אלדר גלעד
צילום: ציון פרנקו

זה לא נגמר בגלובס: מנהל הפיתוח העסקי אלדר גלעד עוזב

לאחר 8 שנים כמנהל הפיתוח העסקי והתוכן השיווקי, עוזב גלעד את גלובס - כשברקע תכנית הפרישה מרצון אליה נרשמו כ-70 עובדים. גלעד: "מבחינתי אני עוזב בזמן הנכון"
אלכסנדר כץ | (4)

אלדר גלעד, מנהל הפיתוח העסקי ותחום התוכן השיווקי של גלובס, הודיע אתמול (יום ג') על כוונתו לפרוש מתפקידו בתום 8 שנים בארגון. עזיבתו של גלעד מגיעה על רקע תכנית הפרישה מרצון בגלובס, במסגרתו עוזבים את העיתון כ-70 עובדים, כפי שפורסם לראשונה באייס.

 

גלעד (44), הצטרף לגלובס ב-2009 לאחר שהיה מנהל פיתוח עסקי באתר TheMarker. בגלובס הקים את מערך התוכן השיווקי והדיגיטלי באתר, יזם מהלכים שהשתלבו בפלטפורמות השונות של העיתון תוך בניית שיתופי פעולה שהובילו לצמיחה וגידול בהיקפי הפעילות העסקית שבאחריותו.

 

בין היתר היה גלעד אחראי על יוזמות ושיתופי פעולה בהם 'כלכלה על הבר', 'מולקולה', 'אג'נדה' ו'מומנטום', כמו גם פלטפורמות תוכן שהתמקדו בעולם הנדל"ן. בשנתיים האחרונות היה גם מנהל הפיתוח העסקי של העיתון ובמסגרת תפקידו זה המשיך פיתוח ויצר מקורות הכנסה נוספים לארגון.

 

פרישתו היא המשכה הישיר לסדרת עזיבות בכירים, בהם עורך אתר גלובס דורון אביגד, המשנה למנכ"ל מוטי בר זיו, סמנכ"ל הדיגיטל גדעון אוזן, הדוברת הדר חזן, ועוד בימי ההנהלה הקודמת – העורך הראשי חגי גולן (אותו החליפה לאחרונה נעמה סיקולר) והמנכ"ל איתן מדמון שעד כה הפונקציה שלו נותרה יתומה ועל פי הערכות תישאר כזו.

 

גלעד מסר כי "אני עוזב מקום עבודה ובעיקר אנשים נהדרים, במהלך שמונה השנים האחרונות 'גלובס' היווה עבורי בית שני. למרות שאני ממשיך הלאה ליעדים חדשים, אין לי ספק שאני משאיר אחרי צוות מקצועי ומסור שימשיך להצליח ולפעול ברוח בה פעלנו עד היום. מבחינתי אני עוזב בזמן הנכון ובהתרגשות גדולה לקראת הבאות. אני מאחל בהצלחה לבעלות המניות החדשות, למו"ל, ולכל אחד ואחת מעובדי גלובס".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ותודה על הפרסומות הקופצות שהבריחו אותי ורבים אחרים (ל"ת)
    לסגור ועכשיו 31/08/2017 09:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הלכו לגלובס עוד 3-4 מיליון ש"ח (ל"ת)
    חבל על גלובס 30/08/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
  • Hh 30/08/2017 17:46
    הגב לתגובה זו
    סתומים שם... הפסידו בגדול
  • 1.
    אחלה גבר בהצלחה (ל"ת)
    יורם 30/08/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.