לידיעת שטייניץ: לפי מחקר של 50 שנה, שיעור מס אופטימלי על הבורסה - 9.69%

מדובר במחקר מ-2010 שבחן את גביית המס בוול סטריט בשנים 1954-2004. בישראל, המס עלה ל-25% והגבייה נפלה ל-19 מיליון ש' במאי
 |  (74)
שר האוצר יובל שטייניץ
היה זה בשבוע שעבר שבראיון מיוחד ל-Bizportal אמר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, כי הוא "מודאג ממצבה של הבורסה" וכי בכוונתו לבדוק את הקורלציה שבין העלאת המס על רווחי הון לירידה בהכנסות המדינה מגבייתו. לראיון המלא עם שר האוצר, שטייניץ . והנה היום Bizportal חושף בפניכם מחקר של נתונים מ-50 שנה בעניין אותה קורולציה כ"כ מהותית, הן למדינה והן למשקיעים.

מדובר במחקר שנערך ע"י המכון הלונדוני היוקרתי על שם הכלכלן אדם סמית', בו בדקו חוקרי המכון בעבור ממשלת בריטניה את הקשר בין גובה המס להכנסות ממנו, זאת כאשר הממשלה שכבר העלתה את המס מרמה של 10% ל-18% בחנה את האפשרות להעלאה נוספת של שיעור המס. ההמלצות שהציג בפני הממשלה הבריטית מכון אדם סמית' היו ברורות - לא כדאי להעלות את המס על רווחי הון בבריטניה, שכלכלתה נשענת במידה רבה על ההכנסות מהפעילות של משקיעים מקומיים ושל משקיעים זרים רבים בבורסות של לונדון.

המחקר שהתפרסם במאי 2010 בדק את נתוני גביית המס ואת שיעור המס משנת 1954 ועד שנת 2004 בארה"ב והראה באופן חד משמעי כי בתקופות בהן המס על רווחי הון עלה חלה ירידה בהכנסות המדינה מגביית מס זה, ולהיפך.

Source: Congressional Budget Office/ שיעור המס ביחס להיקף הגביה
Source: Congressional Budget Office/ שיעור המס ביחס להיקף הגביה


המחקר, אותו ערך פרופ' פול אוונס, ושהתבסס על נתוני רשות המסים באוצר האמריקני, בדק מה תהיה תגובת משלם המסים להעלאת שיעור המס על רווחי הון. אחת המסקנות של המחקר הייתה כי משלם המסים רגיש באופן מיוחד לסוג זה של מס בשל היותו מס וולונטרי כלומר אין חובה להשקיע בנכסים הוניים כמו הנכסים הנסחרים בבורסה, להבדיל ממסים אחרים כגון מס הכנסה שאינו מס וולונטרי ולכן העלתו או הורדתו לא משפיעות באותה המידה כמו העלאת או הפחתת המס על הבורסה.

מסקנה ספציפית יותר הייתה שהפחתה של 1% בשיעור המס עשויה להוביל לעלייה של 10.32% ברווחי ההון המוכרים לשם גביית המס בשל הגידול בהיקפי ההשקעה בעת ירידת המס.

במחקר ניסו לענות על השאלה - מה יהיה שיעור המס האופטימלי שיוביל לגבייה מקסימלית על ידי הממשלה? ונמצא כי הגביה האופטימלית תהיה כאשר שיעור המס יהיה נמוך מ-10% ליתר דיוק - 9.69%.

בעת עריכת המחקר עמד שיעור המס בארה"ב על 15% ועורך המחקר מצא כי העלאת שיעור המס עלול להוריד את ההכנסות הפדרליות מרווחי הון וכתוצאה מכך גם יאבדו הכנסות נוספות ממסים כתוצאה מירידה בהשקעות, בתעסוקה, בצריכה ובהכנסות החברות. עוד נמצא כי שיעור המס האופטימלי על מנת למקסם את רווחת הציבור ולעזור לתקציב הפדראלי יהיה קרוב לאפס או אפס. ממצאים דומים נמצאו גם במדינות רבות אחרות וגם הם מוצגים במסגרת המחקר.

מנתוני המחקר המייצגים את המגמה שאיפיינה את הנתונים במשך 50 השנה שנבחנו, ניתן לראות כי בשנת 2003 לאחר הפחתת המס על רווחי הון, זינקו הכנסות מגביית המס במשך 4 שנים ב-740 מיליארד דולר. בשנת 2002 נגבו רק 55 מיליאר דולר ואילו בשנת 2006 נגבו 110 מיליארד דולר. כל הנתונים מעידים על כך שקיצוץ המס ב-2003 עזר להגביר את צמיחת התמ"ג, את ערכן של ניירות הערך ואת הכנסות הפדרליות ממסים.

דוגמא נוספת היא למה שקרה בשנת 1996, שנה לפני שהמס הופחת מ-28% ל-20%, אז נגבו 85 מיליארד דולר, שנה לאחר מכן זינקו ההכנסות מגביית המס ל-100 מיליארד דולר. לפני כן בשנת 1986 הוקפץ המס מרמה של 20% ל-28%, עלייה של 40% אך לא רק שהכנסות המדינה לא עלו באותו השיעור, אלא להיפך כאשר בשנת 1990 ממשלת ארה"ב הצליחה לגבות 13% פחות ממה שהצליחה לגבות בשנה שקדמה להעלאת המס, 1985.

את המחקר הנ"ל העבירו אלי שני ושגיא טובי, המנהלים מזה חודשים ארוכים מאבק בעניין גובה המס על הבורסה, לידיי שר האוצר, שטייניץ וגורמים בכירים אחרים באוצר, ברשות המסים, במועצה הכלכלית המייעצת לראש הממשלה ובבנק ישראל.

הגביה (ברוטו) ביוני בגין מס רווחי הון בישראל - רק 19 מיליון שקל

נציין כי לידיעות על הכוונה להעלות את המס על רווחי הון ואת מס החברות היה ככל הנראה חלק מרכזי בירידות החדות שנרשמו בבורסה הישראלית במחצית השנייה של שנת 2011. אף קבע שהעלאת מס ריווחי הון היא אחת משלוש הסיבות העיקריות לתשואת החסר המשמעותית של הבורסה הישראלית לעומת הבורסות בעולם.

מנתוני הגביה (ברוטו) בגין מס ריווחי הון של מנהל הכנסות המדינה, עולה כי מאמצע שנת 2011 חלה הירידה החדה בגביה ברוטו. על פי הנתון האחרון שהתפרסם ביוני 2012 ושמעיד על הגביה (ברוטו) שבוצעה בחודש מאי, הסתכמה הגבייה בגין המס על רווחי הון בישראל רק ב-19 מיליון שקל, כך שהגבייה נטו היתה עוד נמוכה יותר ויתכן שאף הייתה שלילית. ביוני גבתה רשות המסים בסה"כ מסים בהיקף של 16.4 מיליארד שקל - הגבייה הנמוכה ביותר של הרשות בחודש בודד מאז אוקטובר 2011.

נראה כי נתונים אלו בהחלט מדאיגים את שר האוצר, שרואה את ציבור המשקיעים בורח מהבורסה התל אביבית, את מחזורי המסחר בה נופלים לרמות שפל היסטוריות ואת הכנסות המדינה ממס זה הולכות ומתכווצות כתוצאה מכך. על פי מסקנות המחקר הזה לא נראה שסוג המס הזה הוא שיביא לישועה לה זקוק האוצר שנדרש להגדיל את הכנסות המדינה על רקע הגידול בגירעון.

את המחקר המלא ניתן לקרוא באתר של מכון אדם סמית', הידוע בגישתו הכלכלית הליברלית, תחת הכותרת The effect of capital gains tax rises on revenues. ל ראו את המחקר המלא


תגובות לכתבה(74):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 71.
    שטייניץ? מדובר בנבלה מעטם ביבי אל תבלבלו לו את הענבים
    בולודו 21/07/2012 07:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסלידה שיש לי מהאיש הזה ממש מדהימה מעולם לא חשתי כזה בוז כמו שאני חש לאיש הבזוי הזה
    סגור
  • 70.
    יפה שגיא ואלי
    עדי גדוביץ 20/07/2012 22:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל הכבוד על כך שהראיתם לשטייניץ את מה שטרכטנברג היה צריך להראות לו.
    סגור
  • 69.
    החמור שטייניץ לא יודע 5% ממה שכל משקיע פשוט יודע
    זיפו 20/07/2012 17:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה לא יכול להטיל גזירה אחר גזירה על המשקיע ולצפות שהכל יהיה בסדר. שטייניץ החמור קיבל מאולמרט בורסה משגשגת , שנמצאת בשיא כל הזמנים מעל 1340 נק ומיד החל במלאכת ההריסה. זה החל עם הרס סקטור הגז באמצעות שישינסקי שלא התחשב במשקיעים שהרימו את סקטור הגז דבר שמחק את רווחי המשקיעים וחצי מהקרן שלהם ונגמר עם העלאת המס על הבורסה שהוציאה את הזרים והמשקיעים הקטנים מהתמונה. כל משקיע פשוט יודע שהטבה עם משקיעים משתלמת לכלום. המשקיע מרוויח ומתחיל לקנות במשק טלוויזיות, מקררים , ספות וכו' ומניע את המשק. כמו כן הוא מגדיל את השקעותיו בבורסה , המחזורים עולים , הבנקים והמוסדיים מרוויחים מעמלות והמדינה מרוויחה מרווחי הון. שטייניץ החמור עשה הכל הפוך . הרס את המשקיעים , סילק את הזרים , מחק את רווחי ההון וכעת הוא מודאג. עדיף שתלך הבייתה ויפה שעה קודם. הרסת כל חלקה טובה במדינה.
    סגור
  • 68.
    על פק"מ משלמים 15%!!!!!!!!
    אורן 20/07/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו הבעיה האמיתית!
    סגור
  • 67.
    חייבים לבטל מסחר באופציות שונות ומשונות על המניות ועל
    kamran 19/07/2012 23:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדדים,,, ביטול המסחר באופציות לא חוקיות אלו הרבה הרבה יותר חשוב ובריא לבורסה מאשר הורדת מיסוי כמובן גם הורדת מס בורסה 25% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 66.
    שטייניץ
    קומולונימבוס 19/07/2012 20:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חסר יידע מינימלי בכלכלה,כאשר הדבר היחידי הגבוה אצלו זה האגו ולטעמי,גם בינה מלאכותית כבר לא תעזור לאיש קטן זה,שגרם נזקים במיליארדי דולרים למדינת ישראל ואין פוצה פה ומצפצף. נקווה שאפילו אוהדי ליכוד שרופים,כבר יבינו את הפואנ טה ויעיפו אידיוט זה הביתה בבחירות הקרובות!!!
    סגור
  • 65.
    שטייניץ שר האוצר הטוב ביותר מאז הקמת המדינה (ל"ת)
    מוטי 19/07/2012 17:05
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 64.
    שר האוצר הבקיע גול עצמי (ל"ת)
    שחקן כדורגל 19/07/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 63.
    החובבנות של טראח!!טנברג ושולחיו
    ishay70 19/07/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עלתה למדינה מיליונים ברווחים על שוק ההון
    סגור
  • 62.
    ביבי הרס את הבורסה,הורס את הציונות. (ל"ת)
    אנונימי 19/07/2012 15:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • 61.
    ממתי שטיינפליץ מבין בכלכלה הוא מבין רק בהעלאת מסים
    דונלד דאק 19/07/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שטיינפליץ הוא מריונטה של הבוס הגדול נתניה שרוקד לפי צלילי הסקרים שמגיעים לשולחנו .כשהוא רואה שהסקרים לא טובים והכסא מתנדנד הוא מיד פועל לאחרונה היתה פריצה של התקציב מ1.5% ל3% למרות ששטיינפליץ הצהיר למי שרצה לשמוע שלא תהיה פריצה בתקציב .בא ביביהו וראה את הסקרים והתחלחל ומיד פרץ את התקציב מה יכול לעשות אדון שטייפליץ איך יסביר זאת ?אז ככה הוא אמר לאחר בדיקה מעמיקה ואחרי דיבור עם הגורמים הכלכלים בח"ול האחראים לדירוג האשראי של ישראל התברר לנו שזה אפילו טוב לפרוץ את התקציב וזה ממש לא יהיה נורא שהוא יעמוד על 3% .דברי הכלכלן הדגול רק שכמה ימים לפני הוא אמר בקול גדול שלא תהיה פריצת תקציב. איך אומר נחמיה שטרסלר שלא יעבדו עלינו.
    סגור
  • 60.
    יש לי הרגשה שגם הוא ביא את כל התארים מאוניברסיטת לטביה! (ל"ת)
    אחד שכועס 19/07/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 59.
    שטייניץ לא קובע זה ביבי שההורס הכל (ל"ת)
    dan313 19/07/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 58.
    ממתי שטיינפליץ מבין בכלכלה הוא מבין רק בהעלאת מסים
    דונלד דאק 19/07/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שטיינפליץ הוא מריונטה של הבוס הגדול נתניה שרוקד לפי צלילי הסקרים שמגיעים לשולחנו .כשהוא רואה שהסקרים לא טובים והכסא מתנדנד הוא מיד פועל לאחרונה היתה פריצה של התקציב מ1.5% ל3% למרות ששטיינפליץ הצהיר למי שרצה לשמוע שלא תהיה פריצה בתקציב .בא ביביהו וראה את הסקרים והתחלחל ומיד פרץ את התקציב מה יכול לעשות אדון שטייפליץ איך יסביר זאת ?אז ככה הוא אמר לאחר בדיקה מעמיקה ואחרי דיבור עם הגורמים הכלכלים בח"ול האחראים לדירוג האשראי של ישראל התברר לנו שזה אפילו טוב לפרוץ את התקציב וזה ממש לא יהיה נורא שהוא יעמוד על 3% .דברי הכלכלן הדגול רק שכמה ימים לפני הוא אמר בקול גדול שלא תהיה פריצת תקציב. איך אומר נחמיה שטרסלר שלא יעבדו עלינו.
    סגור
  • 57.
    דון קישוט ושנסו פנשו
    המסתכל מהצד 19/07/2012 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה ונושא כליך מזכירים לי את דון קישוט וסנשו פנשו כיצד נלחמו בטחנות רוח ולא השיגו את מבוקשם כך המד חמד שרצה להעשיר את קופת המדינה ויצא קרח מכאן ומשם
    סגור
  • 56.
    מר שטייניץ שאין לו שמץ...
    אחד שכועס 19/07/2012 14:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין לו שמץ של הבנה בכלום... מי יכול להעלות גיל פרישה ל 70 ועל חשבון התעללות כזאת בקשישים להשתדרג לבה.אמ.וו 528 ומי יכול להעלות מס על אוצרות טבע כמו גז ונפט כשעוד לא ראו טיפת זהב שחור אחת ועם זה להבריח את כל האסדות ומשקיעים מאזור ישראל ובכך להפסיד 400 מיליארד ומי למרות כל המחקרים והוכחות העדיף להקשיב את דפני ליף שנלחמת לחורבן ישראל יחד עם עוזריה ולקבל המלצות טרכטנברג שכבר לא תמיד זוכר מה שמו ושפיליפיניות מחליפות לו טיטולים... איך אפשר לוותר על רווחים של כ 9 מיליארד ולהעדיף 25% מס מכלום? לפחות אם כבר דפקת את האזרחים, את המדינה ואת הכלכלה אולי תחשוב קצת לתקן את הטעויות או שתחכה עד לבחירות ואת כל החרא פשוט תעביר למחליפך? ואל תשכח להשוויץ בכל מה שדיברתי כהישגים... מענין מה זה מבחינתך כישלונות?
    סגור
  • 55.
    תודה לכולם על התמיכה.
    שגיא טובי 19/07/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    11 1
    כמובן שהמאבק נמשך עד הנצחון הסופי ב"קבוצה לארגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית" בפייסבוק.
    סגור
  • 54.
    הצחקת את שטייניץ וביבי הם הרי יודעים הכי טוב (ל"ת)
    לא מודים בטעויות 19/07/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 53.
    במדינה שבה מכניסים לי יד לכיס ומעבירים לפרזיטים
    נדי 19/07/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה שאשתתף במשחקב שוק ההון באופן התנדבותי כדי לשלם מס מטורף שגם יעבור לפרזיטים. ביב והבובה שלו יכולים לחפש אותי. מס גבוה= תמצאו כסף אחר לתת לפרזיטים ומי שלא מבין מה זה פרזיטים, סתם תמים...
    סגור
  • 52.
    והיכן כספי דיור ציבורי.האוצר לדין פלילי
    ים 19/07/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא יאומן איזה כשלים בשלוש וחצי שנים..הוא והבוס שלו כשל של עשרות מיליארדים.וגם סיכון הציבור חוסר. אנרגיה גז..שימוש בדלק מזהם שגם לא נותן פתרון... בורסה הבריחו את כל הזרים ועוד.. כספי דיור ציבורי שנמכרו..יתכן ויש מקום לבדוק ולהעמיד לדין פלילי באם הכספים נלקחו בניגוד לחוק לדברים אחרים.. הממשלה עשרות שרים..כנסת שבויה ומתנהלים כמו כמו פקידונים.. הצהרות סותרות זגזוג... לא סופרים את בוחרי הליכוד ישראל בתינו.הדתיים ציונים וחילוניים. הכל משועבד בהסכם קואליציה לחרדים שחלקם לא מכירים כלל במדינה בושה...
    סגור
  • 51.
    צריך 95% מס עיזבון
    ביבי לא מבין 19/07/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ככה עושים צדק.
    סגור
  • 50.
    שטייניץ פשוט אדיוט (ל"ת)
    עזרא 19/07/2012 14:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 49.
    בשיעורי המס של היום ,ובהיקפי המסחר הזעומים,הבורסה מתה ! (ל"ת)
    נילי 19/07/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 48.
    על מסחר יומי להטיל מס כמו בהימורים.
    אוהב שלום, רודף ששינ 19/07/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 19
    ניירות שנמצאים בתיק שנה ויותר, המס=0. בין לבין, לקבוע מדרגות
    סגור
  • 47.
    לא מפתיע במיוחד. המס בחלק מארצות המזרח הוא 0% למה שמישה
    משקיע ותיק בחול 19/07/2012 14:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואל תגידו לי שאנחנו מפותחים יותר או שיש לנו פחות סיכון מהונג קונג - אנחנו לא .
    סגור
  • 46.
    שר אוצר
    סמוש 19/07/2012 14:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל כלכלני העולם טועים ורק שר אוצר פילוסוף טיפש צודק, כי בשבילו זה לא הגיוני לבטל מיסים בבורסה,,, המשקיע הקטן וכן המשקיע הגדול פשוט לא אוהבים סתם לתרום לחבורת אידיוטים רק בגלל שהם לא סיימו כיתה ח' ושולטים גם על ביבי..
    סגור
  • 45.
    טרכטנבר גם הרס את הבורסה לא כל פרופ' גאון
    אנונימי 19/07/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    טרכטנברג נכשל!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 44.
    הצטרפו למחאת המס על הבורסה!
    משה 19/07/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    4 1
    http://www.facebook.com/groups/365378226868604/
    סגור
  • 43.
    ותודה לדפני, סתיו והמחאה שהרגו את הבורסה
    אבי 19/07/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ופגעו בפנסיות של כל מעמד הביניים.
    סגור
  • 42.
    במקרה כאן שטייניץ לא אשם - טכטנברג המליץ
    אבי 19/07/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לשטייניץ אין את המוח לחשוב - קפץ על המציאה.
    סגור
  • 41.
    ביזיון- צריך להחליפו מיידית
    מנדלסון 19/07/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שטייניץ שם פס על הציבור ודואג למדינה כאילו אנחנו יוון
    סגור
  • 40.
    שטיינץ?...
    ייאי 19/07/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הצחקתם אותו.למה להפריע לו עם העובדות?=העיירה בוערת והזקנה סורגת..
    סגור
  • 39.
    אני מאוד מקווה שישכילו ויממשו את המסקנות (ל"ת)
    חן 19/07/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 38.
    בבחירות הבאות רק לא ליכוד
    מאוכזב 19/07/2012 13:40
    הגב לתגובה זו
    7 0
    צמד הליצנים החריבו כל חלקה טובה שטייניץ חושב שהוא במערב הפרוע ככל שיכביד יהיה יותר כסף מחשבה של ילד התנהגות של ילד ומראה של ילד
    סגור
  • 37.
    שטייניץ, ריסקתם את הבורסה !
    חבל מאוד!!! למה????? 19/07/2012 13:34
    הגב לתגובה זו
    8 1
    המס עלה ובטוח שהרווחים שלכם קטנוכי אין מחזורים! מה גם שכולם ברחו מפה! חלם זה פה.
    סגור
  • 36.
    יכולנו להיות שוויץ
    איציק ר 19/07/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האופססיה להיכנס לכיס של האזרחים כמה שיותר,גרמה לנזק לטווח הקצר ולזמן הארוך.משקיעים מחו"ל מושכים השקעות,התקנות משתנות תכופות ולא מאפשר קביעת מדיניות השקעות טווח ארוך.הנדל"ן שהספסר הגדול במדינה הוא.....המדינה.גרם לעליית מחירים מתמדת בנדל"ן.שמישהו יסביר לי מדוע להשקיע בתעשיה כשהנדל"ן עולה ללא הפסקה וללא סיבה.כל זמן שהנדל"ן עולה ,לא ישקיעו אנשים בתעשיה.יכולנו להיות שווייץ,עכשיו אנחנו רק "חוכמולוגים".
    סגור
  • 35.
    האטימות של שטייניץ שלא מבין את גודל הבעיה!!!
    יהודה 19/07/2012 13:25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    העלאת המס חנקה את הבורסה למה משקיע חכם ישקיע כאן?כל הסיכונים האפשריים לכסף ובנוסף מס גבוה ולא ראלי! שטייניץ תתעורררררררר!!!
    סגור
  • צודק במאה אחוז (ל"ת)
    שמעון 19/07/2012 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    תורידו את המס-חזירים
    א 19/07/2012 13:22
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לא שווה להשקיע היום בבורסה עם מס שכזה ---שיאכלו אותה
    סגור
  • 33.
    טיפשים מטופשים הרסתם אותנו
    אלעד 19/07/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שלא יטעו אתכם אין מחזורים מפניי שכל משקיעעי החוץ ברחו מכאן בחודשים האחרונים ולכן הדולר לא מפסיק לעלות, הם בורחים בגלל שהמס כאן האו 25% ויש להם אלטרנטיבות טובות יותר מישרקאל. המס עלה ל 25% על מנת שלא לגרום להרבה משקיעיי נדלן לברוח מהנדלן לבורסה מה שיכל להביא לצניחה במחיריי הנדלן וחוסר יציבות של הבנקים. כל זה סיחרור שנכנסו אליה שטייניץ ופישר הטיפשים , שיורידו את המס מחר ל15% ותראו איך יעלו המחזורים לפחות פי 3 ומחירי הנדלן יצנחו
    סגור
  • 32.
    תרדו ממנו-ההחלטות הן של ביבי וכלבי האוצר
    פודל של ביבי 19/07/2012 13:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תעזבו את הפודל הזה. הוא לא עושה כלום. שטייניץ זה בובת מריונטה של ביבי. הוא לא מחליט כלום רק מבצע מה שהדיקטטור הגדול מורה לו או כל שטות שכלבי האוצר ממציאים עם החישובים שלהם.
    סגור
  • 31.
    מנהיגות לקוייה ולא חכמה.
    שלמה לוי 19/07/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חשיבה לקוייה של אנשי מערכות האוצר במדינה.בעלי הממון מספיק חכמים כדי לנטב את הכספים שלהם.לפוליטיקאים הלא חכמים חשבו שיגבו יותר כסף כאשר יעלו את המס.מי משלם על אובדן ההכנסות למדינה. התשובה ברורה אף אחד.
    סגור
  • 30.
    שטייניץ וביבי תתעוררו מהר! אתם יכולים להעביר שינוי ל10%
    אזרח מודאג 19/07/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כבר ביום ראשון! הבורסה מתה ואיתה הכלכלה שלנו!
    סגור
  • 29.
    המדינה הפסידה מיליארדי ש"ח כתוצאה מהעלאת מס ריווחי הון
    אלי שני 19/07/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    13 0
    חוץ מהפגיעה הקשה בהכנסות המדינה ממיסוי רווחים בבורסה ,כי לרוב המשקיעים יש הפסדים לצרכי מס.המדינה מפסידה כתוצאה מאפקט העוני,אנשים מרגישים את עצמם יותר עניים קונים פחות ,ואז למדינה יש פחות הכנסות ממע"מ ויותר הוצאות על תשלומי דמי אבטלה,בנוסף הכנסות המדינה ממיסוי חברות פיננסיות ,או חברות שיש להם תיקי השקעות פרטיים קטנות.אתם מוזמנים להצטרף למאבק דרך הקבוצה לארגון הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית בפייסבוק.תודה לביזפורטל שנלחם עבור החסכונות והפנסיה של קוראיו.תודה לדון וינטראוב שמצא את המחקר באינטרנט.
    סגור
  • 28.
    בצעירותו היה שטייניץ שלום עכשיו ובבגרותו אידיוט עכשיו (ל"ת)
    משה 19/07/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 27.
    חזיר קטן אוכל טוב, חזיר גדול אוכלים אותו (ל"ת)
    לידיעת שטייניץ 19/07/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 26.
    גניבת שישינשקי עוד תלמד באקדמיה לדורות (ל"ת)
    חילו אשר 19/07/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 25.
    שטיניץ עקשן כמו פרד וטרחטנברג לא מבין במסים
    שאול 19/07/2012 13:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למרות כל האמור במדינה שלנו המנהיגים לא משלמים מכיסם ולא נותנים את הדין ועל הטעויות המטופשות שלהם אנחנו משלמים והם נהנים.
    סגור
  • 24.
    כל הכבוד למערכת האתר, יוזמה מבורכת !!!
    banjil 19/07/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מקווים שיצא מזה משהוא...
    סגור
  • 23.
    או לא יבחר, הרס שיכבת ביניים (ל"ת)
    מקווה שיפוטר 19/07/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 22.
    יש גם צד מכוער בכך שהאוצר יודע שמרבית המשקיעים אינם
    עדיין הדגל אדום 19/07/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    פונים למס הכנסה לקבלת החזרי מס והוא מסתמך על כך במס הגבוה שקבע לרווחי הון וכך יוצא שהפסדם של המשקיעים הוא בעצם כפול.
    סגור
  • 21.
    לצערי זו לא הבעיה היחידה בבורסה בארץ
    ujygt 19/07/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חוסר אמינות ,שימוש במידע פנימי,התנהלות פושעת בכל הרשויות הקשורות לבורסה,עם כל הצער ובניגוד להבנתי ואמונתי כי עדיף לכולנו כי את ההשקעות שלנו יש להעדיף ולהשקיע בארץ,נדחקנו לפינה ולפני כ5 חדשים העברנו את החלק הארי של השקעותינו בניירות ערך לנסדאק ולs&p ,לדעתי הרווח מכך עולה כבר על 10% שלא לדבר על הפסדים שספגנו בניירות שנשארו בארץ.אין ספק שאם המס על רווחי הון היו יורדים אל מתחת ל20% הזרים והמוסדיים,וכמובן המשקיעים הפרטיים היו חוזרים אל הבורסה בישראל ומעירים אותה מתרדמתה.
    סגור
  • 20.
    הבורסה מתה לא חשוב המס (ל"ת)
    ירחמיאל 19/07/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 19.
    הרסתם את שוק הנדלן ואת הזכאים הרסתם את הבורסה היברחתם
    בנטוב 19/07/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    4 1
    את המשקיעים הזרים אתם מיתנהגים כמו מסוממים למס ועוד מס ובסוף הכל יקרוס שטייניץ וביבי מה עוד צריך לקרות שתיתעוררו יש הרבה דרכים להשלים את החסר אבל הכי חשוב זה לא לרוקן את הקופה על הוצאות שלא תורמות לפיתרון הבעיות האמיתיות ולא לעשות מהלכים ולהראות שהינה אתם עושים כל מסקנות טרכטנברג והמהלכים שנעשו גרמו להוצאות גדולות ולפיתרונות מעטים טרכטנברג היטיב עים כלל הצורכים שזה ביזבוז ולא היתמקד בניצרכים שהם החוליה החלשה והזקוקה פיתרונות חלם בדרך הזו לא יבא הפיתרון והקופה תמשיך לדרדר והבעיות ישארו כאילו דבר לא נעשה להיתמקד בבניה ממשלתית לטובת משוחררי צבא להגדיל שכר מינמום ולתת נקודות זיכוי במס לשכבות הבניים על פי מיבחן הכנסה
    סגור
  • 18.
    צריך גם - שעות מסחר נורמאליות וביטול עמלת מינימום!
    lepxii 19/07/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עמלת מינימום בורסאית - פוגעת קשות במחזורי המסחר. שעות מסחר, היה רצוי - ב-ה: 0955-1830 (כמו שאר אירופה). ו: 0955 ועד שעה מתאימה מבחינת שבת וכו'. כרגע - אננחנו פותחים טיפה מוקדם, וסוחרים בזמן הסייסטה וארוחת צהריים של אירופה. האקשן האמיתי באירופה מתחיל ב0930 ניו-יורק - והשעתיים חפיפה בין כל אירופה (פרט לישראל!) וארה"ב.
    סגור
  • 17.
    האוצר בונה על התפיסה המוטעת בציבור שבורסה היא לעשירים
    אלי 19/07/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ולכן אפשר להכות בה בלי הגבלה. חבל שהאוצר לא מבהיר לעדר המריע שכולם אוכלים אותה מהמס המטורף.
    סגור
  • 16.
    שטייניץ אתה חסר מושג בכלכלה, ביז פורטל
    נמרוד 19/07/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    15 0
    נא לשלוח את הכתבה המעולה הזו! למשרד האוצר עם מען ברור. אדון שטייניץ חסר המושג.
    סגור
  • 15.
    לצערי זה מעניין את הסבתא שלו...האיש חי
    אייל 19/07/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    13 1
    באשליות מטורפות שכלכלת ישראל חזקה בגלל המדיניות שלו. קשקוש !! זה רק בגלל הדמוגרפיה היהודית. הוא וביבי בשנה האחרונה- המשיכו למוטט את הכלכלה- בורסה- מיסים- רגולציה ועשו את כל הדברים שמשקיעים זרים יברחו מפה. מה שמעניין אותם זו השרידות הפוליטית שללהם ולא ממש האזרחים . גם ביבי וגם שטייניץ מרוויחים מצויין וגם במקרה של טילים הם ישבו להם בבור 100 מטר מתחת לאדמה וישחקו עם ברק במשחקי מלחמה- כאשר אנחהו נחטוף פה.
    סגור
  • 14.
    מה אתם מעמיסים מספרים על ..פילוסוף ??
    חיפאי 19/07/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    10 1
    והפילוסופיה שלו היא שיש להגן על העשירים והטייקונים..
    סגור
  • 13.
    כנסו חובה!!!
    משקיע חזק 19/07/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    12 5
    מה זה משנה מס 10% או 25% אני רק מפסיד )
    סגור
  • גדול! :-) (ל"ת)
    עמיר 19/07/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    אין שום שטייניץ באוצר ,יש רק ביבי . (ל"ת)
    בא 19/07/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 11.
    דוקטור ביבי ,ונער שליחויות שטייניץ ,הבורסה חולה .אולי
    בא 19/07/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    10 1
    תוריד כבר את המס ,תן לנו בסוחר .
    סגור
  • 10.
    הפילוסוף חשב לממן כסף כלוא של אינטל ודומיו בכספי מס
    טלטל 19/07/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מהבורסה.והעצות שקיבל מתבררות עכשיו כהרות אסון אבל הוא פילוסוף ולא מבין זאת.אולי יביאו את הירשזון שהיה שר האוצר הכי טוב שהיה למדינה כמו גם פרץ שהיה שר הביטחון הכי טוב במדינה רק חבל שלא למד להסתכל במשקפת.
    סגור
  • 9.
    זה מה שקורה שממנים אדם כמו שטייניץ לתפקיד כזה
    אייל 19/07/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    20 0
    מודה בטעות אבל לא עושה שום דבר בנדון עוד מעט אנשים יתחילו למכור בהפסדים ויבקשו החזר לפי 25% לא רק שלא תראה רווחים מהבורסה גם יכאב לקופת האוצר הרגתם את השוק , הזהרנו לפני שמס על הבורסה זה מס קלאסי שאתה מעלה ואתה מרוויח פחות, אבל אין עם מי לדבר אטומים שם במשרד האוצר. להפחית את המס מיידית ל15% לפחות והפריחה תחזור והמדינה תרוויח יותר זה WIN WIN קלאסי
    סגור
  • 8.
    זו שכרה של חזירות.תפסת מרובה לא תפסת (ל"ת)
    יאיר 19/07/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 7.
    מס של 10% הוא קצת נמוך
    ג'וני 19/07/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    9 26
    מס של 15% נראה לי מספיק בהחלט אבל כמו שכתבו לפני-עם שר האוצר שלנו אין שום סיכוי לשינוי.
    סגור
  • זה יפה שנראה לך. פה יש מחקר שמראה ש10% יכניסו יותר מסים
    זיו 19/07/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
    15 1
    והבורסה תגאה יותר מאשר רק 15%. זה נקרא win win
    סגור
  • 6.
    לא בושה להודות בטעות שטינייץ!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    טל 19/07/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    31 1
    סגור
  • 5.
    הבן אדם דפוק. הוא וחברו מימי שלום עכשו ששינסקי, תרמו
    גד 19/07/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    28 1
    לאובדן 20 מילירד שח באי חבור גז תמר אל חוף דור.
    סגור
  • 4.
    קריאה דחופה לשר האוצר
    משה 19/07/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    29 0
    אדוני שר האוצר , כממונה על שוק ההון , אתה במחדליך וכהות עינך נותן יד להריסת הבורסה הישראלית שהיא לשד עצמותיה של הכלכלה . בורסה שמתנהלת כמו זו היום ומנוהלת על ידי קומץ מהמרים ( ולא מן הנמנע כי הם בשליטת העולם התחתון ) נדונה לכליה . תתעורר כבר סומא !!!!!! על כתפיך יירשם לדראון עולם כי הרסת את שוק ההון והכלכלה הישראלית .
    סגור
  • 3.
    עדיף לכם לדבר עם נעל ולא עם שטייניץ (ל"ת)
    קובי 19/07/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    22 2
    סגור
  • 2.
    שטייניץ היקר
    הגורו מהרצליה 19/07/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    35 1
    בתורה כתוב נעשה ונשמע.. לקחת את המשפט הזה יותר מדי ברצינות. בתור שר אוצר שקובע פעולה מעין זאת יש לשקול ולקרוא מחקרים בתחום הזה. אתה לא ילד בכיתה א', אתה שר אוצר. תתבייש!
    סגור
  • 1.
    חנקו את הבורסה כמו שחנקו את היבוא עם מכס (ל"ת)
    ל 19/07/2012 12:20
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור