ארגון הדיגיטל האירופי: מדידה בקרוס מדיה - הכלי החשוב ביותר
דו"ח חדש של ארגון הדיגיטל האירופי ליוני 2018 שם דגש על הצורך של מפרסמים, משרדי פרסום ופאבלישרים-אתרים ליישר קו בין הטרנדים הבולטים ודרישות השוק למדדי ה-KPI (מדדי ביצוע מרכזיים) שעל פיהם הם מודדים את פעילות הפרסום. נכון לעכשיו, אומר הדו"ח, ישנו פער בין מה שהשחקנים בתעשיית הפרסום מבינים שצריך לעשות, לבין מה שקורה בפועל.
אחד המפתחות שמצוינים בדו"ח הוא היכולת למדוד, לנתח ולנטר פעילות חוצת מדיה ומכשירים, הן בצד הקונה - מפרסמים ומשרדי פרסום והן בצד המוכר - הפאבלישרים. בשני הצדדים מודעים לכך שמדידה נכונה של פעילות במדיה משולבת והבנה טובה יותר של הדרך בה הדיגיטל עובד לצד ערוצי תקשורת אחרים הם הכרחיים כדי להגדיל את ההשקעה של מותגים בדיגיטל.
ברמת המספרים, הדו"ח מצביע על כך שהפרסום הפרוגרמטי ממשיך בצמיחה החזקה שלו בשנים האחרונות וכעת כבר עומד על 8.1 מיליארד אירו באירופה. ב-5 השנים האחרונות, מצוין בדו"ח, שוק הדיגיטל באירופה הכפיל את עצמו ועומד כעת על 48 מיליארד אירו.
על בסיס ההנחה שמדידה נכונה מובילה ללמידה אפקטיבית של תחום הדיגיטל וקידומו, ארגון הדיגיטל האירופי ערך סקר מקיף שכולל פאבלישרים, מפרסמים וסוכנויות פרסום שבדק את סדרי העדיפויות של התעשייה בכל הנוגע לפרמטרים שמגדירים פרסום דיגיטלי כאיכותי, הן במונחי צפיות והן במונחי סביבת פרסום. כמו כן נשאלו הנסקרים על מידע שמוביל לטרגוט אפקטיבי ו-KPI לקביעת הצלחה בפרסום.
- הבעיה של תעשיית הרכב הגרמנית: מנהלים המבינים במכניקה, ולא בדיגיטל
- צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי תוצאות הסקר, קרוס מדיה - מדידה נכונה שמנטרת את המידע ממספר מכשירים - עומדת בראש סדר העדיפויות של סוכנויות הפרסום והמפרסמים. 91% מהסוכנויות ו-83% מהמפרסמים שענו לסקר דירגו את הנושא הזה כמפתח מרכזי להצלחה. במדרג אפשרויות המדידה, הנושא שדורג הכי גבוה על ידי המפרסמים, משרדי הפרסום והפאבלישרים היה הרצון למדוד צפיות ולא חשיפות, דהיינו הוכחה לכך שהגולשים באמת צפו לאורך זמן בתוכן ולא לשניות בודדות שנספרות כחשיפה.
למחקר המלא - לחצו כאן
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
