המרתון ירושלמי, והדברור? "הצטערתי לראות שחברת היח"צ היא תל אביבית"
מרתון ירושלים שיתקיים ביום שישי הבא, הוא אחד מאירועי הספורט המרכזיים של הבירה, ומזוהה עמה יותר, בעיקר על רקע התחרות העזה עם מרתון גדול אחר - זה התל אביבי. אז מסתבר כי האירוע הזה מצליח לעורר את זעמו של אחד הפוליטיקאים בעיר.
את יחסי הציבור של המרתון עושה משרד היח"צ בן חורין אלכסנדרוביץ', מה שעורר את מחאתו של חבר המועצה חנן רובין (התעוררות), המחזיק בתיק הצעירים, המשפחות והסטודנטים בעירייה. "הצטערתי מאד לראות כי חברת יחסי הציבור שנשכרה לטובת המרתון הינה חברה היושבת בתל אביב", כתב רובין לראש העירייה ניר ברקת, ושהגיע לידי אייס.
"אירוע המרתון בירושלים היא אירוע שיא לעיר בשנים האחרונות, לא בכדי מפורסם המרתון ברחבי העולם ככזה שרץ בין אתרי היסטוריה לאתרי מורשת, בין ישן לחדש, בין קודש לחול, בין שמים לארץ. הייחודיות של האירוע, הקסם שלו - נובע מהיותו אירוע 'ירושלמי' במהותו", כתב רובין, "על אף שאני מכיר ומוקיר את 'בן חורין-אלכסנדרוביץ' כמשרד יחסי ציבור מקצועי מהשורה הראשונה, אני סבור כי מן הראוי היה לתת את משימת יחסי הציבור והשיווק של המרתון, לחברה היושבת בירושלים, המכירה את ה-DNA הירושלמי ואשר חיה אותו ביום-יום".
לדבריו, "מאחר וישנם מספר משרדי תקשורת, שיווק ויחסי ציבור ירושלמים מעולים, אני בטוח כי הדבר לא היה בא בחשבון על המקצועיות שהיא קריטריון מפתח בבחירת המשרד הנכון".
על כך אמר גורם בעירייה כי "הפוסל במומו פוסל, ראוי כי 'התעוררות' יתנו דוגמא אישית ולא יעסיקו יועץ משפטי שאינו מתגורר בירושלים, שכן בירושלים גרים אלפי עורכי דין מקצועיים וראויים המכירים את ה-DNA של העיר היטב".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי היא "גאה בכך שהיא מעסיקה חברות ירושלמיות בכל תחומי הפעילות העירונית. גם בתחום יחסי הציבור, מרבית המשרדים המועסקים על ידי העירייה במשך השנה הם ירושלמים. מרתון ירושלים הבינ"ל הוא אירוע עצום מימדים המסוקר על ידי מאות כלי תקשורת בעיר, בארץ ובעולם. לצורך כך הוקם מערך יחסי ציבור מקצועי נרחב בהובלת דוברות העירייה אותו מלווים - משרד ירושלמי (דן שושני יחסי ציבור), משרד בן חורין אלכסנדרוביץ, וכן משרד יחסי ציבור בינ"ל באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים. מרתון ירושלים הוא המרתון הבינ"ל המוביל בארץ עם 25 אלף רצים מ-54 מדינות, המרתון זוכה לפרסומים רבים בכל רחבי העולם ובכלי התקשורת המובילים ומהווה הזדמנות יוצאת דופן לשיווק, מיתוג והסברה של מדינת ישראל וירושלים בהקשרים ספורטיביים וחיוביים".
- 1.גיא 15/03/2014 21:03הגב לתגובה זובושה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
