ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

דרמה לילית: מניית פריגו התרסקה כמעט 11% במסחר המאוחר - הנה הפרטים

אין רגע דל בבורסה בת"א שצפויה להרגיש מחר בבוקר את גלי ההדף, עם צפי ל'פתיחה אנגלית'
 |  26
מרכזת עניין
Share
חברת התרופות פריגו שנסחרת גם בבורסה בת"א הודיעה הלילה כי היא מוכרת את התמלוגים על תרופת הטיסברי (תרופה לטיפול בטרשת נפוצה) ל-Royalty Pharma תמורת 2.85 מיליארד דולר. לפי העסקה, פריגו תקבל 2.2 מיליארד דולר במזומן במועד הקלוזינג ועוד 650 מיליון דולר (בשנים 2018 ו-2020) בהתאם לעמידה באבני דרך. מועד הקולזינג צפוי לעוד 30 ימי עסקים. מדובר במהלך צפוי יחסית, אבל ייתכן שהמחיר מעט מאכזב (אחד האנליסטים בוול סטריט העריך את שווי התמלוגים על הטיסברי ב-3.75 מיליארד דולר).


בתוך כך, החברה הנמיכה באופן משמעותי את התחזיות ל-2017 וביצעה מחיקת ענק של 5.4 מיליארד דולר. פריגו צופה כעת רווח למניה בטווח שבין 6.3 ל-6.65 דולר השנה, ובשורה העליונה צופה מכירות בטווח של 5-5.2 מיליארד דולר (כולל תרומת הטיסברי). צפי השוק היה לרווח של 7.1 דולר למניה על הכנסות של 5.44 מיליארד דולר. כאמור, פספוס משמעותי מאוד.

ואם זה לא מספיק כחדשות שליליות עבור המשקיעים, אז החברה הודיעה גם שסמנכ"לית הכספים הוותיקה של פריגו, ג'ודי בראון, עוזבת באופן מיידי. במקומה מונה רון וינקוביסקי כסמנכ"ל כספים זמני. החברה מחפשת כעת סמנכ"ל כספים קבועה.המניה התרסקה 10.7% במסחר המאוחר. עם משקל של 9.35%, פריגו היא המניה בעלת המשקל הגדול ביותר במעו"ף. בהתאם למשקלה, תיגרע מחר פריגו כ-1% מהמדד המוביל. כמובן שנפילה שכזו תייצר עיכוב בפתיחת המסחר ('פתיחה אנגלית').
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

26 תגובות ב-19 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
19 האופטימי 28/02/2017 10:17 לעג לרש
לעג לרש
שום רש ושום בש 28/02/2017 10:33 האופטימי הראלי
דברים שצריכים להעשות אכן נעשים. וזאת רק ההתחלה.
18 מומו 28/02/2017 09:47 איזה פתיחה אנגלית- בקושי דיגדג
סוחרי המעוף המתמרנים,שוב קובעים את הרמות כרצונם. בורסה מתומרנת הייטב.
כל יום דיגדוג כזה 28/02/2017 10:05 והלך עלינו
הבעיה שכל יום יבוא דיגדוג גדול ויגמור עלינו בצ'יק
17 מיכאל 28/02/2017 09:19 אורמת
קרן פימי מממשת. ואני ממשיך לקנות . מניה עד הפנסיה. אנרגיה ירוקה סקטור חזק.
16 אינדיאני 28/02/2017 09:08 מניה אחת משנה את כל המשחק-ההבדל בין ת"א לניו-יורק (ל"ת)
15 אינדיאני 28/02/2017 09:07 אחריי שהבחנתי שהבורסה רוצה למעלה, היום יירד 1.5% לצערי (ל"ת)
14 מניה אחת מפילה אותה 28/02/2017 09:03 מדינה של 9 מיליון נפש שמתנהגת כמו פרובינציה קטנה (ל"ת)
על זין שלי 28/02/2017 10:06 מניה אחת שנופלת
מה הקשר ביני או המדינה למניה רקובה שיפול הכל מצידי. אני יוצא לים להתפנן
13 אלכס 28/02/2017 08:41 איך יתכן שמניה מסריחה אחת או שתיים גומרות מדד שלם???
בגלל טבע ופריגו מעוף בתחת.
12 יצחק שומר 28/02/2017 08:09 סתם פאניקה. פריגו בדרך הנכונה
חבל שאין טיפה יותר עומק בכותרות ובכתבות. בעלי המניות החדשים מוציאים את פריגו לדרך טובה. צמצום יתרות החוב ועמידה בקריטריונים הדרושים. סגירת פעילויות מפסידות, צמצום כח אדם. ופיטורים של אלו שהתנגדו למכירה למיילן בפי 2 שווי מהיום. למה שהמנייה תרד ? כי יש מי שמנצל את הציבור שמחזיק במניה. אתם באמת חושבים שבעלי המניות החדשים רוצים שהחברה תיפול?? אני הולך לקנות היום בבוקר !
אל תאמין 28/02/2017 10:35 בשטויות שלך (ל"ת)
אינדיאני 28/02/2017 09:19 ואתה שואל למה המנייה תרד? (ל"ת)
אינדיאני 28/02/2017 09:18 היא יורדת 15% במסחר המאוחר באמריקה (ל"ת)
11 שחר 28/02/2017 07:26 כמה אתר שחקן מעוף הזהיר אתם לא מקשיבים
אמר מינוס 25 אחוז השנה החום היא כבר סוגרת חצי מהדרך אומר גם על טבע כנל זהירותתתת
10 אינדיאני 28/02/2017 07:19 פריגו הרסה את כל המומנטום החיובי-היום פוטים יעלו 500% (ל"ת)
9 אינדיאני 28/02/2017 07:18 הפתיעו את כולם, כי המעוף היה בדרך ל1450, יירד היום 1.5% (ל"ת)
8 אינדיאני 28/02/2017 07:17 לצערי הבוקר המדד ייסחר ואופציות המעוף סביב 1415 (ל"ת)
7 מנניות דואליות 28/02/2017 07:00 צרה צרורה לבורסה. בנוסף למס וחובת הגשת דוח מחזור (ל"ת)
6 איפה רפורמת המדדים?? 28/02/2017 01:17 אחרי שבלענו את ההתרסקות של טבע - נבלע גם את פריגו (ל"ת)
5 יעקב 28/02/2017 00:28 סוחרי השוק יאזנו בקנית מניות בנקים (ל"ת)
יעקב 28/02/2017 10:19 למה רק 5 פעמים? (ל"ת)
4 יעקב 28/02/2017 00:28 סוחרי השוק יאזנו בקנית מניות בנקים (ל"ת)
3 יעקב 28/02/2017 00:28 סוחרי השוק יאזנו בקנית מניות בנקים (ל"ת)
2 יעקב 28/02/2017 00:28 סוחרי השוק יאזנו בקנית מניות בנקים (ל"ת)
1 יעקב 28/02/2017 00:28 סוחרי השוק יאזנו בקנית מניות בנקים (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש