דניאל אוחיון
צילום: יח"צ
טור

ח"כ חדש - תזכור: כל אירוע הוא פתח למשבר תקשורתי, סטטוס מביך - אסון

אל תחנו בחניית נכים, בדקו כל סטטוס לפני שמעלים, וקחו יועץ תקשורת מנוסה. דניאל אוחיון עם טיפים לח"כים החדשים. ואת הפופוליזם הניחו בצד
דניאל אוחיון | (3)

לא פחות מ-39 חברי כנסת חדשים, יחד עם 81 ותיקים, יושבעו היום (יום ג') בשעה 16:00. החדשים והוותיקים יקבעו במידה כמו או אחרת את עתידה של ישראל ב-4 השנים הקרובות, או עד פיזור הכנסת, המוקדם מבניהם. גודל האחריות המגיעה יחד עם התואר, מחייבת את הח"כ החדש להתנהג בצורה שונה בה היה רגיל עד ליום היבחרו, וזאת בשל החשיפה התקשורתית הרבה לה זוכים המחוקקים.

מניסיון העבר, התנהלות לא נכונה בפן התקשורתי, עלולה אף להרוס את התדמית החיובית של הנבחרים עליה עמלו שנים. רגע לפני שזה קורה, מספר עצות היכולות להועיל ולו במעט לחברי הכנסת החדשים בצעדיהם הראשונים בתפקיד. 1. תדמית: מי אני ומה אני מקדם? רגע לפני הצלילה לתהליך העבודה הפרלמנטרית, וכחלק מתהליך התכנון, חשוב להגדיר מה תרצה לקדם כמחוקק. בכדי לחדור את הפילטר התקשורתי, עליך להשמיע קול ייחודי המבטא מקצועיות והבנה לצד מסר ברור וקליט. לשם כך, כדאי לבחור תחום התמחות בנושא מסוים וללמוד אותו היטב על רבדיו השונים. ככל שתתמקצע בנושא זה, כך תדע להתמקד פרלמנטרית ותקשורתית ולפעול בהתאם. ברגע שתזוהה עם תחום מסוים, כתבים ידעו להגיע אליך ישירות כל אימת שיעסקו בתחום מומחיותך.  נגזרת תדמיתית נוספת היא ההתנהגות במרחב הציבורי. החל מרגע בחירתך הפכת לאיש ציבור, לטוב ולרע. כל אירוע, ואני מדגיש, כל אירוע - כגון חנייה באדום לבן, בילוי במקומות מפוקפקים או סטטוס מביך בפייסבוק, הוא פתח למשבר תקשורתי. בעידן של היום, מספיקה תמונה אחת, צילום מסך או סרטון של 30 שניות בכדי לייצר כותרת ויראלית צהובה  הנשמרת לעד בארכיונים ומחכה לשעת כושר בכדי להופיע בשנית.   2. תקשורת? לא בכל מחיר! רשמו זאת טוב על לוח לבכם: תקשורת היא לא מטרה, אלא אמצעי להשגת יעדים פרלמנטריים. הצהרות על כוונות לא תקדם חקיקה אם לא תגישו אותה בפועל. הגשת הצעת חוק? תקשור יתר עלול להקים עליך מתנגדים. מה עושים? חושבים. לפני כל מהלך תקשורתי צריך לעמוד על התכלית: האם הראיון יקדם את המטרה? האם ירחיק אותה? האם קיימים "מוקשים" שאסור לעלות עליהם וכיצד מדלגים מעליהם?  3. פופוליזם: רבות דובר על הציניות והרדידות של הפוליטיקה והפוליטיקאים. אחד הטריקים השחוקים להשגת כותרות, הוא הצהרה על הגשת הצעת חוק מופרכת ולא ישימה בסמוך לאירוע כלשהו. כך לדוגמא כותרות על הצעות חוק להחמרת הענישה נגד תוקפי חסרי ישע, יצוצו שניות ספורות לאחר חשיפת פרשה מזעזעת של תקיפת חסרי ישע. בפועל, אם נשווה בין כמות הכותרות לחקיקה בפועל, נראה כי רוב הצעות החוק נשארו ברמת הכותרת. טוב? לא בהכרח. כך אמנם משיגים חשיפה תקשורתית, אך בסופו של דבר, צ'קים ללא כיסוי עלולים לחזור אליך כבומרנג. ח"כ רציני יימנע מהצהרות שאינן ברות יישום.  4. מתחילים לשחק? הכר את השחקנים ואת כללי המשחק: כתבי הכנסת הם הקובעים את גורלך התקשורתי, לשבט או לחסד. עם הכניסה לתפקיד, מומלץ לקיים עמם שיחות היכרות על קפה ולהציג בפניהם את תחומי העניין הפרלמנטריים. קשר עם עיתונאים הוא חשוב ביותר, אך כפי שציינתי בהקדם - הוא לא המטרה, אלא האמצעי.  זוהי רק ההתחלה. נקודות אלו ועוד רבות אחרות, יכולות לסייע להתנהלות נכונה בתחילת הדרך ולבניית התדמית הרצויה. ישנה חשיבות רבה להצבת יועץ תקשורת מנוסה כחלק מהצוות הפרלמנטרי, כדי שיוכל לסייע בבניית התוכנית האסטרטגית והתדמית, בהכנת המסרים הנכונים ובדברור נכון של התהליכים הפרלמנטריים לשם השגת המטרות הנדרשות.   דניאל אוחיון הוא יועץ תקשורת פוליטי  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קובי 31/03/2015 13:46
    הגב לתגובה זו
    אבל בקטע טוב. אחלה טור
  • 2.
    יאיר 31/03/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    אורן חזן מחפש..
  • 1.
    יוסי באלאנגא 31/03/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    כתיבה טובה דניאל, העלת נקודות חשובות שלא תמיד שמים עליהן את הדעת.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.