחרות ונראה כי המומנטום השלילי ממשיך. לאייס נודע כי שני משרדים נוספים לפחות שוקלים לבטל את השתתפותם בתחרות במה שעשוי להוות את קו פרשת המים שלאחריו, התחרות תרוקן ממתמודדים בעלי חשיבות ומכאן שתרוקן גם ממשמעות אמיתית.
גורם בכיר אמר לאייס היום, כי "מלכתחילה תמיד הייתה כלפי התחרות טענה להדרת משרדים קטנים, כמו גם בתחרות האפי. כעת נוספה לזה גם הפרישה של המשרדים הגדולים אז מה בעצם התחרות משקפת? מה מהותה?". לדבריו "תחרות אמתית היא כזו שבה כולם עומדים, כל משרדי הענף ומציגים את מרכולתם. בתחרות בוחרים את הטוב מבין כולם אבל אם לא כולם ניגשים זה הופך לתחרות של מי שניגש בלבד".
גורם נוסף שמסר לאייס כי משרדו לא יגיש עבודות לתחרות מבלי להוציא הודעה רשמית בנושא, אמר לאייס, כי "אחת הבעיות היא שהתחרות לא מבטאת את מה שנעשה באמת בשנה החולפת. הקטגוריות כלליות מדי ולא מייצגות סגמנטים שבהם משרדים קטנים יותר יכולים לבלוט". בנוסף הוא אומר, "זה נראה כאילו שקולנו בתחרות לא נשמע. נציגי המשרדים הגדולים קובעים מה קורה וכיצד התחרות תתנהל ואנחנו הקטנים נאלצים לשתף פעולה".
בינתיים, במסדרונות איגוד הפרסום משתדלים לשמור על פאסון מקצועי ומכריזים כי "אוניית הקקטוס שטה קדימה". הנהלת התחרות ממשיכה לעבוד על פי הלו"ז שקבעה לעצמה אך מנגד גם שם מודעים לתסריט האפשרי שבו התחרות לא תתקיים השנה במידה ומשרדים מובילים נוספים יחליטו שלא להתמודד. באיגוד הפרסום תופסים את התחרות כאירוע של משרדי הפרסום המקומיים, ביזמתם ועבורם, כך שמבחינתו פרישתם וביטולה, במידה וזה אכן יגיע לכך, הוא בראש ובראשונה מהלך שלהם.
במידה והתחרות תבוטל זו תהיה הפעם השנייה ב-5 השנים האחרונות. בשנת 2013 בוטל האירוע על רקע מצבו הקשה של ענף הפרסום "מתוך רצון להקל על המשרדים נוכח הידרדרות והפיטורים בשוק בשנה האחרונה" כפי שהאיגוד ציין בזמנו. התחרות לא נערכה גם בשנה לאחר מכן וחזרה ב-2015 במודל מחודש שגם נדרש לסוגיית השיפוט. ההחלטה שהתקבלה עם חזרת התחרות הייתה לשלב בקרב השופטים את נציגי המפרסמים לצד הפרסומאים.
- 6.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 31/07/2018 19:42הגב לתגובה זו
- 5.מי שמאמין (וטוב) לא מפחד. מי שמפחד לא מאמין ולא טוב (ל"ת)פרסמן פינת פולצ'ק 31/07/2018 15:19הגב לתגובה זו
- 4.הדרה 31/07/2018 08:40הגב לתגובה זויש לי רעיון, בואו נעשה קטגוריה שנותנת מלא פרסים רק למשרדים קטנים כמו שיש בפסטיבל קאן או במונדיאל את הגביע הזה שנותנים כאפליה מתקנת לנבחרות קטנות... אה, רגע... אף אחד לא עוצר משרדים קטנים מלעשות קריאייטיב טוב ולזכות בקקטוס זהב שיכול לייצר גאוות יחידה שמרימה משרדים קטנים. מה לעשות שמשרד גדול כנראה יזכה בקקטוס כי יש לו יותר הגשות, אלה החיים. תעשייה של בכיינים
- 3.עלובים 31/07/2018 08:30הגב לתגובה זוש״מעדיפה להשקיע בלקוחות״ במקום לגשת לתחרות שמקדמת חשיבה קריאייטיבית ורעיונות פורצי דרך לאותם לקוחות בדיוק. במקום לתרץ, פשוט תגידו שגם השנה לא עשיתם עבודה מספיק טובה ללקוחות שלכם ו״לא השקעתם בהם״ מספיק ושבמקס׳ תזכו אולי באיזה קקטוס ארד עלוב אז החלטתם לתפוס טרמפ על הפרישה של מקאן.
- 2.רק לפי כמות הטוקבקים תבין את רמת העניין (ל"ת)שיר צדק 30/07/2018 19:07הגב לתגובה זו
- לא בדיוק 31/07/2018 08:59הגב לתגובה זומאז שאייס עברו לאתר החדש, כמות הטוקבקים ירדה ב-80%. משהו באתר הזה לא מזמין אינטראקציה. לדעתי מרגע שבעמודים החיצוניים לא רואים את הטוקבקים, גורם לאנשים פשוט לא להיכנס לעמודים, ואז גם לא להשאיר. או שהם חושבים שאין כלל, אז אפילו לא מגיעים לאזור של השארת תגובות.... אתר די פח
- 1.טקסס 30/07/2018 16:16הגב לתגובה זומדברים על הענף כולו שזוהרו דוהה והוא הולך ומתרסק. ואיפה האיגוד בכל הסיפור הזה? אלה שישבו בנחת במשרד שלהם, נשענו על הסכם מונופולי עם קאן (בדיוק כמו ההסכם של מכבי ת"א עם היורוליג) ומעולם לא נקפו אצבע לטובת הענף, רק נתנו לו להתדרדר תהומה בתהליכי שיפוט מעוררי תמיהה שנעשו לנגד עיניהם. הם יכולים לבוא בטענות רק לעצמם.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.