מכבי תל אביב ליגת האלופות
צילום: צילום מסך: ערוץ הספורט
פרסום ראשון

אחרי מכירת זכויות השידור לצ'רלטון: מכרז בינ"ל לקבלת שירותי סטטיסטיקה וגרפיקה

מנהלת הליגות המקצועניות תבקש לקבל הצעות לשירותים שאמורים להגברת "חוויית הלקוח" של הצופה הישראלי. על הפרק: נתוני סטטיסטיקה לכל שחקן, שידור תכנים בלעדיים ודירוגים
אלכסנדר כץ |

מנהלת הליגות המקצועניות תצא בימים הקרובים במכרז בינ"ל לקבל שירותי סטטיסטיקה וגרפיקה - כך נודע לאייס. המהלך מגיע כחודש וחצי לאחר זכייתה של צ'רלטון בזכויות השידור של הכדורגל הישראלי, בסכום של כחצי מיליארד שקלים ל-4 עונות.

 

אחד מסעיפי המכרז עוסקים בדיוק בנושא הנראות של המידע הנלווה לשידור. על פי אותו סעיף, את המכרז לאותם שירותים מבצעת מנהלת הליגה. במסגרת זו, יקבל הזכיין שישדר את המשחקים, נתוני סטטיסטיקה וגרפיקה, אבל המנהלת מתכוונת לעשות שימוש מפורט יותר בחומרים האלה – במסגרת אתר שהיא בונה בימים אלו ויושק בעונה הבאה. 

על פי גורמים, נתוני הסטטיסטיקה שיוצגו לצופים בשידור על מסך הטלוויזיה, ובאמצעות הסקנד-סקרין (סמרטפונים וטאבלטים) יהיו מפורטות ברמת הקבוצה והשחקן, ויציגו למשל מהירות ממוצעת של שחקן, איפה הוא ממוקם על המגרש, מספר מסירות ועוד. אותם נתונים יופיעו באתר החדש של המנהלת שמוקם בימים אלו. בנוסף, יוצע לגולשים להשתתף בפנטזי-ליג שיכלול את סמלי הקבוצות המקוריות. בסופו של דבר, אומרים במנהלת, "המטרה לשפר את חוויית הצפייה של האוהד - ולמעשה לעשות מהפכה שלמה בתחום שידורי הספורט בישראל".  

 

בפרק הזמן של 24 שעות אחרי המשחקים, זכייני השידור יוכלו לשדר את תקצירי המשחקים, שלאחר מכן ישודרו גם באתר המנהלת. מאידך, בפרק זמן זה של אותו יום, המנהלת תעשה שימוש בתכנים בלעדיים ותציג אותם באתר שלה –כגון ניתוחים של אנליסטים על מהלכים ומשחקים, תכניות מגזין שתפקיד המנהלת במיוחד לאתר, שידורים של מצלמת מנהרה, מצלמת 360 מעלות, מצלמות המתמקדות בקהל, דירוגי טופ 5 וטופ 10, ארכיון סטטיסטיקה ו-וידאו, ועוד. גורמים במנהלת טוענים כי תכנים אלה יהיו היתרון הסגולי שלה על פני אתרי הספורט והחדשות הקיימים בשוק איתם המנהלת אינה מעוניינת להתחרות מבחינת תוכן טקסטואלי ועיתונאי.

 

כל המהלך הזה של מכרז נתוני הסטטיסטיקה והגרפיקה, הוא חלק מהתהליך של המנהלת להשביח את המוצר שנקרא הכדורגל הישראלי, שזוכה לביקורת קשה בשל איכותו, מחירי הכרטיסים, האלימות במגרשים ועוד. השידור עצמו אמור להשתבח מתחילת העונה הבאה, יותר משחקים יועברו בשידור ישיר, הרבה יותר תכנים נקבל בניו-מדיה, ועוד.

 

המוצר עצמו גם זכה להשבחה באמצעות שדרוג המתקנים בהם משחקות קבוצות הליגה. רק בשנים האחרונות שופצו בלומפילד וטדי, ונחנכו אצטדיונים חדישים בחיפה, פתח תקווה, נתניה, באר שבע ועכו, וזאת באמצעות תמיכות מהטוטו. בנוסף, ב-3 החודשים האחרונים פועלת ועדה בראשותו של רוג'ר מיצ'ל שמטרתה להציע דרכים נוספות לשיפור הכדורגל הישראלי. לצידו של מיצ'ל, שהיה מנכ"ל מנהלת הליגה הסקוטית וייעץ לקבוצת יובנטוס, חברים גם אלי אוחנה, משה סיני ובוני גינזבורג. הוועדה צפויה להציג עד סוף 2016 היבטים לשיפור המשחק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.