פרסום ראשון

מכרז לפ"מ לפעילות בחו"ל: TMF, זניט וגו צפויות להתמודד

פעילות המדיה של לפ"מ בחו"ל מוערכת על ידיה בכ-70 מיליון שקלים המיועדים לרכש מדיה מ-2 ענקיות האינטנרט: גוגל ופייסבוק. גם יוניברסל בחנה כניסה למכרז אך נכון לעכשיו נראה כי לא תתמודד
משה בנימין |

מכרז לפ"מ לפעילות המדיה בחו"ל שעומד על עשרות מיליוני שקלים מעניין את חברות המדיה הגדולות בשוק המקומי. לאייס נודע כי חברת המדיה TMFזניט וגו בוחנות כניסה למכרז. חברת המדיה של קבוצת מקאן - יוניברסל - בחנה אף היא כניסה למכרז אך בשלב זה נראה כי היא תבחר שלא להגיש הצעה.

פעילות המדיה של לפ"מ בחו"ל, שעומדת במרכז המכרז, מוערכת על ידיה בכ-70 מיליון שקלים המיועדים לרכש מדיה מ-2 ענקיות האינטנרט: גוגל ופייסבוק. בהתאם תנאי הסף להתמודדות במכרז דורשים ניסיון עבר בקמפיינים בחו"ל, בשפה זרה, בפייסבוק ובגוגל. תנאי נוסף אותו הבהירו בלפ"מ מראש נוגע לגובה עמלת המדיה המקסימלית אותה יוכלו המתמודדים לדרוש בהצעת המחיר - 6.5%.

בשוק מעריכים כי ההתמחרות התחרותית בין המתמודדים צפויה להוריד את עמלת המדיה עד לאזור ה-5%. בלפ"מ ציינו עוד מראש כי מתוך התמודדים במכרז ייבחרו 2 ספקים כך שהפעילות כולה לא תנוהל באופן בלעדי על ידי ספק יחיד. מנגד, אין המכרז התייחסות לאופן חלוקת נתח העבודה בין הזוכים.

מבין המתמודדים, GO (גו) נמצאת בעמדה שונה מול לפ"מ ושאר חברות המדיה, שכן היא נמנית על רשימת הספקים של לפמ בימים אלו כחלק ממערך נותני השירותים המטפלים בפעילות המדיה בחו"ל. לצד גו, עד לתוצאות שיתקבלו במכרז הנוכחי, מטפלות בלפמ 3 חברות נוספות: ספרוס (SEPROS), ווב וויז המתמחה בשוק הרוסי ומייפל - MAPLE TEAM.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.