דרמה ענקית: שר האוצר היווני הודיע כי הוא מתפטר - ושימו לב להסבר שלו

דווקא למרות הניצחון הסוחף במשאל העם, יאניס ורופאקיס, מתפטר - והבורסה מגיבות
יאניס ווארופקיס, צילום: Getty images Israel
תחת הכותרת "לא עוד שר", כותב הבוקר שר האוצר היווני יאניס ורופאקיס בבלוג שלו את הודעת ההתפטרות מתפקידו. וכך הוא מסביר את המהלך הדרמטי: "מייד לאחר תוצאות משאל העם, נודע לי כי חלק מחברי ה'יורוגרופ' היו מעדיפים שאני איעדר מפגישות המו"מ, ושראש הממשלה אלכסיס ציפראס שקל את העניין כמהלך שעשוי לעזור לו בהגעה להסכם. לכן אני מודיע על התפטרותי היום". ורופאקיס הוסיף - "אני גאה שהנושים מתעבים אותי".
ורופאקיס היה זה שהוביל את הקו הנוקשה יותר מול הנושים האירופים, ונראה כי בסיטואציה הנוכחית כאשר יוון עומדת על סף תהום - נראה שורופאקיס העריך שממשלת יוון תידרש לפשרות בכדי להצליח להגיע להסכמות ולהימנע מקריסה כלכלית - לכן הוא מפנה את מקומו. אגב, הערכות הן המחליפו של ורופאקיס יהיה ג'ורג' סטאט'קיס (george stathakis) שכעת משמש כשר התיירות, התחברוה וההובלה הימית - בקיצור תתחלו לשבור את השיניים. 
והבורסות מגיבות: העובדה שורופאקיס מנפה את מקומה הינה צעד משמעותי לעבר הגעה להסכם עם האירופים, שכן כשר אוצר ורופאקיס היה הסמן השמאלי בממשלתו של ציפראס ולא במקרה ב'יורוגרופ' ביקשו שיפסיק לקחת חלק בשיחות המו"מ. עם זאת, אחת הבדיחות ברשת הבוקר אומר כך - "התפטרותו של ורופאקיס הופכת את הסיכוי להגיע להסכם מלא סביר בצורה קיצונית לפשוט מאוד לא סביר. בכל זאת שינוי לטובה וה DAX 30 +0.38% DAX 30 12,432.85 +0.38% DAX 30 סגירה:12,385.6 פתיחה:12,403.63 גבוה:12,442.47 נמוך:12,402.87 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: פתח בירידה של 1.2% בלבד, באופן יחסי תגובה מתונה. המעו"ף בכלל עולה 0.25%. 
המהלך של ורופאקיס מגיע לאחר אתמול נרשם ניצחון סוחף למחנה ה"לא" במשאל העם. העם היווני אמר אתמול את קולו בצורה חד משמעית, כאשר מעל 61% מהאזרחים סרבו להצעה האירופית לקיצוצים נוספים במדינה, בתמורה לתכנית חילוץ כלכלית למדינה פושטת הרגל. לכתבה המלאה
ורופאקיס כתב עוד כי הוא מתכוון לעמוד לעזרתו של ציפראס בכל אשר זה יצטרך - "אני רואה זאת כחובה שלי".
ואחרי משאל העם, כבר יש 'דד-ליין' ברור לקריסה יוונית - לכתבה המלאה לחץ כאן
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    סידר לעצמו בחורות עד גיל 100
    עשה רוח וצלצולים 06/07/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וגם יתחיל לפרסם אופנועים, מה רע ? צחק על כולם מחק את כולם בקיצור, אין כולם, יש רק הוא, חחחחח
    סגור
  • 17.
    הוא לא עכבר ,הוא נראה לכם כמו עכבר ,הוא התפטר בגלל שאי
    בא 06/07/2015 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לתקן את הכלכלה היוונית והמצב גרוע מאוד .
    סגור
  • 16.
    עכשיו הגרמנים יכתבו את הצק הגדול והיוונים יוכלו לנוח ,
    בא 06/07/2015 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה חלום נחמד , תנועת צק עכשיו . גרמני טוב זה גרמני עם צק גדול , גרמני רע זה גרמני שאומר שזאת רק הלוואה . העם היווני רוצה רק גרמנים טובים .
    סגור
  • נכון לא זה לא לגושהיורו . (ל"ת)
    פפפ 06/07/2015 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    כחלון
    שמואל 06/07/2015 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כחלון,קח אותו כיועץ .אתה תלמד ממנו הרבה דברים שאתה לא מבין בכלכלה
    סגור
  • 14.
    דרמה ענקית! ביזפורטל אתם נואשים
    אנונימי 06/07/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איזה כותרת מפוצצת! וואווו!!! כמה שאתם נואשים לגרום לאנשים להקליק על הכתבות שלכם
    סגור
  • קליק קליק (ל"ת)
    קליק קליק 06/07/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    המהירות מהשטן - תעשו הגהה לפני שאתם מפרסמים, לא מכובד. (ל"ת)
    יעקב נוה 06/07/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    ביבי תלמד
    מוטי דר 06/07/2015 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מאותם סיבות בדיוק גם ביבי היה צריך להסיק מסקנות.
    סגור
  • 11.
    מתי הופך מלווה שהוציא אותך מן התהום לנושה? (ל"ת)
    בר 06/07/2015 10:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • המלווה דחף את יוון לתהום ומלווה נוסף יקבור אותה
    שמטוב 06/07/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוון אינה מסוגלת להשתמש במלווה לצורך ייצור. היא לא מסוגלת להתחרות ביבוא מגרמניה וצרפת. דווקא ייציאה תאפשר למשק שלה להחזיק מעמד ולהגן על עצמה על ידי הגבלת יבוא.
    סגור
  • שמטוב,יוון זה חולה ולא רוצה טיפול ,עדיין צריך להאכיל
    בא 06/07/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדימדינה בטלנים בחלקם ,מליונים מהם ,מאיפה יבוא הכסף , ושאר הציבור העובד לא מסכים לשלם מיסים כדי לא לממן בטלנים .
    סגור
  • 10.
    עכשיו הגרמנים ינסו לבודד את יוון ,הם יהוו דוגמה לאירופה (ל"ת)
    בא 06/07/2015 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    שר אידיוט יחד קודמיו. תנו את הדין לעם מנובלים! (ל"ת)
    עושהשכל 06/07/2015 09:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הוא אידיוט רק על פי פרשנות מגמתית שאתה קורא פה.
    שמטוב 06/07/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיק לאכול פרופגנדה בזכות הקפיטליזם.
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד ! ללימוד ע"י השרים בארץ (ל"ת)
    בנצי 84 06/07/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • כל הכבוד
    אין ספק 06/07/2015 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תביא את המדינה לעברי פי פחת; אל תחזיר הלוואות; תמשיך לעשוק כקומוניסט פרזיט - והכל נפלא.
    סגור
  • 7.
    לדעתי ישראל צריכה לצרף את היוונים לשקל
    משה דימונה 06/07/2015 09:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וככה נקבל הנחות מפליגות בקרב לוטרקי יוון.
    סגור
  • 6.
    שכחתם: פרופ' לכלכלה והכלכלן היחיד בממשלה היונית (ל"ת)
    ארנון 06/07/2015 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הוא מבין שאין פיתרון לכלכלה היוונית ,האירופאים ישבו מהצ
    בא 06/07/2015 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ד ולא יעזרו .
    סגור
  • ואני חשבתי שהוא מעצבן על באמת
    ארנון 06/07/2015 20:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בניגוד לאחרים שסתם מדברים ולא מבינים. מצד שני אולי בפוליטיקה צריכים אנשים שיחסי אנוש הוא הצד החזק שלהם
    סגור
  • 5.
    יש סיכוי מצונין
    לך ההיתה פרחח 06/07/2015 09:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הפריע.אצבע משולשת.טוב עשה
    סגור
  • 4.
    כאן , בישראל
    אזרח 06/07/2015 09:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה אפשרי במקומותינו? שר בישראל יאמר למען טובת המדינה אני מתפטר? היש דבר כזה , דהיינו טובת המדינה אצל שרינו?
    סגור
  • 3.
    העכברים בורחים ראשונים מספינה שטובעת
    חכם חנוכה 06/07/2015 09:04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הולכת את יון לקריסה וברחת
    סגור
  • 2.
    אפנוען ומספרים משעממים לא הולכים יחד (ל"ת)
    er 06/07/2015 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איזה יופי