רובוט של דווסאן
צילום: אתר החברה

הנפקת השנה בקוריאה: חברה שפיתחה רובוט שמטגן עוף ומכין קפה

אם לא יהיו שיניים של הרגע האחרון חברת הרובוטים הדרום קוריאנית, דווסאן צפויה לרשום את מניותיה למסחר בבורסה המקומית, במה שצפוי להפוך להנפקה הגדולה ביותר השנה במדינה, שהפכה בשנים האחרונות למעצמה של רובוטים שיתופיים
איתן גרסטנפלד | (2)

חברת הרובוטים דווסאן (Doosan Robotics) צפויה לרשום את מניותיה למסחר בבורסה בקוריאה הדרומית, במה שצפוי להפוך להנפקה הגדולה ביותר השנה במדינה, אשר משקיעה מאמצים גדולים בפיתוח סקטור ייצור ופיתוח הרובוטים.

במידה ולא יהיו שינויים של הרגע האחרון החברה הדרום קוריאנית, צפויה לגייס 421 מיליארד וון (310 מיליון דולר), בהנפקה הראשונית (IPO) הגדולה ביותר במדינה השנה. דווסאן, הפועלת מהעיר סוואן, היא היצרנית הגדולה במדינה של מה שמכונה רובוטים שיתופיים, הפועליים לצד עבודת בני אדם במשימות שונות החל מהכנת קפה וטיגון עוף וכלה בהגשת בירה וטיפול במזוודות בשדה תעופה. זאת בניגוד לרובוטים המשמשים כיום במסגרות תעשייתיות למשימות חוזרות ונשנות.

כספי הגיוס צפויים לסייע לחברה להמשיך את הרכישות שלה ולתמוך בהתרחבות מעבר לגבולות המדינה. בניגוד לחברות רובוטים אחרות אשר מייצרות רובוטים דמויי אדם, האסטרטגיה של דווסאן היא לסייע לעובדים ומפעלים לעבוד יחד עם הרובוטים, באמצעות זרועות רובוטיות. כיום, מייצר החברה החברה 13 סוגים שונים של זרועות רובוטיות עם אפשרויות מטען וטווח שונים. 

 

החברה גם עושה שימוש בבינה מלאכותית, במטרה להפוך את הרובוטים שלה לשימושיים יותר. באוגוסט האחרון חתמה דווסאן על הסכם עם ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט (Microsoft Corp), במטרה להשתמש בשירות Azure OpenAI עבור מערכת בקרת רובוטים מבוססת GPT. על פי החברה, השילוב בין היטכנולוגיות יאפשר למשתמש לומר פקודה קולית פשוטה, כמו לדוגמה להכין מנה מסויימת, והרובוט יוכל להבין את רצף המשימות שנדרש ממנו כדי להשלים ארוחה.

השקעה משמעותית ברובוטים

שוק הרובוטים השיתופיים העולמי, שמוערך השנה ב-1.2 מיליארד דולר, צפוי להגיע ל-6.8 מיליארד דולר עד 2029, על פי דו"ח יולי של Markets and Markets. מעמדה של קוריאה הדרומית כמעצמה עולמית בטכנולוגיה והנדסה עשוי לתת לה יתרון בתעשיית הרובוטים השיתופית, תת-מגזר מתפתח של שוק האוטומציה התעשייתית. 

השנה הפכה רובוטיקה לאחד המגזרים החמים ביותר בקוריאה, כאשר הממשלה והחברות המקומיות הגדולות הגבירו את ההשקעות. מלבד הממשלה את התהליך מובילות חברות ענק כמו LG, סמסונג ויונדאי, המשקיעות מאמצים אדירים, לשלב בין טכנולוגיית רובוטיקה לבין תחומי פעילותן. בשנים האחרונות שוק הרובוטים ממוקדי השירות, מתרחב ומתגוון לתחומים שונים כמו בישול, הגשה, משלוחים, בריאות, אבטחה, אדריכלות, חקלאות ואפילו הגנה לאומית.

קיראו עוד ב"BizTech"

כך למשל, LG וסמסונג פיתחו רובוטים שונים לעריכת שולחן, משלוח/הגשה וניקוי של מזון. כמו כן, בשנה החולפת חשף הסטארט-אפ הקוריאני Storant את רובוט הבריסטה שלו לבתי קפה בלתי מאוישים, לצד רובוט אוטונומי שמנקה שולחנות וכיסאות במסעדות. במחנות הצבא הקוריאני, רובוטים מסייעים לטבחי הקנטינה בהכנת ארוחות יומיומיות ליותר מ-3,000 חיילים. רובוטים גם מסייעים לקשישים עם אלצהיימר ולילדים עם הפרעות קשב וריכוז באימונים חינוכיים וקוגניטיביים לחיזוק התפקוד שלהם. בתי חולים אוניברסיטאיים בקוריאה מצוידים ברובוטים ניתוחיים, במיוחד לנוירוכירורגיה וניתוחי מוח.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בישראל היה רובוט ששימש כר"מ חליפי: לפידיוט (ל"ת)
    גנץ 05/10/2023 14:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בכדי להשלים אותם,פיתחתי רובוט שאוכל עוף,ושותה קפה.. (ל"ת)
    מרקוס 05/10/2023 13:27
    הגב לתגובה זו
זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צזיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צ
ראיון

אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"

אחרי ההודעה על שיתוף פעולה טכנולוגי בין פורטליקס הישראלית לענקית השבבים אנבידיה, שוחחנו עם זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, לשיחה על מהפכת ה-Physical AI, ועל ההגה שעובר לידיים של הבינה מלאכותית - וגם: מי הולכת להיות החברה הראשונה שתפעיל רכבים אוטונומיים בישראל?
רן קידר |

חברת פורטליקס (Foretellix) הישראלית, אחת החברות המובילות בעולם בתחום האימות והבדיקות של מערכות נהיגה אוטונומיות, הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה, שבמסגרתו תשולב טכנולוגיית של פורטליקס בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית של אנבידיה NVIDIA Corp. , NVIDIA DRIVE AV. 

השילוב יאפשר למפתחים ברחבי העולם להשתמש בשיטות מתקדמות לאימון, בדיקה ואימות של תוכנות נהיגה אוטונומית, תוך שיפור רמות הבטיחות והאמינות של הרכב האוטונומי העתידי. שוחחנו עם מייסד שותף של החברה, שמשמש גם כמנכ"ל, זיו בנימיני, כדי להבין את התחום ואת משמעות ההסכם. 

ספר לנו על Physical AI

המונח Physical AI מתאר את האינטראקציה בין הבינה המלאכותית לעולם הפיזי, ומתוך כל מגוון היישומים האפשריים, הרכב האוטונומי הוא החשוב ביותר כרגע והקרוב ביותר לשלב הייצור ולהטמעה בעולם האמיתי. 

בהקשרי ה-AI, אנחנו מכירים את האיכויות המדהימות של צ'טבוטים למיניהם, ואנחנו יודעים שבנוסף ליכולות ישנם גם טעויות שקורות בשגרה. בהקשרי רכבים אוטונומיים, מחיר השגיאות עלול להוביל לאובדן חיי אדם ולכן יש צורך במערכות בקרה מתקדמות. אנחנו בפורטליקס, נמצאים בלב המהפיכה הזו, היות ואנחנו מספקים כלי תוכנה שעוזרים לפיתוח ולבדיקות של תפקוד ה-PhysicalAI, ובייחוד בהקשרי רכבים אוטונומיים. חשוב לציין שהמערכת שלנו יכולה להתרחב גם ליישומים אחרים, בבוא היום. 

תוכל להרחיב על המוצר שלכם? 

התוכנה שלנו עוסקת באימון הנהיגה האוטונומית ובהגדרות ובבדיקות של מרחב הנהיגה, שכולל אינספור תרחישים שהרכבים האוטונומים צריכים להיערך אליהם.