המרתון ירושלמי, והדברור? "הצטערתי לראות שחברת היח"צ היא תל אביבית"
מרתון ירושלים שיתקיים ביום שישי הבא, הוא אחד מאירועי הספורט המרכזיים של הבירה, ומזוהה עמה יותר, בעיקר על רקע התחרות העזה עם מרתון גדול אחר - זה התל אביבי. אז מסתבר כי האירוע הזה מצליח לעורר את זעמו של אחד הפוליטיקאים בעיר.
את יחסי הציבור של המרתון עושה משרד היח"צ בן חורין אלכסנדרוביץ', מה שעורר את מחאתו של חבר המועצה חנן רובין (התעוררות), המחזיק בתיק הצעירים, המשפחות והסטודנטים בעירייה. "הצטערתי מאד לראות כי חברת יחסי הציבור שנשכרה לטובת המרתון הינה חברה היושבת בתל אביב", כתב רובין לראש העירייה ניר ברקת, ושהגיע לידי אייס.
"אירוע המרתון בירושלים היא אירוע שיא לעיר בשנים האחרונות, לא בכדי מפורסם המרתון ברחבי העולם ככזה שרץ בין אתרי היסטוריה לאתרי מורשת, בין ישן לחדש, בין קודש לחול, בין שמים לארץ. הייחודיות של האירוע, הקסם שלו - נובע מהיותו אירוע 'ירושלמי' במהותו", כתב רובין, "על אף שאני מכיר ומוקיר את 'בן חורין-אלכסנדרוביץ' כמשרד יחסי ציבור מקצועי מהשורה הראשונה, אני סבור כי מן הראוי היה לתת את משימת יחסי הציבור והשיווק של המרתון, לחברה היושבת בירושלים, המכירה את ה-DNA הירושלמי ואשר חיה אותו ביום-יום".
לדבריו, "מאחר וישנם מספר משרדי תקשורת, שיווק ויחסי ציבור ירושלמים מעולים, אני בטוח כי הדבר לא היה בא בחשבון על המקצועיות שהיא קריטריון מפתח בבחירת המשרד הנכון".
על כך אמר גורם בעירייה כי "הפוסל במומו פוסל, ראוי כי 'התעוררות' יתנו דוגמא אישית ולא יעסיקו יועץ משפטי שאינו מתגורר בירושלים, שכן בירושלים גרים אלפי עורכי דין מקצועיים וראויים המכירים את ה-DNA של העיר היטב".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי היא "גאה בכך שהיא מעסיקה חברות ירושלמיות בכל תחומי הפעילות העירונית. גם בתחום יחסי הציבור, מרבית המשרדים המועסקים על ידי העירייה במשך השנה הם ירושלמים. מרתון ירושלים הבינ"ל הוא אירוע עצום מימדים המסוקר על ידי מאות כלי תקשורת בעיר, בארץ ובעולם. לצורך כך הוקם מערך יחסי ציבור מקצועי נרחב בהובלת דוברות העירייה אותו מלווים - משרד ירושלמי (דן שושני יחסי ציבור), משרד בן חורין אלכסנדרוביץ, וכן משרד יחסי ציבור בינ"ל באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים. מרתון ירושלים הוא המרתון הבינ"ל המוביל בארץ עם 25 אלף רצים מ-54 מדינות, המרתון זוכה לפרסומים רבים בכל רחבי העולם ובכלי התקשורת המובילים ומהווה הזדמנות יוצאת דופן לשיווק, מיתוג והסברה של מדינת ישראל וירושלים בהקשרים ספורטיביים וחיוביים".
- 1.גיא 15/03/2014 21:03הגב לתגובה זובושה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
