אושרי כהן. מאניה ג'ינס
צילום: יח"צ/ יוטיוב
פרסום ראשון

עומדים בתור: 8 משרדים מתחרים על תקציב הפרסום של רשת 'מאניה ג'ינס'

האם מדובר בשידור חוזר של המכרז על מכללת אפקה? החברה מתכוונת לנהל מכרז על מדיה וקריאייטיב בהפרדה, דבר נוסף שגורם לחלק מהמשרדים להסס לפני כניסה למכרז
משה בנימין | (19)

המכרז על תקציב הפרסום של המותג מאניה ג'ינס מתסמן כעוד מכרז שיגרום להרמת גבות וביקורת בקרב תעשיית הפרסום. לאייס נודע כי לא פחות מ-8 משרדים בסדרי גודל שונים צפויים להתמודד על תקציב הפרסום או נמצאים במגעים עם החברה - לא בשורה שתשמח אף אחד מהתמודדים.

בשבועות האחרונים החלו המגעים בין נציגי מאניה ג'ינס למשרדי הפרסום שהוזמנו להשתתף במכרז על תקציב הפרסום שצפוי לעמוד על כ-3 מיליון שקלים בפועל. עם זאת, לאייס נודע, כי החברה מבקשת לקיים מכרז עם הפרדה בין קריאייטיב למדיה, מה שלא מתקבל בשמחה בקרב המשרדים. הפרדה זו היא גם הסיבה לשונות הגבוהה בין המתמודדים, שכוללים את: זניט, מקאן וואלי, מנצ', אינומדיה, מדיו ומיקי תורג'מן שטיפל בתקציב בשנה החולפת. 2 משרדים נוספים שהיו בתמונה אך טרם החליטו אם להתמודד הם החוליגנס ולעומק התודעה.

מהשנים האחרונות זכור בעיקר המקרה של המכרז על תקציב הפרסום של מכללת אפקה אליו ניגשו לא פחות מ-23 משרדים בסדרי גודל שונים. המכרז שהתנהל באופן פומבי ואפשר כניסה לפי תנאי סף גמישים הוביל 23 משרדים מתחום הדיגיטל והאופליין לפתחה של אפקה ובנוסף גם העיר את זעמם על המכללה, כמו גם ביקורת מצד איגוד הפרסום.

המקרה הנוכחי של מאניה ג'ינס מזכיר במידת מה את הקלות שבה חברות מאפשרים לכל דורש להתמודד במכרז, ללא יד מכוונת כלשהי, או פנייה נקודתית למספר מצומצם של משרדים. עם זאת, להבדיל מאפקה, כאן נראה שמדובר בנסיון מועט במכרזים מקצועיים בתחום הפרסום, מצד הנוגעים בדבר במאניה ג'ינס - הבעלים ומנהלי השיווק.

כאמור בשנה החולפת טיפל בתקציב הפרסום של מותג האופנה מיקי תורג'מן, בעל משרד פרסום עצמאי ולשעבר ביהושע TBWA וגלר נסיס - ליאו ברנט. הפרזנטור של הרשת שכיכב בסרטון הפרסומת המרכזי כמו גם בכל פרסומי החברה הוא השחקן אושרי כהן. תקציב הדיגיטל של החברה מנוהל על ידי חברת Modern Talking בבעלותו של אבירן מניר.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    כל כך הרבה דפרסיה... (ל"ת)
    אלי. פרסומאי 27/11/2015 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    שיווק ושות׳ 26/11/2015 13:00
    הגב לתגובה זו
    הייתי שם בפגישה על מכירה מדובר באישה שלא יודעת לעשות כלום אבל כלום ברמה של כלום מכלום
  • מסכים 26/11/2015 17:12
    הגב לתגובה זו
    מסכים
  • 13.
    נדב 26/11/2015 08:20
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד עם מנהלת השיווק של מאניה ואתה טועה בגדול אדון ״לא מזוהה״ מדובר במנהלת שיווק מקצועית לחלוטין שיודעת בדיוק מה נכון למותג ( ואני מכיר כמעט את כל מנהלות השיווק של ענף האופנה ) .
  • 12.
    גידי 26/11/2015 00:19
    הגב לתגובה זו
    כל משרד שישתתף במכרז מהסוג הזה ללקוח כל כך עלוב ופאתטי צריך לעבור שיימינג כזה שאף אחד לא ירצה לעבוד בו, אף לקוח לא ירצה להתקרב אליהם (תתפלאו רוב הלקוחות דווקא רוצים משרד פרסום שלא משפיל את עצמו), המדיה תעלה מחירים ללקוחות שלו, בעלי הבית שלו יעלו לו את שכר הדירה והוא יורחקו לצמיתות מאיגוד הפרסום, מדירוג יפעת ומרשימת הזכורות והאהובות של גלובס.
  • לא שיימינג. מגבית.... (ל"ת)
    לא משתתף 27/11/2015 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    וילי הדולפין 25/11/2015 22:58
    הגב לתגובה זו
    איש מאד מוכשר בדיגיטל. תמשיך לצמוח ולעשות דברים מגניבים.
  • 10.
    אם משהו טוב בדיגיטל 25/11/2015 22:52
    הגב לתגובה זו
    יעשו חכם מאוד אם יתנו ל-Modern Talking לעשות הכל תחת קורת גגם. חבר'ה מדהימים, כיפיים ומרעננים. תנו בראש!
  • 9.
    מיכל 25/11/2015 22:43
    הגב לתגובה זו
    מודרן טוקינג עשו להם עבודה מצויינת!!
  • 8.
    מיכל 25/11/2015 22:35
    הגב לתגובה זו
    מודרן טוקינג עשו להם עבודה מצויינת!!
  • 7.
    אין צורך להחליף כלום כי עשט פה עבודה יפה ונכונה בהכל (ל"ת)
    מפה 25/11/2015 22:35
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הם יודעים שקונים שם מדיה כמו שקונים ירקות? (ל"ת)
    מדיונדו 25/11/2015 22:05
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אבו זקן 25/11/2015 21:24
    הגב לתגובה זו
    רק שהליגה הזאת נסגרה כבר מזמן. מלבד כיבוד מפנק בפרזנטציה (מי אמר שייק ספירולינה) ואיזה קרדיט גדול בצד שפעם אמר עליך איזה משהו- אין באמת סיבה לעשות את הסיבוב המיותר הזה. בהצלחה לכולם. ציפרלקס חופשי
  • 4.
    לא נסחפו 25/11/2015 19:52
    הגב לתגובה זו
    כל מי שניגש לכזה גועל נפש הוא נחות ואפס
  • 3.
    יונתן בראונר 25/11/2015 19:10
    הגב לתגובה זו
    מיקי הוא אחד הארטים המוכשרים בענף!!בייחוד באופנה ואסטטיקה. וזה מתוך ניסיון של אחד שעבד איתו... לא מבין בשביל מה מאניה עושים מכרז?
  • איזה יונתן בראונר? מבריקמן? (ל"ת)
    גיא 26/11/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הרשת שמפילה זכיינים ברשת.. (ל"ת)
    לילך 25/11/2015 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משם 25/11/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    מדובר בבחורה הכי טיפשה בענף
  • אתה מתכוון אוברסטייטמנט (ל"ת)
    ליאור 25/11/2015 20:17
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.